תפסיקי לספור קלוריות: המרק שיגרום לך להרגיש שבעה

מחקר חדש מראה כי פיתוח של 'מרק עמילני' יכול לגרום לתחושת שובע למשך זמן ולירידה במשקל. בפיתוח מחקר זה משתתפות 7 אוניברסיטאות מרחבי אירופה, 11 חברות מזון ידועות, עלות המחקר נאמדת בסכום של כ- 4.3 מיליון יורו * מהו סודו של המרק המשביע? (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
אין יותר מעצבן מזה לגלות שכמות הקלוריות שהקצבת לצמך היום כמעט הסתיימה, נותרת עם עוד 10 רזרבה ואת רק באמצע, מלבד השיטה המייגעת של ספירת הקלוריות כדי להשיג את הממשקל אליו את מייחלת להגיע כבר כמה שנים, זה תהליך מייג ששובר אותך שוב ושוב..מתחילה לספור מהתחלה.

מחקר חדש מביא עימו בשורה חדשה ומשמחת, במחקר נבדק כי קבוצת משתתפים שאכלה מרק על בסיס יומי ובו עמילן עמיד, היו שבעים יותר במשך היום, כתוצאה מכך הם אכלו פחות מזון בעל רך קלורי גבוהה.

מה יש במרק הזה?

טיבו של מרק זה והשלכותיו על השובע במהלך היום, נעוץ בהרכב העמילנים העמידים שמצויים בו, הם נחשבים כמשביעים במיוחד ומאפשרים להגדיל את טווח מדד השובע בין הארוחות. כתוצאה מכך נצפתה צריכה כללית פחותה של מזון מהכמות הרגילה שאדם צורך ביום. תוצאות המחקר הסופי טרם פורסמו, אך המגמה היא כי 'המרק העמילני' מביא עימו בשורה מעודדת.

פרופ' סטפן בלום מהקולג' המלכותי בלונדון, אמר לדיילי מייל, כי אינו חושב שזהו פתרון: "צריכת מזון מעובד אינה בריאה וגורמת להשמנה, לכן כדאי לאכול מזון טבעי, זה גם זול יותר ויעיל לא פחות".

לעומת זאת פרופ' ג'ייסון האלפורד מאוניברסיטת ליברפול מחזק את ממצאי המחקר בחיוב, הוא השתתף בפיתוח מרק העגבניות המשביע ולטענתו: "בעיית ההשמנה רק הולכת וגדלה. אם ביכולתנו לפתח מזון שהוא גם בריא, משביע ומסייע לשלוט ברעב, אנו יכולים לעשות שינוי גדול וחיובי ולהקל על חייהם של אנשים רבים"

בפיתוח מרק העגבניות המעודד שובע, משתתפות 7 אוניברסיטאות מרחבי אירופה, ו – 11 חברות מזון ידועות. המחקר ממומן ע"י האיחוד האירופי, וכי עלותו נאמדת בסכום של כ- 4.3 מיליון יורו.

עד שתוצאות המחקר ייחתמו סופית, ופיתוח המרק יאושר בהצלחה, בינתיים תתחילי להכניס למאכלים קצת עמילן.

העמילן מצוי בשלל מזונות כגון: קטניות, אפונה , שעועית תפוחי אדמה. מזונות שעברו תהליך בישול כמו פסטה ואורז, גם בהם מצוי עמילן. שימי לב! רק מתי שהם התקררו וחוממו שוב.

אז איך זה עובד?

העמילן מצוי בהרבה מהמזונות שאנו צורכים, כאשר אנו אוכלים את העמילן חי כמו שהוא, שלא עבר תהליך בישול תהליך בישול, חצי ממנו ויותר עובר הישר למעי הדק, בתהליך עיכול מהיר הוא הופך לגלוקוז ומהר מאד נספג בגוף. חלקם מתקבלים בגוף כקלוריות ועם הזמן הופכים לשומנים.

כאשר מדובר במזון מבושל הכללים קצת משתנים: העמילן נעשה עמיד ואחרי תהליך הקירור הוא מתגבש, תהליך העיכול נעשה איטי והאינזימים שבמערכת העיכול מתקשים לפרק את המזון בשל עמידותו. העמילן משרה תחושת שובע לזמן ממושך בקיבה, החיידקים הטובים במעי הגס הם אלו שיכולים להתמודד עם העמילן שהתגבש וכתוצאה מכך המוח משדר לגוף תחושת שובע.

אם נשאר לך ספגטי מאתמול, או אורז שבישלת לפניי יומיים, אל תזרקי פשוט חממי המתיני שיתקרר מעט, המאכלים הללו יתנו לך תחושת שובע לזמן ממושך.. ואת תרדי במשקל.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית