מה הסיבה שהכי תשפיע על הבוס שלך לתת לך חופש?

במחקר חדש בבריטניה שנערך ע"י ספק שירותי בריאות Benenden השתתפו 2,500 אנשים הם נשאלו, מה היא סיבה מספיק אמינה כדי שהבוס ייתן לך יום חופש בהבנה? דכאון חורף, מתחים ודאגות, לא נמצאו ממש כסיבות מוצלחות * מצעד הסיבות האמינות (מחקר)

טליה אדר | כיכר השבת |
מחצית מהבוסים מסתפקים בקשר לידיעה, כאשר הם מקבלים טלפון מהעובד שאומר להם: 'היום לא אוכל להגיע לעבודה עקב מחלה'. מחקר חדש בבריטניה גילה מה הוא סיכוי הטוב ביותר כדי שתרוויחו יום חופש – וזה לא רק כשאת מצוננים.

2,500 איש השתתפו במחקר שהעלה נתונים ביחס לאמינותם של 'תירוצים' של עובדים או באמת אם הם סיבות אמיתיות להעדרותם כגון: הקאות ובחילות שזכה במקום הראשון כתירוץ הטוב ביותר עם 73 אחוזים. במקום השני עם 71 אחוזים, היו אלו עובדים שסבלו מכאבי בטן וקלקול קיבה. למקומות הנמוכים הגיעו הסיבות: לחץ וסטרס נצפו אמינות רק ב- 19 אחוזים, ואילו לסובלים מבעיות נפשיות נצפו רק 17 אחוזים במדד האמינות.

במחקר קודם התפרסם כי 'בעיות גב' הם אלו שעומדות בראש פירמידת הסיבות הטובות והאמינות ביותר לבשר לבוס על יום מחלה. סיבות של 'בעיות פריון' אינם עדיין נתפסות כאמינות אצל הבוסים, הם אינם מייחסים להם חשיבות לקושי הרגשי והנפשי הכרוך בהם, ולכן הם עדיין אינם מככבות בראש פירמידת הסיבות האמינות.

על פי מחקר של חברת שירותי בריאות, שני שלישים מהעסיקים לא מאמינים לסיבה שהעובד סובל ממתח, חרדה או דיכאון שהיא סיבה מספיק רצינית לעובדים להעדר מעבודתם, למרות הנתון המדאיג כי זה משפיע על אחד מכל ארבעה אנשים בממוצע בכל שנה.

כשנשאלו העובדים אם הם יהיו כנים עם מנהל העבודה שלהם כאשר יהיו צריכים לציין שהם סובלים ממתח, חרדה או דיכאון, רק 39 אחוזים מהעובדים אמרו שהם היו אומרים את האמת. על פי המחקר ככל שהימים מתקצרים והבקרים קרים יותר וכהים יותר, הסיכוי להעדרות של הסובלים מדיכאון חורף רק יגדל.

ד"ר מארק, המנהל של המחקר מטעם שירות הבריאות הפסיכולוגי: "אנשים רבים לא רואים 'בלהיות עצוב' כצורה אמיתית המאפיינת דיכאון בשל האופי העונתי של תקופה זו. אולם הסימפטומים והרגשות שאנשים חווים הם מאוד אמיתיים ואף יכולים להיות חמורים כמו סוגים אחרים של דיכאון. תופעת 'דכאון החורף' המכונה גם SAD, היא גם הנפוצה ביותר בנשים ומתרחשת מאוקטובר עד ינואר"

את תופעת הדכאון בדקו ומצאו לפי הסטטיסטיקה שמאשרת מחקרים קודמים, כי אנשים נוטים פחות לתרץ דיכאון, מתח או בעיות נפשיות אחרות כסיבה מקובלת על העדרות מהעבודה. אז לפני שאתם מתקשרים להודיע לבוס על 'יום מחלה' תחשבו טוב ממה באמת אתם סובלים, ואיפה התירוץ הוא ממוקם במדד האמינות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית