ללא התקדמות

הגישור בנושא הדסה תקוע, ההורים יינטשו

עו"ד אליעד שרגא שמייצג את הורי הילדים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה הודיע כי לנוכח הקיפאון בהליך הגישור ההורים מתכוונים לנטוש ולהמתין להחלטה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הורי הילדים מפגינים (צילום: מרק ישראל סאלם)

ההורים של הילדים חולי הסרטן שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה בירושלים מאיימים לנטוש את הליך הגישור אותו מנסה להוביל השופט אליקים רובינשטיין. כך הודיע אמש (יום ה') עו"ד אליעד שרגא שמייצג אותם.

לטענת ההורים, למרות שהליך הגישור תקועללא התקדמות כבר יומיים, השר ליצמן לא מוצא לנכון לטרוח ולהגיע לדיונים, ושולח פקידים במקומו שדוחים כל הצעה שעולה על הפרק ואינם מסוגלים לדבריהם לקבל החלטות. "לא ייתכן שילדינו נמצאים בסכנת חיים והשר לא טורח להשתתף בגישור כל כך חשוב", מסרו ההורים.

אתמול המשיך הליך הגישור בין הרופאים המתפטרים, משרד הבריאות, הנהלת הדסה והורי הילדים במחלקה. הצדדים נפגשו בחדרים נפרדים בבית המשפט העליון כאשר השופט בדימוס רובינשטיין דילג בין החדרים. על פי הדיווחים, אין פריצת דרך משמעותית והסכמות בין הצדדים. כל המתווים שהוצעו נדחו על הסף.

ההורים ביקשו לצרף להליך הגישור את שר האוצר משה כחלון מתוך כוונה להראות שיש יכולת כלכלית לפתוח מחלקה נוספת בשערי צדק כפי שהם דורשים. מוקדם יותר הודיע כחלון שהוא מוכן להצטרף להליך הגישור, אולם לאחר התנגדות נחרצת של משרד הבריאות - המגשר דחה את ההצעה.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הסביר את התנגדות המשרד להקמת מחלקה בשערי צדק אמר כי "אנחנו לא רואים אופציה של פתיחת מחלקה נוספת בשערי צדק. פתיחת מחלקה נוספת משמעותה שתי מחלקות נכות שכל אחת מהן לא תתפקד טוב ואנחנו לא נסכים לזה בשום אופן".

עורך הדין אליעד שרגא שמייצג את ההורים בסכסוך לא הביע אופטימיות באשר לסיכויי הגישור. "המשא ומתן תקוע עמוק בבוץ. אין פריצת דרך ואין משהו שהצדדים מוכנים לקבל בשלב הזה כמתווה לפתרון. אנחנו נמצאים באותו המצב שהיינו בתחילת הדרך", אמר.

אחת ההצעות שהעלה השופט בדימוס רובינשטיין היא פתרון בשני שלבים למשבר: בשלב הראשון מתן מענה רפואי על-ידי הרופאים שהתפטרו באופן מיידי לילדים החולים באחד מבתי החולים בירושלים, ובשלב השני - לאחר שהצדדים כבר ישובו לעבודה - תיפתר סוגיית הקמת מחלקה חדשה נוספת בבירה.

הצדדים חלוקים על פרטי המתווה. הרופאים וההורים טענו שלא ייתכן שהם יחזרו לעבודה, אפילו באופן זמני, בהדסה תחת ניהולו של פרופ' זאב רוטשטיין ואילו הנהלת הדסה ומשרד הבריאות התנגדו למתן מענה אפילו זמני בשערי צדק מכיוון שהם חוששים שהמעבר הזמני יהפוך למעבר קבוע ותקבע עובדה בשטח של פתיחת מחלקה נוספת.

השופט רובינשטיין הודיע לשופטי בג"ץ כי המשא ומתן לא התקדם אך גם לא התפוצץ וכי הוא מבקש זמן נוסף להמשיך ולנסות לפשר בין הצדדים. בג"ץ נעתר לבקשתו וביקש ממנו להעביר אליהם דיווח על ההתקדמות של המתווה עד יום ראשון בשעה ארבע אחר הצהריים. המשא ומתן בין הצדדים נמשך עד שעות הערב המאוחרות, ללא הצלחה.

ההערכה היא שאם לא יקרה משהו דרמטי לא צפוי להימצא עד יום ראשון בשעות אחר הצהריים פתרון שמוסכם על הצדדים וככל הנראה רובינשטיין יודיע על כישלון השיחות. במקרה שכזה, שופטי בג"ץ יצטרכו לדון בעתירה שהגישו ההורים לבית המשפט.

תגובת הדסה: "מה שמרתיח בהודעת ההורים הוא שהמגשר במשך יומיים הציע מספר הצעות לטיפול מיידי בכל הילדים על ידי ששת הרופאים הפורשים בכל מיני מתווים, כולל אפילו טיפול אוטונומי בפיקוח חיצוני בתוך הדסה ללא מעורבות הנהלת הדסה. באופן שיטתי ענו גם ההורים ובעיקר הרופאים לא מוחלט גם שבעצם ניתן להם הכלי לסיים את המשבר. ההורים בעצם קיבלו את כל מה שרצו".

תגובת משרד הבריאות: "אנו מצרים על כך שמי שאמור לייצג את טובת הילדים וההורים מחפש דרכים למצוא אזכורים לשמו בתקשורת, תוך שימוש בטענות סרק שאין להן בסיס, במטרה לדחות כל הצעה לפתרון.

יש להצטער על שאינטרסנטים וטרמפיסטים שאינם רואים את טובת הילדים מכשילים את תהליך הגישור ומונעים פעם אחר פעם כל סיכוי להגיע לפתרון המשבר.

בעקבות התנהלות עו״ד שרגא שמחבלת בהליכי הגישור ופוגעת בכבוד השופט רובינשטיין ומאמציו הכנים כנראה שלא נותרה ברירה אלא להביא את ההכרעה לידי בג"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר