הקרב על 'כאן'

המשנה ליועמ"ש מתנגד נחרצות לפשרת "התאגיד"

ראש הממשלה ושר האוצר נתקלים בבעיה חדשה. אבי ליכט, המשנה ליועמ"ש המוגדר כמומחה בתחום התקשורת, מתנגד להסכם שהושג בין כחלון ונתניהו (חדשות)

הפגנות העובדים. ארכיון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90 )

ראש הממשלה ושר האוצר משה כחלון נתקלים במחסום חדש בסוגיית תאגיד השידור הציבורי. לא חלף שבוע מאז הגיעו השנים להסכמה על מתווה להפעלת התאגיד, והערב (ראשון) הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט כי הוא מתנגד להסכם.

ליכט מצידו לא הגיע לישיבות שהתנהלו בין ראש הממשלה לשר האוצר, אליהן צורף גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ועסקו בגיבוש ההסכם.

הפגנת עובדי תאגיד השידור הציבורי (צילום: אבי חי ynet)

ליכט, המוגדר כ'מומחה' של משרד המשפטים בכל הקשור לחתום התקשורת והיה גורם מרכזי בניסוח חוק תאגיד השידור הציבורי, העביר ביקורת חריפה על ההסכם שיזמו ראש הממשלה ושר האוצר, הסכם שאמור להביא לסיום הסכסוך בין האישים בכל הקשור לתאגיד.

לפי ההסכם שגיבשו ראש הממשלה ושר האוצר, חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי תיסגר ואת מקומה תמלא חטיבת החדשות של רשות השידור בתאגיד חדש שיוקם.

בניגוד לדעתו של ליכט המתנגד להסכם, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט תומך בו וסבור כי יעבור את מבחן בג"ץ למרות שלדעתו ההסכם אינו חף מבעיות.

היום פרסם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט הודעה בה נאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רשאי לעסוק בנושא התקשורת והתאגיד למרות שאינו השר הממונה על התחום, ועיסוקו של נתניהו בנושא אינו מעורר חשש לניגוד עניינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר