חודש אב - מזל אריה

יצירתיות בדרך רבת חושים, דרמתיות, נדיבות לפעמים עד כדי הקרבה, בטחון עצמי, שאפתנות, נאמנות, מסירות ונחישות. כל היתרונות והחסרונות של בני מזל אריה

הרב חיים פוקס | כיכר השבת |

נשלט ע"י כוכב חמה, המסמן שררה. שיך למזלות האש.
.
"לַיִשׁ - גִּבּוֹר בַּבְּהֵמָה, וְלֹא יָשׁוּב מִפְּנֵי כֹל" (משלי, ל' ל')-דבק במטרותיו.

"בטוח ושלו בשכיבתו ככתוב (בראשית מט' ט') "כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא מִי יְקִימֶנּוּ"- אף מלכי בית יהודה אינם מתייראים מכל עם ולשון (מדרש שח"ט ויחי מט' ט')- כך בני מזל אריה אינם מתייראים.

"אין הקומץ משביע את האריה" (ברכות ל' ב')- אינו מסתפק במועט.

שונא את החושך ואת השעמום, אכפתי מאוד, אך חי בהרגשת עליונות תמידית, את ענייניו שלו אינו מסוגל לנהל ולייעל לעצמו כמו שמייעץ לאחרים. כל מה שאומר בדרך כלל אומר מכל הלב.

מאפיינים חיוביים

יצירתיות בדרך רבת חושים, דרמתיות, נדיבות לפעמים עד כדי הקרבה, בטחון עצמי, שאפתנות, נאמנות, מסירות ונחישות, החלטיות, מנהיגות המאופיינת בשררה אך לא בשליטה בפרטים הקטנים.

מאפיינים שליליים

גאוותנות, ילדותיות, רדיפה אחר הנאות, התהדרות, דחיית ביקורת, ראוותנות.

צורך מודגש בביטוי אישי ייחודי ואפילו מרשים ברמה מלכותית, תוך כדי אתגרים, התנסויות ויוזמה.
אם הצורך מסופק כראוי כי יש לאדם מרחב מחיה מספיק ואינו כבול בצורה מעיקה, הוא מוצא לעצמו אתגרים ומטרות לפעול ולחתור לקראתן ויש לו אפשרות להתפתח לגדול ולהתקדם, אדם כזה יהיה שמח, אופטימי, נמרץ, נלהב, עצמאי ובעל בטחון עצמי רב.

אך אם לא יסופק צורך זה התכונות השליליות יצוצו על פני השטח.

המלצות להורים

לכבד את נטייתו להתלהבות גורפת. לא לנזוף בו בנוכחות חבריו. טוב לטפח ולעודד את חוש המנהיגות שלו אך חשוב ללמדו שעל פי הנוהל ההוגן כל אחד מעמיתיו זכאי לתורו בראש החבורה, תחושת הצדק שבילד זה תגרום לו להבין את ההיגיון שבתורנות.

כבר בגיל צעיר צריך ללמדו בעדינות שראוותנות והתייהרות הם תכונות המפחיתות מכבודו, זה יתקבל עליו כי ממידותיו לעשות הכל כדי לשמור על אצילותו העצמית.

יש לחנכו שאין לו משרתים בבית, מה שהוא רוצה בבית יצטרך לעשות לבד (כדי שיתרגל לנקוף אצבע בבית) גם אם יעשו עבורו משהו בבית יש לשדר שזה נעשה מלפנים משורת הדין. עונש ומנגד חום ואהבה תמיד צריכים לפעול במקביל, האמצעי האחד ללא האחר יהיה תמיד בלתי יעיל ומסוכן, שמאל דוחה וימין מקרבת.
תנו לו שם טוב והוא כבר ימלאו בתוכן.

בעל ה"צידה לדרך" ממלי על פרק קל"ז לחיזוק נפשי

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית