הבחורה בשידוכים? אבל היא על כדורים..

הבחורה עומדת להשתדך אך יש אבל.. היא נוטלת כדורים! כן זה נשמע הדבר הכי מפחיד שיש * זה הדבר הראשון שבודקים, כל טלפון מהשדכנית מקפיץ, האם גם הם עלו על זה? האם זו גזירה משמיים או בעצם הרע במיעוטו? (שידוכים)

מירב לביא | כיכר השבת |
הבחורה המדהימה הזאת, לא יאומן אבל היא עדיין רווקה. היא מוצלחת, מורה נהדרת, בעלת מידות טובות ומשפחה נפלאה. כל טלפון מהשדכנית מקפיץ, האם גם הם עלו על זה? מנסים להסתיר, שאף אחד לא ידע. אבל איכשהו המידע מתגלה פעם אחר פעם.

והיא, המסכנה, חסרת אונים. הם מאיימים להרוס לה את החיים. בסה"כ היא חווה מידי פעם התקפות, זה אמנם נורא אבל בדיוק בשביל זה היא לוקחת אותם. הכדורים האלה עוזרים לה לא להגיע למצב של התקף, אבל מצד שני הורסים לה את השם, הורסים לה את החיים.

היא כבר לא תוכל לקבל בחור טוב כמו שמגיע לה. אף בחור בריא לא ירצה בחורה שלוקחת כדורים. מה זה ולמה היא לוקחת אותם, אף אחד לא שואל. כדורים הם כדורים והם עושים את העבודה – תרתי משמע.

רחמנות...

האם זו גזירה משמים? האם כל מה שנשאר לבחורה הוא להתמודד ולקוות שתמצא את הרע במיעוטו? מסתבר שהגזירה יכולה להתבטל במהרה ויחסית בקלות רבה. אפשר לחיות ברוגע ובלי התקפים חוזרים ונשנים של חרדה, מכל סוג שהוא, דכאון ואף במקרים מסויימים של פוסט טראומה. אפשר ללכת בדיסקרטיות לטיפול, ולהסיר את העננה השחורה הזו שמרחפת מעליה.

היא יכולה לעבור טיפול שיאפשר לה לגבור על החרדות ולחיות איתן בשלום, בלי שיגרמו להתקפים. באמצעות טיפול קוגנטיבי התנהגותי שמחולל שינוי הן בחשיבה ובאמונות לגבי הדבר המאיים והן במישור ההתנהגותי – על ידי חשיפות ממוקדות והדרגתיות לדברים המאיימים. אפשר בכמה שבועות בודדים להעיף את הסטיגמה ואת התלות בכדורים.

היא יכולה להיות חופשיה, לא תלויה בכדורים, שברגע ששוכחת או מפסיקה לקחת אותם, היא מיד חווה את החרדה שוב. היא יכולה להיות כאחד האדם, בריאה אחת ולתמיד. בלי צורך לזכור לקחת, בלי הבושה המלווה את נטילת הכדורים ובלי הרחמים העצמיים על כך שהיא הולכת להפסיד את הבחור המגיע לה. טיפולים רגשיים המתאימים הוכחו כיעילים לטפל בהפרעות חרדה, דכאון, פוסט טראומה ועוד.

פעמים רבות אנחנו לא שמים לב כי אותם תופעות של חרדה דיכאון, או פוסט טראומה יכולים להשתלט על החיים, ולגבות מחיר כבד ללא טיפול מתאים ובזמן, תקופת השידוכים היא אחת התקופות הקשות, פעמים רבות נתקלים בבחורים ובחורות כשרוניים במיוחד, מוצלחים שלא הראו כל סימן לחרדה או בעיה כלשהיא מקדימה, והנה הם נפלו לדכדוך או נקלעו לבעיה רגשית שלא מרפה מהם, יש דרכים רבות וטובות לטפל, לחץ, פחד וכל סימן המעיד על שינוי בהתנהגות יכול להוביל לשם, רק אל תזניחו..

מרב לביא יועצת נישואין ופסיכותרפיסטית - mlavi.lichyot@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית