גן חיות המדריך להישרדות

לא הספקנו לנשום לרווחה אחרי החופשה הקודמת וכבר קיבלנו חופשה נוספת. אם יש לך תחושה שבמהלך החופשה הבית הופך לגן חיות נייד, קחי את הילדים לגן חי אמיתי. "אוי, לא"? דווקא כן. איך להעביר יום שלם בגן החיות עם הילדים? מה צריך להביא? כיצד מתכוננים ליום הזה?

דינה פלר | כיכר השבת |

הגדול נוגח, השני מיילל, הקטן מתרוצץ על ארבע וצוהל... אף על פי האפשרות לקחת את פינת הליטוף הפרטית לגן חי הקרוב נראה כפתרון מתבקש בחופשות הבלתי פוסקות שלנו, הורים רבים נמנעים ממנו. כרטיסי כניסה לא זולים, חטיפים וממתקים, מתנות ומזכרות הופכים את הבילוי לאטרקציה די יקרה. שטחים נרחבים, חום, ריחות, לכלוך וילדים שמתעייפים במהרה, הופכים את הסיפור למשימה לוגיסטית לא פשוטה. אך מתוך החיסרון נולד גם היתרון הגדול: כשמתכוננים היטב למשימה הזאת, היא הופכת לאטרקטיבית במיוחד ומשתלמת יותר מאטרקציות רבות אחרות.

עלויות. אכן, כרטיס כניסה רגיל הוא יקר יחסית. אך במקום לגלות זאת בקופת האתר, תעשו קצת עבודת הכנה. תבדקו האם אתם יכולים לקבל הנחה כתושבי העיר, האם יש הנחות במקום העבודה שלכם, או דרך הקופונים באחד מהאתרים. לפעמים אפשר לבקש הנחה גם כקבוצה במידה ומספר משפחות מתארגנות יחד ביום מסוים.

מלבד הכרטיס מחכים להורים מוקשים פיננסיים נוספים: אוכל, ממתקים, חנות מזכרות, בילויים בתשלום נוסף בשטח הגן. הקצאת סכום מסוים לכל ילד שאותו הוא יוכל לבזבז לפי ראות עיניו, תפתור את בעיית ההוצאות המופרזות בבילוי. זאת גם תעניק לילד שיעור בחסכון והצורך בבחירה בין תענוגות החיים.

עייפות. ככלל הילדים אוהבים סיורים בגני חיות. אבל כרגיל לא כולם. יש ילדים שרגישים יותר לריחות, יש ילדים שמתעייפים מהר מההליכה הממושכת ויש גם בני נוער שבשלב מסוים מגיעים למסכנה שבגילם המופלג לא יאה כבר לבלות בגן חי. הפתרון הוא זהה לכולם: לא להכריח. נכון, הבילוי המשפחתי המשותף והתמונות של המשפחה הגדולה על רקע של משפחת פילים זה דבר מפתה. אך ילד שמלכתחילה לא רצה ללכת לגן חי ימצא מהר מאוד את מלוא הסיבות לאי שביעות רצון ויביע אותה בקול רם. כדי לתת לרוב בני המשפחה ליהנות מהבילוי מומלץ להשאיר את המיעוט המתנגד בבית.

כשמדובר בגן חי גדול וילדים קטנים אין צורך לנסות ולראות את הכול ביום אחד. עדיף לראות את בעלי החיים המעניינים ביותר, להיכנס לפינת ליטוף ולחזור הביתה מרוצים ולא להתיש את כל בני המשפחה בניסיון לראות את כל מה שיש לגן חי להציע. זכרו שמטרת היום היא לבלות ולא להצטלם ליד כל הכלובים הנידחים.

לוגיסטיקה. גם האמהות הרגועות בדרך כלל לא יכולות לראות באדישות את האצבעות הקטנות והדביקות שזה עתה מרחו את שאריות הגלידה על האוגר, בפינת הליטוף ומייד אחרי זה מנסות להכניס חטיף לפה. מגבונים לחים הם המצרך החשוב ביותר בגן חי. על אף שיש ילדים שזקוקים לארון בגדים נייד בכל טיול, לא מומלץ לסחוב יותר מדי בגדים להחלפה לכל בני המשפחה. גם אין צורך להחליף בגדים אחרי כל חיבוק עם עז או מריחה של שוקולד על הבטן. היתרון של גן חי הוא בכללים מאוד רופפים בכל הנוגע לצורת לבוש. לכן חולצה אחת להחלפה למקרה של רטיבות יתר תספיק בהחלט.

ההתלהבות הגדולה ביותר מגן חי היא בדרך כלל בבילוי הראשון בפארק, כלומר אצל הילדים הקטנים ביותר. יחד עם זאת, הם גם אלה שעשויים לסיים את הסיור בבכי החזק ביותר. ראשית, לא רצוי לגרום להתלהבות יתר. ככל שילד קטן יותר כך מומלץ לספר לו על הבילוי סמוך ככל האפשר לאירוע. אם הילד הקטן ישמע על הטיול של יום שישי ביום ראשון, במהלך המתנה ארוכה מדי ההתלהבות תגרום לציפיות יתר וכתוצאה מכך לאכזבה מהסיור עצמו. ומכיוון שילדים קטנים לא ממש חונכו להסתיר את רגשותיהם, האכזבה שלו תפרוץ לעיני (ואוזני) כל.

כמו כן, מומלץ להדגיש לילדים בני כל הגילאים שאתם יוצאים לראות בעלי חיים ולא לנסות את כל האטרקציות של הפארק. ילדים גדולים יותר יכולים אף להתכונן לסיור על ידי לימוד והכנת חומר על בעלי החיים המעניינים ביותר שאתם הולכים לפגוש. בכל מקרה, שימת דגש על בעלי החיים ולא האטרקציה בפני עצמה תעזור למנוע מצב שבו בסוף היום ילד שקיבל את כל התענוגות האפשריות בוכה בייאוש ואכזבה היסטרית כי לא קיבל את הסוכרייה על מקל ביציאה מהפארק.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית