הסוף לפרשה?

נשיאת ביהמ"ש העליון: לא יתקיים דיון נוסף בערעורו של רומן זדרוב

השופטת הכריעה כי הציבוריות של הפרשה אינה סיבה מספקת לדיון נוסף בערעורו של זדרוב שהואשם ברצח הנערה תאיר ראדה בקצרין. משפחתו הודיעה כי תמשיך להיאבק על חפותו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רומן זדרוב (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

בית המשפט העליון דחה היום (ג') את בקשתו של רומן זדורוב לדיון נוסף על הערעור בהרשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה לפני עשור. נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, שקיבלה את ההחלטה, כתבה: "גם היותה של סוגיה בעלת תהודה ציבורית או תקשורתית אינה בגדר עילה משפטית לקיום דיון נוסף. יש להבחין בענייננו בין העניין הציבורי לבין דרישות הדין. בית המשפט לא יורה על קיום דיון נוסף במקום שאין הצדקה משפטית לעשות כן, יהיה העניין הציבורי רב ככל שיהיה".

בסוף דצמבר דחה בית המשפט העליון את ערעורו של זדורוב וקבע כי רצח את ראדה בת ה-13. זדורוב כבר הורשע ברצח פעמיים – ב-2010 ובשנה שעברה – ונגזר עליו מאסר עולם. בראש הרכב השופטים עמד יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, ולצדו ישבו יצחק עמית וצבי זילברטל. השופט דנציגר הסביר אחרי המשפט כי "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב".

למרות ההחלטה הודיעה משפחתו של זדרוב כי ימשיכו להיאבק על חפותו של רומן. לדבריהם, יש בידיהם ראיות חדשות שיכולות לשפוך אור על אחת הפרשיות המסעירות של השנים האחרונות.

הוריה של תאיר ראדה בבית המשפט. ארכיון (צילום: אביהו שפירא - ynet)

בחודשים האחרונים שבה פרשת זדורוב לכותרות בעקבות הסערה הציבורית שעוררה סדרת הדוקומנטרי "צל של אמת". הסדרה, שעסקה ברצח הנערה בת ה-13 מקצרין, הצביעה כי החשודה העיקרית ברצח היא צעירה פגועת הנפש א.ק. חרף הדיון הציבורי הער בעניין הודיעה פרקליטות המדינה כי היא מתנגדת לבקשתו של זדורוב לקיים דיון נוסף בהרשעתו. הפרקליטות מסרה: "אין כל הצדקה לראות במקרה זה את אחד מאותם מקרים נדירים וחריגים המצדיקים דיון נוסף בהרכב מורחב".

פרקליט המדינה שי ניצן תקף את התקשורת על טיפולה בתיק זדורוב ואמר: "מדובר פה בערוצי תקשורת הנותנים במה נרחבת ביותר לתיאוריות קונספירציה. בדרך כלל, מתייחסים לתיאוריות כאלה בסלחנות". עם זאת הוא הוסיף: "כולנו חייבים להבין שזוהי סכנה ממשית לדמוקרטיה. משפטים פליליים אינם תכנית ריאליטי, שבה הציבור מתבקש לסמס האם הנאשם הוא אשם או זכאי".

כזכור לפני כמה חודשים נבנה בקצרין בית כנסת חדש לזכרה של תאיר ראדה ואביה שהיה כבר חולה מאד הספיק יום לפני פטירתו להגיע על כסא גלגלים לטקס המרגש של חנוכת בית הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר