"נתונים מדאיגים"

ישראל במקום הראשון בעולם בצריכת סוכר

דוח של ה-OECD מלמד כי ישראל מובילה במקום הראשון והלא בריא בכמות הסוכר ליום לנפש - הרבה יותר מהמומלץ וממדינות אחרות בעולם. ליצמן: "נתונים מדאיגים" (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא בריא במיוחד: ישראל ניצבת במקום הראשון בצריכת סוכר בעולם, כך עולה מדו"ח מיוחד של ה־OECD (ארגון המדינות המפותחות). על פי הדו"ח, הממוצע של צריכת הסוכר בישראל עומד על 170 גרם לנפש, כשאחרינו בדירוג מלזיה עם כ־160 גרם לנפש, ברזיל עם 155 גרם לנפש וארה"ב עם 142 גרם.

מהנתונים עולה עוד כי ישראל נמצאת במקום השני בעולם בשיעור הקלוריות שמגיעות באמצעות סוכרים, אחרי ברזיל: כ־16 אחוז מהקלוריות היומיות הנצרכות מקורן בסוכרים.

ארגון הבריאות העולמי סבור שכמות הסוכר ביום לא צריכה לעלות על שמונה כפיות סוכר (32 גרם) לגברים ביום ושש כפיות (24 גרם) לנשים. צריכת סוכר מוגזמת עלולה לגרום להשמנה, לכולסטרול גבוה ולסוכרת — אבל יש לה עוד הרבה נזקים, וחלקם חמורים מאוד, כמו סחרחורות, כאבי ראש, מיגרנות, דיכאון, התמכרות, נזקים ללבלב, פגיעה בראייה, הזדקנות מוקדמות ועוד.

באופן לא מפתיע אל מול הנתונים גם בסוכרת מצבה של ישראל גרוע והיא ניצבת במקום השלישי בעולם מבין המדינות המתפתחות אחרי מקסיקו וטורקיה בתמותה מסוכרת.

בימים אלו מנסה משרד הבריאות לקדם מהלך של סימון מוצרים בהם יש כמות גדולה מידי של סוכר על ידי מדבקות אדומות שיופיעו על המוצרים ויסמנו אותם כמוצר לא בריא. זאת בנוסף לסימון במקרה של עודף מלח וחומרים נוספים שיוגדרו מראש. יצרני המזון הכריזו מלחמה נגד המהלך שיביא לסימון כ-60% ממוצרי המזון בישראל.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה לדו"ח החדש: "אלו נתונים מדאיגים מאוד שדורשים נקיטת צעדים דרסטיים מתוך אחריות ציבורית. ועדת ההסדרה במזון שוקדת בימים אלה על מציאת פתרונות ישימים ואפקטיביים. משרד הבריאות נחוש למגר את התופעה ולהביא לשינוי דרמטי בצריכת הסוכר במטרה לשמור על בריאות הציבור ולמנוע תחלואה".

פרופ' ארדון רובינשטיין, יו”ר האגודה הישראלית לסוכרת, אמר: "צריכת סוכר של 170 גרם היא גבוהה מאוד ומחייבת לשנות את הרגלי התזונה. לדעתי, בשנים הקרובות נראה ירידה בצריכת הסוכר. הרבה מדינות וגם ישראל מובילות קמפיינים לצמצום הצריכה, קובעות מגבלות ומשקיעות בהסברה. כמו שהצליחו לצמצם באופן משמעותי את מספר המעשנים, ככה נצליח להפחית את הסוכר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר