חודש טוב: 7 דרכים להתחיל את שבט עם ילדים

ראש חודש שבט, סוף-סוף קרני השמש הראשונu, אחרי גל הקור, הגשם והשלג... הטבע וההורים מתחילים להתעורר מעט, וזה הזמן להכניס את הילדים לאווירה של חודש שבט. דינה פלר מציעה לכם 7 דרכים מגוונות להתחבר לראש השנה לאילנות. לעצלנים, למשקיענים וגם לכל הילדים (פנאי)

דינה פלר | כיכר השבת |
מכינים נבטים

למי שמעדיף את השיטה הקלאסית: לוקחים מעט זרעים ומנביטים אותם על צמר גפן לח. אפשר לגדל כך שעועית, אפונה או גרעיני פרות הדר. גינה לא תצמח מזה, אבל הילדים ישמחו לנהל יומן מעקב אחרי הנבטים ולהרטיב את צמר הגפן. דורש מעט סבלנות והקפדה על כמות המים, כדי לא לייבש את הגרעינים מחד, ולא לתת להם להתכסות בעובש מאידך.

בצל ירוק ביתי

למי שאין לו סבלנות: בצל. מכניסים בצל יבש לתוך כוס מים כך שרק תחתית הבצל תיגע במים. אחרי ימים ספורים הילדים יוכלו ליהנות מבצל ירוק שהם גידלו במו ידיהם. קחו בחשבון שאחרי יציאת הבצל הירוק הבצל עצמו מצטמצם ונוטה ליפול לתוך הכוס. קחו עיגול קרטון, תחתכו בו חור לבצל והניחו על הכוס. הבצל ימשיך לשמח את הילדים מתוך ה"מושב" שלו עוד כשבוע-שבועיים.

למדען הצעיר

למי שמחפש חינוך והשכלה: פרחי היביסקוס. פרחי היביסקוס גדולים ונוחים מאוד ללימוד מבנה הפרח. לוקחים ספר עם תמונות והסברים ומוצאים את כל החלקים בתוך פרח ההיביסקוס. המשקיענים יכולים לחתוך בזהירות את הפרח, לקחת דף, להדביק כל חלק בנפרד ולכתוב לידו את השם: עלה כותרת, אבקן וכו'. להמשך המחקר הביולוגי ניתן לקחת גרעין כלשהו, אפילו גרעין של תפוז, לחתוך אותו וללמוד את מבנה הגרעין בשלבי הנבטה שונים.

נבטים ופרחים של בטטה

למי שמחפש לא רק חינוך, אלא גם יופי: בטטה. חצי כוס מים בתוך כוס חד-פעמית, זה כל מה שהבטטה צריכה כדי להוציא שורשים ולהתחיל ללבלב. פשוט מניחים את הבטטה בתוך הכוס, מחכים ועוקבים אחרי השורשים. כשמופיעים השורשים, ניתן להעביר את הבטטה לתוך האדמה או להשאירה במים. בכל מקרה כעבור זמן קצר ייצאו נבטים ירוקים, ואם יתמזל מזלכם גם פרחים סגולים יפים.

יומן וירטואלי לילדים

לילדים שאוהבים טכנולוגיה: תנהלו יומן וירטואלי. תנו לילד לצאת החוצה ולצלם תמונות שממחישות את בואו של ט"ו בשבט. לאחר מכן ניתן להפוך אותם למצגת לכיתה או להדפיס ולעשות אלבום תמונות. תעודדו את היצירתיות של הילד, תציעו לו לצלם תמונות מזוויות שונות: מקרוב, מתחת לעץ, מנקודת מבט של נמלה, כאילו מתוך פרח וכו'. אם יש בכיתה מספר ילדים שאוהבים לצלם, ניתן לקיים תחרות תמונות לקראת ט"ו בשבט.

קישוטים לט"ו בשבט

לבנות שאוהבות קישוטים: קחו ענפים ותכינו עיצובים שונים לקראת ט"ו בשבט. תכינו עיצובים עליזים על בסיס משמשים מיובשים כתומים, סרטי נייר צבעוניים ודגלונים. או עיצובים רכים ועדינים עם קישוטי תחרה, חרוזים ורדרדים ודובדבנים אדומים מסוכרים. נצלו את ההזדמנות לדבר אתן על צבע וסגנון.

גדלים, צורות וטעמים

לקטנטנים שאוהבים ממתקים: אין דבר יותר מענג מאפשרות ללמוד על גדלים שונים בעזרת הלשון. תלמדו את הזאטוטים להכניס צימוק קטן לתוך משמש גדול, חמוצית מסוכרת לתוך תמר מגולען וכו' והנה לכם הדרך הקלה, הבטוחה והטעימה להסביר להם את המושגים "גדול", "קטן" ו"בינוני". את חומר הלימוד בתום השיעור ניתן לגלגל בשוקולד ולקשט בסוכריות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית