הלם בקהילה החרדית

בכיר חרדי בעיריית נתניה וראשת העיר - עוכבו לחקירה

'פרשה 255'- השחיתות בנתניה: בכיר חרדי בעירייה נחקר בחשד למעורבות בשחיתות הנדל"נית בעירייה. גם מרים פיירברג-איכר, ראשת העיר, נחקרת כעת תחת אזהרה ביחידת להב 433 (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פייברגר והחשוד הנוסף (צילומים: יעקב כהן, משה גולדשטיין)

לאחר הארכת מעצרם אמש של ארבעת העצורים בפרשת השחיתות בנתניה בשל החשדות לשוחד ומרמה בתחום הנדל"ן, הבוקר (רביעי), עיכבה המשטרה לחקירה ארבעה חשודים נוספים. כמו כן, ראשת העיר, מרים פיירברג-איכר, נחקרת בשעות אלו ביחידת להב 433 במשטרה, תחת אזהרה.

בין המעוכבים - בכיר חרדי בעיריית נתניה, שני קבלנים וחשוד נוסף - המקורב לגורם בכיר בעירייה. בנוסף, זימנה המשטרה חשודים נוספים לחקירה.

את החקירה מנהלת היחידה הארצית של משטרת ישראל בשיתוף חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים. עיקר החשדות: חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס על ידי מספר מעורבים בהקשר לתחום הנדל"ן בעיר נתניה.

על פי החשד, פעלו בכירים בעירייה ומקורבים להם, על מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים מבלי לדווח על כך ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מרמה, הלבנת הון ומס.

במסגרת הפעילות הבוקר ערכו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצרכי בקשות חילוט בהמשך.

מהמשטרה נמסר כי "בהתאם להתפתחות החקירה יובאו בהמשך מי מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם".

אתמול הותר לפרסום כי בפרשת השחיתות נעצרו צפריר פירברג, בנה של ראש העיר מרים פיירברג-איכר שמעצרו הוארך בחמישה ימים, כמו כן נעצר עורך הדין החרדי אברהם גוגיג, שהקים את ישיבת ראדין בעיר ואף ניהל אותה בעבר. גם מעצרו הוארך אתמול בחמישה ימים.

במקביל הוארך אמש מעצרם של החשודים הנוספים: הקבלן והיזם אברהם תשובה שיישאר במעצר יומיים, והאדריכל גבי טטרו יישאר במעצר שמונה ימים.

המשטרה טוענת כי צפריר פיירברג קיבל שוחד עבור אדם אחר בתמורה לקידום פרויקטים של בנייה ברחבי נתניה. עוד טענו במשטרה כי מי שקיבל את השוחד היו בכירים בעיריית נתניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר