התינוק לא מפסיק לבכות? סובל מגזים? יש מה לעשות

כאבי בטן אצל תינוקות זו תופעה שכיחה שקשורה ככל הנראה לתהליך הבשלת המעי ולהסתגלותו של התינוק לחיים מחוץ לרחם. איך זה קשור לתזונה ומה עושים כדי להקל על הכאב. קבלו טיפים מעשיים (בריאות, שיווקי)

תינוק אוכל מטרנה. אילוסטרציה (צילום: יחצ)

התינוק שלכם לא נינוח, בוכה וכאוב?

התקפי בכי בתינוקות רכים הינם תופעה נפוצה עד גיל 3-4 חודשים. הבכי נמשך פעמים רבות 3 שעות ביום ויותר, מופיע לפחות 3 פעמים בשבוע, בעיקר בשעות הערב, נמשך שבוע ויותר ומלווה בפנים סמוקות, אגרופים קפוצים, ונראה בבירור שהתינוק סובל מכאבי בטן. תופעה זו מכונה בפי רבים גזים או בעגה הרפואית קוליק - Infantile Colic.

חשוב לזכור, כי זוהי תופעה שכיחה אשר כ70% מהאימהות לתינוקות עד גיל 4 חודשים דיווחו במחקר כי תינוקן חווה אותה.

התופעה קשורה ככל הנראה לתהליך הבשלת המעי ולהסתגלותו של התינוק לחיים מחוץ לרחם. במסגרת התופעה במסגרתה התינוק סובל מהתקפים של בכי ממושך, בדרך כלל בשעות קבועות של היום ובסיומם התינוק מותש (וגם אנחנו ההורים).

התופעה הינה פיסיולוגית, מתחילה לרוב סביב גיל שבועיים וחולפת עד גיל 3-4 חודשים שבהם ההורים מודאגים ולכן פונים לרופא הילדים על מנת לוודא שהכל תקין ולקבל הנחיות כיצד להקל על תינוקם.

כיצד נקל על התינוק?

אם התינוק ניזון בהזנה טבעית, יש להמשיך בכך כמובן. אפשר לנסות להפסיק שימוש במוצרי חלב בתפריט האם למשך מספר ימים ולראות אם יש הטבה. במידה ויש שיפור ניתן להמשיך בתפריט הימנעות זה, כל עוד הזנה טבעית נמשכת ולהקפיד על נטילת תוסף של סידן.

במידה והתינוק ניזון מתחליף חלב-תרכובת מזון לתינוק (תמ"ל) כדאי לבחור בכזה המיועד למצבי אי נוחות במערכת העיכול, כגון מטרנה מהדרין ספיישל, המכיל רכיבים ייחודים המסייעים במצב של גזים/קוליק. מטרנה מהדרין ספיישל מכיל פרוביוטיקה- חיידקים ידידותיים, הרכב שמנים ייחודי מסוג בטאפלמיטט שהוכח מחקרית כתורם לעיכול קל ולהפחתת משך הבכי בתינוקות בכ50% (!) וכן הרכב פחמימות דל לקטוז, .

בזמן ההאכלה חשוב להקפיד שזרימת החלב לא תהיה מהירה מדי, מה שעלול להוביל לבליעת אוויר ולהחרפת תופעות הקוליק ובסיומה חשוב לתת לתינוק להוציא אוויר.

הרבו במגע ובהרגעת התינוק ואל תחששו מכך ש”יהפוך מפונק" או ש”יתרגל להיות על הידיים". הוא זקוק מאד לחום ולרוגע שלכם שיעזרו ויתמכו בו בעת הכאב.

כמה טיפים מעשיים:

אמבט חמים ועיסוי הבטן בתנועות מעגליות עם כיוון השעון יכולים גם הם לעזור ויכולים להקל.

החזקת התינוק בתנוחת 'נמר על עץ' שבה הוא מונח על זרועכם כאשר בטנו צמודה אליה, ראשו מופנה הצידה ורגליו משתלשלות כלפי מטה ידועה ככזו שמקלה על תינוקות רבים כיוון שהיא מייצרת מגע ולחץ עדין על הבטן.

בכל מקרה, היו סבלניים כמה שאפשר, ובכך תשרו על תינוקכם תחושת ביטחון ורוגע.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר