"הקימו בונקר שממנו יירו טילים עלינו"

פיצוץ בפלג הירושלמי: ישיבת גרודנא מתפלגת, הרבנים זועמים

שישה חודשים להסתלקותו של הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל, ישיבת גרודנא נקלעת לסערה: גדול תלמידיו פרש והקים מוסד חדש. בפלג זועמים: "זה פשע בל יכופר. המטרה היא להחריב את הישיבה" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(האזינו להקלטה באדיבות "מרכז החדשות")

משבר בגרודנא אשדוד: שישה חודשים לאחר הסתלקותו של הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין זצ"ל, הקהילה באשדוד לצד הישיבה המיתולוגית הנחשבת לאחד ממעוזי הפלג הירושלמי עומדות בפני משבר ופיצול פנימי.

המשבר הפנימי החל כבר לפני שנה וחצי, זאת בעקבות העובדה שבשל היחלשותו ומחלתו של הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל החל חתנו הגר"מ שמידע לקחת את המושכות בהנהגת הישיבה, זאת בגיבויו של חמיו ובברכתו של הגר"ש אוירבך שסמך עליו את ידו.

הרב נחום רוזנבלט, מגדולי תלמידיו של הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל שנחשב לתלמיד חכם מופלג ולכריזמטי, שאף גם הוא להנהיג ואט אט נוצר קרע בין התלמידים שכן "אין שני מלכים משמשים במקום אחד". לטענת תומכי הגר"מ שמידע, הרב רוזנבלט אף ניהל סוג של מרד פנימי ולא קיבל את מרותו של המנהיג החדש.

לאחר הפטירה המצב החמיר אף יותר שכן השניים ראו עצמם כיורשים טבעיים להנהגת הישיבה והקהילה. מטבע הדברים צידד הגר"ש אוירבך בהגר"מ שמידע שיעמוד בראשות הישיבה, זאת גם מתוקף צוואתו של חמיו ראש הישיבה זצ"ל שראה בו ממשיכו הטבעי.

במקביל, הורה הגר"ש לתת להרב רוזנבלט לנהל את ישיבת "גרודנא סיטי" (ישיבת גרודנא לחלשים יותר בלימוד), וכך היה. אם נדמה שהשקט שב לשרור והשלום והשלווה ישררו בישיבה, מתברר כי מדובר היה בטעות מרה. הרב רוזנבלט החל לסחוף אליו תלמידים מה שגרם לראשי הקהילה לצאת נגדו בחריפות.

הרב רוזנבלט עם בחורי הישיבה (באדיבות המצלם)

בכינוס פנימי שנערך לפני שבועיים בקהילת האברכים של גרודנא באשדוד, תקף הגאון הרב יעקב ונדרוולדה, מראשי ישיבת גרודנא באשדוד ומהנואמים המרכזיים של הפלג הירושלמי את הרב רוזנבלט, וטען כי "כל מטרתו לפרק את גרודנא בניגוד לדעת מרן ראש הישיבה (הגר"ש אוירבך)". עוד מוסיף הרב ונדרוולדה בנאומו שהוקלט ונחשף ב"מרכז החדשות": "כל מטרת הקמת ישיבת הרב רוזנבלט היא בכדי להקים בונקר שממנו יירו טילים עלינו, וכל מי שמסייע לו לא ינקה".

"לעמוד ולהזיק לקיומה של ישיבה זה פשע בל יכופר. לעמוד ולחבל ולשכנע בחורים להוציא להם את הטעם בלימוד ולהוציא להם את השאיפות מהלימוד, זה פשע בל יכופר. אין סליחה לכזה פשע. יהיו האנשים שעושים אותו חשובים ככל שיהיו. עוד לא נשמע כדבר הזה. ואני אומר את הדברים אין שום היתר לחבל בישיבה בשביל לבנות ישיבה אחרת. בפרט שדעתו של מרן ראש הישיבה שאין מקום לשתי ישיבות".

"ולמה אין מקום לשתי ישיבות" הסביר הרב, "אני אומר דבר, לא רוצים להקים עוד ישיבה רוצים להקים עוד מקום עוד מעוז, שישמש ככלי להחרבת הישיבה. ואחרי שתיחרב הישיבה אז גם ישאר רק תריס של שלושים מפגרים, וזה יהיה גרודנא, כי אין גרודנא אחרת. קודם כל צריך להחריב את גרודנא. המקום שרוצים להקים הוא לא ישיבה. הוא בונקר להשמדת הישיבה".

ראש הישיבה הגרד"צ קרלנשטיין זצ"ל (איגוד בוגרי ישיבת גרודנא)

"כל בחור שנכנס שמה, המטרה הראשונה שלו היא, לא לגדול בתורה לא לגדול ביראת שמים, לא להיות למדן, להוציא בחורים מגרודנא, להוציא בחורים מגרודנא. הקימו חפ"ק נגד גרודנא, זה הסטייל של הבחור. ובזה נמדדת החשיבות שלו. ועוד לא .... בחורים, ואני יאמר את זה במפורש , שהיו בישיבה והצליחו בלימוד והם לא לומדים שמה, והם מאושרים, על מה? במה הם מאושרים ? בזה שהם נמצאים בבונקר הנכון! בזה שהם יורים טילים מעזה על תל אביב. אין מקום לתת מקום למקום הזה, שכל מטרתו הוא החרבת הישיבה".

"אין על זה מחילה, אין על זה כפרה למי שעושה את המעשים האלה" הוא הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר