הקץ לגניבת אופניים?

מנעול אופניים חדשני יגרום לגנב להקיא

פיתוח חדש ינסה למנוע גניבת אופניים באמצעות חיתוך המנעול בחותך דיסק. המנעול החדשני ישחרר חומר כימי שגורם להקאות ובתוך שניות ספורות הוא יחוש ברע (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום מסך יוטיוב)

יזם צעיר, דניאל אידזקובסקי מסן פרנסיסקו, פיתח את SkunkLock מנעול חדש לאופניים, שמשחרר חומר כימי הגורם לבחילות ואף להקאות - בזמן שהגנב מנסה לפרוץ את המנעול.

מתברר שיש ביקוש לרעיון, היזם פנה לעזרת הציבור כדי לגייס את עלויות הפיתוח ותוך ימים ספורים עבר את הסכום המקורי - 20 אלף דולר. מחיר המוצר עומד על 99 דולר לא כולל משלוח.

אידזקובסקי הסביר כי כי לאחר שהאופניים שלו ושל חבריו נגנבו שוב ושוב - הם החליטו לפתח מנעול חדש שירתיע את הגנבים. הפתרון כאמור הוא חומר כימי, שנמצא בתוך המנעול, והוא משתחרר כשהגנב מנסה לגנוב את האופניים.

לטענתו, הגנב נזקק ל-27 שניות בלבד כדי לפרוץ את המנעול ולהמשיך בדרכו עם האופניים שגנב והפיתוח החדש אמור לעצור אותו ולמנוע ממנו להמשיך בפעולתו. היזם מסן פרנסיסקו מרגיע את הרוכשים הפוטנציאלים מחשיפה מקרית לחומר הכימי. הוא הדגיש כי החומר נמצא בתוך מיכל והוא נפלט לאוויר רק אם המנעול נחתך באמצעות דיסק חיתוך.

אידזקובסקי סיפר כי במהלך הפיתוח הוא וחבריו בדקו כיצד משפיע החומר הכימי עליהם. לדבריו, מי שנמצא במרחק של כחצי מטר מהמנעול בזמן הפריצה - ברוב המקרים מקיא. לא ברור עדיין האם המנעול יהיה עם השם של היצרן על גביו מה שימנע גנבים מראש להתעסק איתו או שישווק באופן סמוי כדי לשמור על אפקט ההפתעה של הגנב שלא ידע להתכונן לחומר הכימי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר