ב"יבוא" מיוחד

עשרה מוגבלים קיבצו נדבות - בשביל רמאים

בזה עוד לא נתקלו גם המשופשפים שבחוקרי יאח"ה: חמישה בני אדם ניהלו רשת של קבצנים שיובאו מחו"ל, שמוגבלותם עוררה את רחמי העוברים ושבים שלא ידעו לאן הולך הכסף (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

הבוקר (ראשון) עצרו שוטרי יאח"ה לחקירה שישה בני אדם, בשל חשד שהפעילו רשת להבאה והעסקה של כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה כקבצנים, תוך שהם ביצעו שורת עבירות חמורות ובהן תקיפה חמורה, סחר בבני אדם, כליאת שווא, עיכוב דרכון, קשירת קשר לפשע ועבודות כפיה.

חקירה מורכבת זו החלה בעקבות פעילות יזומה של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה ושת״פ עם הגורמים המקצועיים במשרד לביטחון פנים, ומנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בכל הרשויות.

הממצאים שעלו בחקירה סמויה ומהירה שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל, ביססו חשד לכך שמספר מעורבים הביאו ארצה והעסיקו שלא כדין כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, אשר הגיעו לארץ באשרת תייר שלאינה בתוקף.

החשד הוא, כי הקורבנות מועסקים כקבצנים המבקשים נדבה באמצעות פתקים אודות מצבם וחלוקת בובות, תוך שמופעלים כלפיהם בשיטתיות על ידי החשודים אלימות, איומים וסחיטה. המפעילים ככל הנראה איכלסו את השוהים בדירות, החזיקו שלא כדין בדרכוניהם, ביצעו כלפיהם עבירות אלימות וגובים מהם חלק ניכר משכר עבודתם כקבצנים. כעשרה קורבנות אותרו עד כה במסגרת החקירה, אשר הוחזקו בדירה באזור נתניה והועברו למקלט המיועד לקורבנות סחר בבני אדם.

כאמור, הבוקר עצרה יחידה ארצית של משטרת ישראל חמישה חשודים – שלושה מהם תושבי ראשון לציון, אחד תושב אשקלון ואחר תושב נתניה. כמו כן, עיכבה המשטרה מספר שוהים בלתי חוקיים ששהו במחיצתם, ובהמשך יובאו חלקם מהם לדיון בבית המשפט בבקשה להארכת מעצר.

במשטרה אומרים, כי היא ושאר רשויות האכיפה "רואות בחומרה רבה את הניצול המחפיר של הקורבנות ומוגבלותם לצורך השגת רווח כספי, לא כל שכן את הפעלת האלימות כלפיהם ואת החזקתם בכפיה והן יפעלו באופן נחוש לחשיפה, חקירה ומיצוי דין עם מבצעי עבירות אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר