למה האדישות הורגת אותנו?

האדם נולד איש שיווק מדהים ויודע לשווק את עצמו מרגע שנוצר. אחד הדברים שאדם חייב מהרגע שנולד ועד סוף חייו הוא להרגיש שייך, עדיף נאהב, אבל אם לא אז שנוא עדיף מיחס אדיש * למה השנאה עדיפה על פני האדישות?

מירב לביא | כיכר השבת |
דינה ישבה מתוסכלת ואמרה: לפעמים אני פשוט מאוהבת בו בטירוף וברגעים מסויימים אני מפחדת מהמחשבות שאני חושבת מה מתחשק לי לעשות לו. אני מרגישה מבולבלת. בעצמי לא יודעת למה להאמין. במבט ראשון נשמע כמעט פסיכוטי.

כשנכנסים לעולם השיווק לומדים שכשאתה מדבר, נותן הרצאה או כותב מאמר, המטרה היא ליצור איזשהו רגש כלפיך. שזה לא יהיה 'נחמד' וזהו. שזה יעורר רגש- עדיף חיובי. אבל גם שלילי עדיף מהתיחסות סתמית. האדם נולד איש שיווק מדהים ויודע את הדברים האלה מרגע שנוצר. אחד הדברים שאדם חייב מהרגע שנולד ועד סוף חייו הוא להרגיש שייך, ושוב- עדיף נאהב אבל אם לא - אז שנאה עדיפה מאדישות.

מה ההיפך מאהבה?

הרי זו לא שנאה. שנאה ואהבה הם דומים מאוד. ההיפך מאהבה זו אדישות. כשאתה אוהב מישהו, אתה חושב עליו כל היום, חושב איך להיטיב איתו, מה לומר לו ומחכה להיות קרוב. אנחנו עסוקים באדם האהוב. בשנאה זה בדיוק אותו ענין. אנחנו כל היום חושבים על הבנאדם, כל היום מתכננים איך להנצל ממנו או איך להרע לו ולהחזיר לו וכו. מפחדים מלפגוש אותו. נזהרים לא לענות לטלפונים שלו, בקיצור כל היום שלנו סובב סביבו. אדם צריך אהבה. וכמו ילד - אם לא יקבל אותו בטוב הוא לא יתייאש. הוא פשוט יקבל את הרגשת השייכות שהוא צריך בדרך מתוחכמת וידאג להעסיק אותנו סביבו 24 שעות.

אמרנו עד סוף חייו, לא?

לא מפתיע, אם כך, שזה קורה בדיוק באותה צורה גם בין בני זוג. כל זוג מנסה בעדיפות ראשונה לקבל אהבה זה מזו. אך כשלא מצליחים בטוב, עוברים לדרך אחרת, העיקר להרגיש תחושת שייכות. מישהו חושב עלי, מתעסק בי ואני משמעותי בחייו. יושבים אצלי זוגות, שכשאני בשאלותי מכוונת אותם לחשוב על הדרכים שבהם הם פועלים שהם כביכול מציגים כבעיה, בצורה של רווח, מה יוצא להם מזה, הם הרבה פעמים מבינים את עצמם בפעם הראשונה ומגלים שזה שהם נרגנים, לא מרוצים, ותמיד מדוכאים, הופך אותם להיות מוקד תשומת לב. כשניסו בטוב, לא קיבלו ולפחות לא ברמה הזאת.

ישב מולי גבר שכשבדקנו מה גורם לו להתלונן ולזרוק לאויר כל מיני אמירות של מסכנות, הוא בעצם מקבל מאשתו שיחה שבה היא מעוניינת לפתוח ולברר מה מעיק עליו, ואז הוא משיג שיחה מלב אל לב שאינו משיג בימים כתיקונם.

קחו זאת לתשומת לבכם והרבו אהבה, כדי שלא תצטרכו לתת את המיקוד והרגשת השייכות לשני בדרך עקיפה שהופכת את חייכם לעכורים, הקדימו רפואה למכה והראו אהבה, כך תצליחו להפוך את החיים שלכם לשמחים יותר.

אם השווינו את זה למצב בו ילד דורש תשומת לב ושייכות בצורה שלילית, הפתרון לכך הוא לא פעם פשוט לקחת את הילד לזמן איכות. רק הוא ואמא בזמן של כיף ביחד. זה פשוט פותר בעיות. אמצו את זה גם בזוגיות. קחו לכם זמן איכות של ביחד זוגי ומלאו אותו ברגעי אהבה.

אם ברצונכם לדעת עוד על איך תרבו את השלום והאהבה לחצו כאן לצפיה בוידאו: http://mlavi.israel-online-academy.co.il/workshops/2878

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית