ראשית, הילדים צריכים לשמוע את האמת. אך בניגוד לבית המשפט לא כל האמת ולא רק אמת. הם צריכים לשמוע הסבר אמיתי למה שקורה, אך במינון המתאים לגילם ובמילים המובנות להם. שקר או שתיקה בתוספת חצאי משפטים שהם בכל מקרה ישמעו בטלוויזיה או ממבוגרים אחרים רק יגבירו את תחושת אי הוודאות ויחמירו את החששות. לדוגמה, לילד בן שלוש או חמש ניתן להסביר שיש אנשים רעים ששיגרו טילים. הטילים עלולים היו ליפול בקרבתנו ולהכאיב לנו, לכן היה עלינו להסתתר במקלט, אך כעט אין יותר אנשים רעים ואפשר לא לפחד יותר.

מתחת לגיל שלוש הילדים בדרך כלל לא מסוגלים להבין את ההסברים בנושא המסובך הזה. בגיל הזה הם מגיבים למצב הרוח של המבוגרים. אם המבוגרים שומרים על קור רוח ומשדרים לילד ביטחון, חום ואהבה, סביר להניח שהילד יירגע ויחזור במהרה לשגרה. אם המבוגרים סביבו מתוחים, עצבניים ומשדרים פחד, ישנו סיכוי גבוה שגם שבועות אחרי הרגיעה הילד עדיין יפגין סממני חרדה ולחץ נפשי.

החל מגיל בית ספר הילדים חשופים הרבה יותר למקורות מידע שונים. ישנם גם ילדים שרודפים אחרי המידע ומתחננים להאזין לחדשות. מחד, ריבוי המידע, במיוחד המידע שלא מותאם לגילם, עשוי לגרום לחרדות ולפחדים. מאידך, אסור לשכוח שבתקופה קשה אצל כולנו גובר הצורך במידע. החיפוש אחרי המידע במקרים מסוימים גם מוריד את מפלס הלחץ. לכן בימי המלחמה עצמה קשה היה להגיד לילדים גדולים להפסיק להתעניין בחדשות. אך ימים שאחרי הרגיעה צריכים להיות מוקדשים לחזרה לשגרה. ניתן לתת לילדים האלה הסבר על המצב הפוליטי שיותאם לגילם. לאחר מכן יש צורך לצמצם בהדרגה את החשיפה שלהם למקורות המידע. החזרה לשגרה מרגיעה הן את הילדים והן את המבוגרים.

אם הילד בכל זאת שמע משהו שהפחיד אותו, אסור להתעלם מכך או לבטל את דבריו. תנסו להכניס את הלחץ שלו לפרופורציות הנכונות ולהסביר לו שהסיכוי של להיפגע נמוך מאוד. חשוב מאוד שהילדים יפנימו את העובדה שביתם הוא מקום בטוח למרות האירועים האחרונים.

חוץ מהחזרה השגרה מומלץ מאוד להקדיש זמן לפעילות משותפת עם הילדים: משחקים, בישול, עבודה בגינה. הפעילות המשותפת עוזרת לילדים להיפתח ולספר להורים על פחדיהם ולחלוק את רגשותיהם. אגב, צפייה בסרט לא תעשה את העבודה, אלא רק פעילות משותפת שמאפשרת לנהל שיחה. אם הילד מתקשה להירדם וסובל מסיוטים, שיחות כאלה עשויות להקל עליו. בימים האלה מומלץ גם להגיש לילד שמתקשה להירדם כוס שתייה חמה לפני השינה. ברגע שמצבו הנפשי של הילד ישתפר עדיף לוותר על המנהג הזה כדי לא לפגוע בשיניו, אך בימים קשים של מתח ולחץ חלב חם לפני השינה עשוי לעזור ולהרגיע. אם סימני הלחץ לא חולפים ולהורים יש תחושה שמצבו של הילד הולך ומתדרדר חשוב מאוד לפנות לייעוץ מקצועי.