רגע לפני: איך בוחרים ספקים לחתונה?

תעשיית החתונות בישראל מציעה מגוון עצום של ספקים בכל תחום: מעצבי שמלות כלה ותופרי חליפות, אולמות וגני אירועים, מאפרות ומעצבי שיער, צלמים, קייטרינג, מעצבי שולחנות וחללים ועוד. ההיצע הנרחב עלול במקרים רבים להכניס אותנו למעין בלבול (צרכנות, בשיתוף ReGo)

kikar.co.il בשיתוף rego | כיכר השבת |
איך בוחרים ספקים לחתונה? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

איך בוחרים ספקים לחתונה?

הספק המרכזי - האולם

אחוז גבוה מהתקציב של החתונה הולך לאולם. בישראל למעלה מ-800 אולמות וגני אירועים. כאן השיקול הוא לא רק כלכלי אלא גם קשור לשירותים הכלולים במסגרת ״המחיר למנה״ ולכן כדאי לערוך מעין הכנה קצרה שתסייע לנו בבחירה.

לפני שאתם מתחילים בסבב אולמות מסחרר של בין 1-2 אולמות ביום, מומלץ לעשות בדק בית, לשאול ולהתייעץ קצת עם חברים ובני משפחה, להבין איזה סוג של חתונה אתם מחפשים מבחינת האווירה שהמקום יוצר: כפרית, אורבנית, פסטורלית… במקביל בדקו פורטלים והתרשמו מכמה אולמות דרך התמונות באינטרנט. בחירת גן אירועים או אולם אירועים היא ההחלטה הבסיסית ואולי הקשה מכולן, אבל אחריה בדרך כלל הכל קל וזורם יותר.

חשוב כמובן בתהליך הבחירה של גן או אולם אירועים לקחת בחשבון כמה קריטריונים נוספים:

  1. העונה בשנה שבה אתם מתחתנים.
  2. מה האולם מציע - האם המחיר כולל רק את האולם עצמו, האם המנה לאורח כלולה, שירותי בר, סאונד, חבילת עיצוב בסיסית - מהי כוללת? ועוד.
  3. גודל החלל בהתאם לכמות המוזמנים.
  4. המרחק הפיזי בין הלוקיישן הנבחר למוזמנים (בהכללה גסה) – אולי השיקול הכי פחות חשוב מבחינת החתן והכלה, אבל כן משהו שכדאי לקחת בחשבון.

נסו שלא לגלוש מעל ל-3 אולמות בתור התחלה ורק אם לא התחברתם לאף אחד מהם, עברו הלאה. הגיעו לאירוע של ממש, בחנו והסתכלו על הפרטים הקטנים כמו תאורה, סאונד, רמת הניקיון של השירותים, נראות האוכל, סוג האלכוהול שמוגש בבר. אלו הם דברים מאוד חשובים ומעידים על איכות האולם.

מוזיקה וצילום

חשוב מאוד לבחור בספקים עם ניסיון בתחום האירועים והחתונות.

אל תשכחו שאתם מזמינים לחתונה שלכם אורחים מכל קבוצות הגילאים ולכן חייבת להיות התאמה וגיוון במוזיקה. התפקיד של להקה לחתונה הוא 'להרים' את כל האירוע עם כמה שיותר אנשים ברחבה ולא שרק החברים הקרובים שלכם ירקדו. מומלץ לסמוך על הספק המוזיקלי ולספק לו מידע בסיסי כמו מה אנחנו לא רוצים שיהיה ומה ממש חשוב לנו שיתנגן ולא להגיע עם שטנץ קבוע שלא מתאים לטעם של החתן והכלה.

קטגוריית הצילום גם היא חשוב וקריטית להצלחת החתונה שלנו. הדגש כאן הוא על כימיה עם הצלם שכן מדובר ביום שהוא מאוד לחוץ ואינטנסיבי מבחינת הזמנים שלו זה חייב להיות משהו רגשי ואישי. בנוסף, חשוב לשים דגש על בחירת צלם התואם את הסגנון שלנו שכן יש צלמים שפועלים יותר מהרגש והתמונות אמנותיות ממש ויש כאלה שמצלמים ממקום טכני ולכן שווה לבחון עבודות קודמות.

בחירת רכב לחתונה

אחת ההנאות הגדולות ביום המיוחד שלכם הוא הרכב לחתונה

ישנם כאלה המבקשים לעצמם רכב מפואר (לימוזינה וכו') וישנם כאלה המסתפקים ברכב המשפחתי שלהם כשהוא מקושט.

כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם במידה ואתם שוכרים רכב:

  1. מקום ההשכרה – וודאו כי לחברת ההשכרה יש סניף קרוב למקום אליו תגיעו לאחר החתונה.
  2. האותיות הקטנות – חשוב לקרוא היטב את ההסכם עם חברת ההשכרה ולוודא כמה קילומטרים ניתן לעבור במחיר עליו סיכמתם, מה גובה ההשתתפות העצמית במקרה של גניבה / תאונה חלילה וכו'.
  3. מספר הנהגים – ביום החתונה וודאי שלא אתם תהיו אלה שנוהגים, וודאו עם חברת ההשכרה כי יש לפחות נהג אחד נוסף עליכם בהסכם.

בחירת שמלת כלה

אחד הדברים שמעסיקים כל כלה בתהליך תכנון והפקת היום החשוב ביותר בחייה הוא שמלת הכלה אותה תלבש. זה הרגע עליו חולמת כמעט כל נערה ביקום ולכן הכל חייב להיות מושלם. תתפלאי לגלות שמרבית הכלות מדמיינות משהו בראשן לאורך כל כך הרבה שנים אבל בסוף, מסתבר שהדמיון תעתע בהן והבחירה הייתה שונה לגמרי.

שלב ההכנה

כלות רבות לא מצליחות להנות מתהליך בחירת השמלה שלהן שכן הן לא יודעות מה בדיוק הן רוצות ומה בדיוק מתאים להן. מה שקורה בפועל הוא שהן עוברות מסטודיו לסטודיו מה שהופך חוויה שאמורה להיות קסומה, מרגשת ומהנה למייגעת, ארוכה ומתסכלת.

לכן, לפני שאת מחליטה אצל מי ומה חשוב שתסתכלי קצת מה קורה, תביני מה הסגנון המועדף עלייך, לאיזה בדים את מתחברת ותשאלי את עצמך כמה שאלות מרכזיות ותנסי בקצרה לענות לפחות על חלקן.

  • מה סגנון השמלה שהיית רוצה? - ישרה או נפוחה, בד אוורירי או כבד, עשירה מלאה בפייטים ותחרות או פשוטה ונקייה?
  • תקציב – כמובן שכמו כל דבר, תקציב זה שיקול מרכזי ולפעמים החשוב ביותר. שמלות כלה ניתן למצוא החל ב1000 ₪ או אפילו פחות לשמחה משומשת או שמלה מאיביי, ועד לעשרות אלפי שקלים לשמלה מעוצבת בהתאמה אישית אצל מעצב/ת עילית. בשביל שימוש חד פעמי תשאלי את עצמך כמה אתם מוכנים להשקיע בשמלה שלובשים פעם אחת.

שלב התיאום

לאחר שהבנת פחות או יותר אילו מעצבים תואמים את הסגנון שלך, קבעי בין 2-3 פגישות. לא יותר. מעבר בין סטודיו לסטודיו, כאמור יעייף, יתיש אותך ויכניס אותך שוב לבלבול מיותר. לפגישות כדאי להגיע עם אדם קרוב כמו אמא, אחות או חברה אבל לא יותר ממלווה אחת כי אז שוב, כל אחת תאמר את מה שהיא חושבת וחזרנו לנקודת ההתחלה. כדאי לבחור מישהי שהסגנון העיצובי שלה תואם את שלך ויש ביניכן חיבור טוב ואמיתי.

זכרו, יותר מלוות, יותר דעות, יותר דעות, יותר בלבול.

שלב המדידה

זה כמובן השלב המרגש והכייפי ביותר בתהליך. לשלב זה יש שני צדדים. מצד אחד יש את החלום, השמלה אותה דמיינו על עצמנו מגיל צעיר ומצד שני את המציאות. אז כן חשוב להישאר מחוברת לחלום ולזרום עם הסגנון שמתאים לך מבחינה אישיותית, אך מצד שני חשוב גם להתחשב בנתונים ולהקשיב למעצב או למעצבת לגבי אילו בדים מחמיאים לנו ואילו פחות, איזה אורך מתאים לנו וכדומה.

לסיכום, תהליך בחירת ספקים לחתונה אמור להיות תהליך מרגש, עוצמתי וחוויתי, לכן כדאי לשמור על מיקוד ולעשות עבודת הכנה קצרה שתסייע לך להפוך את הרגע הזה למיוחד ומהנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר