שוברים שגרה: צאי מהבית, לפני שתצאי מדעתך

מתי בפעם האחרונה יצאת מהבית? לא, לא לעבודה או לסידורים. גם לא כדי לאסוף את הילדים מהגן או להקפיץ אותם לחוג. מתי יצאת מהבית לבלות בפרטיות עם בעלך או עם חברות? אם את לא מצליחה לענות על השאלה הזו מיד, עבר הרבה זמן. צאי מהבית, כדי שתוכלי לחזור שפויה יותר

בת אל מור | כיכר השבת |
אין ספק שלפני החתונה יצאת הרבה יותר. לשתות קפה עם חברה, לדייט שקט עם בעלך לעתיד. את מבטיחה לעצמך, ואפילו מבהירה זאת לבחיר ליבך, שאת לא מתכוונת לשבת ו"להירקב" בבית אחרי החתונה. את לא נפרדת לשלום מהחברות, ומצפה לצאת לחופשה אחת לפחות בכל כמה חודשים.

בדרך כלל, ובאופן טבעי,הקשר שלך עם חברותיך ועם העולם החיצון קצת מצטמצם לאחר הנישואין. חיי החברה הם לא העיקר כרגע בחייך. טוב לך, נעים לך, מעניין לך, ואת לא זקוקה לגירויים חיצוניים. בטח שלא להמיר את השעות היפות שלך עם בעלך בבית שאתם בונים יחד, בבילוי בקניון עם החברה הטובה.

התראת מציאות: הקסם הזה לא נמשך לאורך זמן. מתישהו השגרה משתלטת. כל מה שהיה מרתק ומרגש בהתחלה, הופך להיות מובן מאיליו ואפילו קצת בנאלי, ולפעמים צריך קצת חופש אחת מהשני.

השלב הבא הוא כשיש לך ילדים, השגרה עולה על גדותיה: לידות, טיטולים, מטרנה, קופת חולים. אה. את גם צריכה להתייחס לבעל בין לבין. לבשל, לכבס, לקפל, לרחוץ, לגהץ, לפרנס, לרצות, לדאוג ועוד אינספור פעלים שמנסים לתאר את כל הפעילות היומיומית שאת עושה.

בדרך כלל, ובאופן טבעי,הקשר שלך עם חברותיך ועם העולם החיצון קצת מצטמצם לאחר הנישואין. חיי החברה הם לא העיקר כרגע בחייך. טוב לך, נעים לך, מעניין לך, ואת לא זקוקה לגירויים חיצוניים. בטח שלא להמיר את השעות היפות שלך עם בעלך בבית שאתם בונים יחד, בבילוי בקניון עם החברה הטובה.,התראת מציאות: הקסם הזה לא נמשך לאורך זמן. מתישהו השגרה משתלטת. כל מה שהיה מרתק ומרגש בהתחלה, הופך להיות מובן מאיליו ואפילו קצת בנאלי, ולפעמים צריך קצת חופש אחת מהשני.,השלב הבא הוא כשיש לך ילדים, השגרה עולה על גדותיה: לידות, טיטולים, מטרנה, קופת חולים. אה. את גם צריכה להתייחס לבעל בין לבין. לבשל, לכבס, לקפל, לרחוץ, לגהץ, לפרנס, לרצות, לדאוג ועוד אינספור פעלים שמנסים לתאר את כל הפעילות היומיומית שאת עושה.,,בתוך השגרה הזו אין לך זמן לפגוש חברה לקפה קטן. מי זוכר בכלל שיש חברות ובתי קפה?! אז אתן משוחחות בטלפון. מתמרמרות, מקטרות, קצת מרכלות וחוזרות ואומרות שאתן פשוט חייבות לקחת חופשה. אתן פשוט צריכות חופש, הפוגה, שקט, ככה שבוע בלי הילדים, בלי דאגות, בלי לטפל, לסדר ולארגן.,כולנו זקוקים לחופש ולהפוגות מחיי השגרה שלנו. אבל האם צריך לייחל לשבוע נופש קסום פעם בשנה, או שאפשר ואפילו רצוי לפרוש את ההפוגות שלנו על פני כל ימות השנה?,כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות, נשמע מוכר? כן. לא תמיד זה מסתדר. שבוע נופש חלומי בעיירה שטופת שמש, הוא בהחלט קורץ ומפתה. אבל לא הצלחת לקחת חופש מהעבודה, הילד בדיוק היה חולה, ובחודש הבא המחירים קופצים לשמים. לכן, הטוב ביותר הוא ללכת על בטוח ולהמתיק את החיים שלנו בבילויים קטנים שעושים את העבודה לא פחות טוב.,,מעבר לכך, הבילויים הללו יכולים בקלות להפוך לחלק בלתי נפרד מהשגרה. כך שהשגרה שלנו לא תכיל רק מטלות ומשימות שוחקות, אלא תייצר עבורנו, בדרך קבע, רגעים קסומים של אהבה, שלווה, מנוחה ועניין. וכמובן שהם מהווים מאגר נובע של כוחות להמשיך את חיינו בחיוניות ובאושר.,מה דעתך על בילוי זוגי, בלי הילדים, אחת לשבוע-שבועיים? כמה שעות של בילוי משותף; הרצאה, מסעדה, הצגה, הופעה, פעילות ספורטיבית. ומה עם מפגש בנות אחת לחודש? רק אתן, החברות הטובות. בלי הבעלים, בלי הילדים ובלי חיתול ומגבונים בתיק. זמן איכות לעצמכן. להתייעץ, לספר, לשתף, לקבל רעיונות ולהחליף חוויות. ומה את אומרת על כמה שעות של פינוק עצמי? רק את לעצמך. טיפול פנים, ספא, שמלה חדשה. ככה שתזכרי שגם את קיימת. יש לך צרכים ורצונות, וגם לך מגיע להתפנק.,קרוב לודאי שתתקלי בחברות או באנשים שיצקצקו ויטענו שמדובר במותרות, בבזבוז זמן וכסף רב; ובהתעסקות בהבלי העולם הזה. אך אל תתני לזה להשפיע עליך. יתכן והם צרי עין, ויתכן שהם פשוט לא ניסו להנהיג מסורת של בילויים שבועיים בביתם, ולא זכו להכיר ולפגוש בתרומה הגדולה של הבילויים הללו לזוגיות שלהם.,,בסופו של דבר, כשאת מרגישה שאת רק נותנת מעצמך לבעל, לילדים, למשפחה, לעבודה ולכל העולם, ורק לך לא נשאר, קל מאוד ליפול למרמור, תסכול וחוסר חשק. מובן כי תחושות אלו יבואו לידי ביטוי בהתנהלות המשפחתית והחברתית שלך.,בילוי משותף עם הבעל עשוי להזכיר לכם למה בעצם התחתנתם. מה אהבתם האחד בשנייה. תוכלו לגלות את עצמכם מחדש; ולהבין שגם לכם ולזוגיות שלכם יש מקום חשוב מאוד במשפחה המקסימה שהקמתם.
"אבל אני ממש אוהבת לשטוף ערימות של כלים!" (shutterstock)

בתוך השגרה הזו אין לך זמן לפגוש חברה לקפה קטן. מי זוכר בכלל שיש חברות ובתי קפה?! אז אתן משוחחות בטלפון. מתמרמרות, מקטרות, קצת מרכלות וחוזרות ואומרות שאתן פשוט חייבות לקחת חופשה. אתן פשוט צריכות חופש, הפוגה, שקט, ככה שבוע בלי הילדים, בלי דאגות, בלי לטפל, לסדר ולארגן.

כולנו זקוקים לחופש ולהפוגות מחיי השגרה שלנו. אבל האם צריך לייחל לשבוע נופש קסום פעם בשנה, או שאפשר ואפילו רצוי לפרוש את ההפוגות שלנו על פני כל ימות השנה?

כגודל הציפיות, כך גודל האכזבות, נשמע מוכר? כן. לא תמיד זה מסתדר. שבוע נופש חלומי בעיירה שטופת שמש, הוא בהחלט קורץ ומפתה. אבל לא הצלחת לקחת חופש מהעבודה, הילד בדיוק היה חולה, ובחודש הבא המחירים קופצים לשמים. לכן, הטוב ביותר הוא ללכת על בטוח ולהמתיק את החיים שלנו בבילויים קטנים שעושים את העבודה לא פחות טוב.

בילוי זוגי: לבחור בחלומות ריאליים (צילום: shutterstock)

מעבר לכך, הבילויים הללו יכולים בקלות להפוך לחלק בלתי נפרד מהשגרה. כך שהשגרה שלנו לא תכיל רק מטלות ומשימות שוחקות, אלא תייצר עבורנו, בדרך קבע, רגעים קסומים של אהבה, שלווה, מנוחה ועניין. וכמובן שהם מהווים מאגר נובע של כוחות להמשיך את חיינו בחיוניות ובאושר.

מה דעתך על בילוי זוגי, בלי הילדים, אחת לשבוע-שבועיים? כמה שעות של בילוי משותף; הרצאה, מסעדה, הצגה, הופעה, פעילות ספורטיבית. ומה עם מפגש בנות אחת לחודש? רק אתן, החברות הטובות. בלי הבעלים, בלי הילדים ובלי חיתול ומגבונים בתיק. זמן איכות לעצמכן. להתייעץ, לספר, לשתף, לקבל רעיונות ולהחליף חוויות. ומה את אומרת על כמה שעות של פינוק עצמי? רק את לעצמך. טיפול פנים, ספא, שמלה חדשה. ככה שתזכרי שגם את קיימת. יש לך צרכים ורצונות, וגם לך מגיע להתפנק.

קרוב לודאי שתתקלי בחברות או באנשים שיצקצקו ויטענו שמדובר במותרות, בבזבוז זמן וכסף רב; ובהתעסקות בהבלי העולם הזה. אך אל תתני לזה להשפיע עליך. יתכן והם צרי עין, ויתכן שהם פשוט לא ניסו להנהיג מסורת של בילויים שבועיים בביתם, ולא זכו להכיר ולפגוש בתרומה הגדולה של הבילויים הללו לזוגיות שלהם.

את חייבת את זה לעצמך, לזוגיות, למשפחה (צילום: shutterstock)

בסופו של דבר, כשאת מרגישה שאת רק נותנת מעצמך לבעל, לילדים, למשפחה, לעבודה ולכל העולם, ורק לך לא נשאר, קל מאוד ליפול למרמור, תסכול וחוסר חשק. מובן כי תחושות אלו יבואו לידי ביטוי בהתנהלות המשפחתית והחברתית שלך.

בילוי משותף עם הבעל עשוי להזכיר לכם למה בעצם התחתנתם. מה אהבתם האחד בשנייה. תוכלו לגלות את עצמכם מחדש; ולהבין שגם לכם ולזוגיות שלכם יש מקום חשוב מאוד במשפחה המקסימה שהקמתם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית