ורידים ברגליים: כואב, לא יפה, אך ניתן לטיפול

מי מאתנו לא סובלת מהתופעה? הבשורה הטובה היא שיש איך להימנע מוורידים ברגליים

דינה פלר | כיכר השבת |
וורידים בהריון, אבל לא רק

בעיות הורידים ברגליים נפוצות מאוד. הן מחמירות בהיריון בגלל לחץ מוגבר על הגוף בכלל ועל כלי הדם בפרט. הן מופשעות לרעה מתורשה, אקלים, תרופות הורמונאליות, אשפוזים אורכים וכו'.

גם עודף משקל גורם להחמרת הבעיה, כמו גם אורח חיים לא בריא והעדר פעילות גופנית.

הדרך הטובה ביותר למנוע את התופעה או להאיט את התפתחותה היא לדאוג לזרימת דם תקינה ברגליים. הליכה מרובה משפרת את זרימת הדם וגם מחזקת את שרירי הרגליים שגם להם תפקיד חשוב בבריאות הורידים ברגליים.

מלבד ההליכה גם עליה במדרגות, שחיה וריצה נחשבים לטובים מאוד לרגליים.

במקום הפסקת קפה - הפסקת הליכה

שעות ארוכות של ישיבה מול המחשב לא מיטיבים עם כלי הדם ברגליים. כדי לא להקשות עליהם עוד יותר מומלץ מאוד לא לשים רגל על רגל ובאופן כללי להקפיד לשים שתי רגליים ישרות ומקבילות על הרצפה.

בעיות הורידים ברגליים נפוצות מאוד. הן מחמירות בהיריון בגלל לחץ מוגבר על הגוף בכלל ועל כלי הדם בפרט. הן מופשעות לרעה מתורשה, אקלים, תרופות הורמונאליות, אשפוזים אורכים וכו'.,גם עודף משקל גורם להחמרת הבעיה, כמו גם אורח חיים לא בריא והעדר פעילות גופנית.,הדרך הטובה ביותר למנוע את התופעה או להאיט את התפתחותה היא לדאוג לזרימת דם תקינה ברגליים. הליכה מרובה משפרת את זרימת הדם וגם מחזקת את שרירי הרגליים שגם להם תפקיד חשוב בבריאות הורידים ברגליים.,מלבד ההליכה גם עליה במדרגות, שחיה וריצה נחשבים לטובים מאוד לרגליים.,במקום הפסקת קפה - הפסקת הליכה,שעות ארוכות של ישיבה מול המחשב לא מיטיבים עם כלי הדם ברגליים. כדי לא להקשות עליהם עוד יותר מומלץ מאוד לא לשים רגל על רגל ובאופן כללי להקפיד לשים שתי רגליים ישרות ומקבילות על הרצפה.,,בהפסקות כדאי להלך מעט ואף לבצע תרגילים קצרים לשיפור זרימת הדם, למשל לגלגל את משקל הגוף מקצות האצבעות לעקבים ובחזרה מספר פעמים.,לא רק היעדר פעילות גופנית יכול לגרום לבעיות, אלא גם עמידה מרובה. נשים שנאלצות לעמוד רוב שעות היום נמצאות בקבוצת סיכון להתפתחות מחלות כלי דם.,בשעות המנוחה חשוב מאוד שיקפידו להרים את רגליהן כדי להפחית את העומס המופעל על הרגליים וכלי הדם שבהן.,להקפיד על עקב בינוני,הופעת הסימנים הראשונים של המחלה דורשת בדיקה מדוקדקת של ארון הנעליים. נעליים צרות ולוחצות יהיו האויב הגדול של הרגליים המיוסרות, ויפגעו עוד יותר בזרימת הדם.,כמו כן, חשוב להקפיד על עקב בינוני, בין 2 ל-6 ס"מ. עקב גבוה מדי כמו גם נעל שטוחה תגרום לכאבים והחמרת תופעות המחלה.,רגליים כואבות ועייפות לא אוהבות אמבטיות חמות. מים חמים גורמים להתרחבות הורידים, וכשכלי הדם אינם אלסטיים דיו הדבר אינו מומלץ.,מקלחת פושרת ואף קרירה לרגליים דווקא תשפר הן את המצב הכללי של הרגליים והן את ההרגשה הכללית אחרי יום עבודה ארוך או הליכה ממושכת.,,תזונה עשירה בסיבים ,גורם נוסף שיכול להקשות על התפקוד התקין של כלי הדם ברגליים הוא עצירות. העצירות גורמת לזרימת דם מוגברת באזור הגפיים התחתונות וכלי הדם עלולים לא לעמוד בעומס.,לכן חשוב לצרוך כמות גדולה של סיבים תזונתיים, ירקות, פירות ודגנים מלאים. אוכל שומני, עתיר סוכר ומלח לא רק גורם לעצירות, אלא גם מביא לעליה במשקל. וככל שמשקל הגוף גדול יותר, כך קשה יותר לרגליים להתמודד עם העומס.
אל תתני לאצבעות ללכת במקומך. חשוב לצאת להליכה (shutterstock)

בהפסקות כדאי להלך מעט ואף לבצע תרגילים קצרים לשיפור זרימת הדם, למשל לגלגל את משקל הגוף מקצות האצבעות לעקבים ובחזרה מספר פעמים.

לא רק היעדר פעילות גופנית יכול לגרום לבעיות, אלא גם עמידה מרובה. נשים שנאלצות לעמוד רוב שעות היום נמצאות בקבוצת סיכון להתפתחות מחלות כלי דם.

בשעות המנוחה חשוב מאוד שיקפידו להרים את רגליהן כדי להפחית את העומס המופעל על הרגליים וכלי הדם שבהן.

להקפיד על עקב בינוני

הופעת הסימנים הראשונים של המחלה דורשת בדיקה מדוקדקת של ארון הנעליים. נעליים צרות ולוחצות יהיו האויב הגדול של הרגליים המיוסרות, ויפגעו עוד יותר בזרימת הדם.

כמו כן, חשוב להקפיד על עקב בינוני, בין 2 ל-6 ס"מ. עקב גבוה מדי כמו גם נעל שטוחה תגרום לכאבים והחמרת תופעות המחלה.

רגליים כואבות ועייפות לא אוהבות אמבטיות חמות. מים חמים גורמים להתרחבות הורידים, וכשכלי הדם אינם אלסטיים דיו הדבר אינו מומלץ.

מקלחת פושרת ואף קרירה לרגליים דווקא תשפר הן את המצב הכללי של הרגליים והן את ההרגשה הכללית אחרי יום עבודה ארוך או הליכה ממושכת.

יושבת או עומדת באופן ממושך? צאי להפסקת הליכה (אילוסטרציה: shutterstock)

תזונה עשירה בסיבים

גורם נוסף שיכול להקשות על התפקוד התקין של כלי הדם ברגליים הוא עצירות. העצירות גורמת לזרימת דם מוגברת באזור הגפיים התחתונות וכלי הדם עלולים לא לעמוד בעומס.

לכן חשוב לצרוך כמות גדולה של סיבים תזונתיים, ירקות, פירות ודגנים מלאים. אוכל שומני, עתיר סוכר ומלח לא רק גורם לעצירות, אלא גם מביא לעליה במשקל. וככל שמשקל הגוף גדול יותר, כך קשה יותר לרגליים להתמודד עם העומס.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית