אאא

מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי PLOS ONE טוען כי יש קשר מוכח בין חוסר בשעות שינה לבין עליה במשקל. במחקר שנערך בבריטניה השתתפו 1615 אנשים שסיפרו על הרגלי השינה והתזונה שלהם, לאחר מכן הם נשקלו ונלקחו מהם דגימות דם, היקף המותן, לחץ דם, תפקוד בלוטת התריס ורמת הסוכר והכולסטרול שלהם.

הדבר שאותו רצו החוקרים לבדוק זה האם כמות שעות השינה משנה משהו בנוגע למדדים הללו. התוצאות הראו כי אכן ישנה השפעה שלילית על אנשים שישנו פחות מ7 שעות בלילה.

בעוד אצל אלו שישנו 8.4 שעות נמדד היקף מותן של 91 ס"מ וממוצע מדד מסת גוף (BMI) של 27.1 אצל אלו שישנו 5.9 שעות בממוצע נמדד היקף מותן 95 ס"מ ומדד מסת גוף של 28.6

החוקרים שהביאו בחשבון את כל הנתונים המשפיעים כגון גיל, מין, מוצא, והרגלי צריכת חומרים כמו עישון ואלכוהול, הגיעו למסקנה כי ישנה חפיפה בין שעות השינה לבין היקפי המותן והמדדים השונים, ולדבריהם כל שעת שינה לילית הפחיתה את היקף המותן ב0.7 ס"מ ואת מדד מסת הגוף בחצי נקודה.

גרג פוטר, שהיה חלק מצוות המחקר אמר כי על פי המחקר אין קשר בין שעות שינה מועטות והרגלי תזונה לקויים, בעבר נטען שצריכת הסוכרים של הגוף גוברת ככל ששעות השינה מופחתות. לדברי פוטר הסיבה המשוערת היא, כי אנשים שישנים פחות שורפים פחות קלוריות בשעות מנוחה.  

אבל אם נשתמש בהיגיון בריא יתכן שהסיבה האמיתית לכך היא, שכשאנחנו ערים אנחנו פשוט אוכלים. אז בפעם הבאה שאתם רצים למשקל, תכנסו למיטה לכמה שעות.