תחקיר בגרוש..

גירושין זהו כאב חוצה מגזרים, זה מלא דמעות, מלא.. זה בעצם לחתוך בבשר החי, בפרט אם יש ילדים בתמונה. אז מה רציתן שהמזבח יצחק? אמנון לוי בכתבה אומללה, בכשל עיתונאי של ממש, מציג את החרדיות הגרושות כ"אומללות" וזה לא נכון! * יעל מזרחי בטור ביקורת נוקב וכואב (תרבות)

יעל מזרחי | כיכר השבת |
גבר הגיע לרב להתלונן על מר חייו וביקש להתגרש. אמר לו הרב: "הגמרא אומרת מי שמתגרש אפילו המזבח מוריד עליו דמעות". ענה לו הגבר: "עד עכשיו אני בכיתי, מעכשיו שהוא יבכה..." (הרב פנגר). גירושין, זה גירושין, זה גירושין.

זה כאב חוצה מגזרים, זה מלא דמעות. מלא. זה בעצם לחתוך בבשר החי, בפרט אם יש ילדים בתמונה. אז מה רציתן שהמזבח יצחק? אמנון לוי בכתבה אומללה, בכשל עיתונאי של ממש, מציג את החרדיות הגרושות כ"אומללות".

וזה לא נכון!!

א. כי זה לא קשור לחרדיות

ב. כי זה לא קשור לגרושות (מול גרושים)

ג. כי לא כולן אומללות

לקושש שלוש גרושות שאינן מייצגות את המגזר ברובו, זה אינו תחקיר או סקופ! רוב הכתבה בנויה ממשפטים של מר לוי שהוא מצטט, ומלעיט את מרואיניו והן מצידן מאשרות ומהנהנות.

אמנון לוי: "ידעת שלא יהיה קל" (במבט קודר של מישהו שהרגע הודיעו לו שנותרו לו שעתיים לחיות).

ע': "כן, ידעתי שלא יהיה קל".

אמנון לוי: "חשת תחושת זלזול ומופקרת" (מבט המום וגועלי של אחד שגילה עכבר במרק שלו).

ע': "כן כן, תחושת זלזול ומופקרת".

אמנון לוי: "תעשי לי מבט של גרושה חרדית" (תני לי, תני לי אותו).

ע': .................... מבט של גרושה חרדית...

אמנון לוי: "אתה עכשיו במלכוד", (גבר מה קרה).

ד': "כן כן, אני עכשיו במלכוד".

"אין שום צידוק הלכתי להמשיך לשים כיסוי ראש" - אמר הרב אמנון לוי שליט"א.

הכתבה כולה היא של אמנון לוי על אמנון לוי.

"עיקר הבעיה היא שמתחתנים בגיל צעיר" - ברור מר לוי כי אצלכם יוצאים חמש שנים בדייטים, מגורים משותפים של עוד כמה שנים כפיילוט למערכת הנישואין, פרידה כואבת (זה לא את, זה אני), בחזרה עם הצעת נשואין תחת שמי ים התיכון, מתחתנים באזור גיל ה-30 בהפקה הוליוודית ואז -מתגרשים כי זה לא עבד.

למה שלא תעשה תחקיר על "האצבע הקלה על ההדק" בגירושין? על אחוזי הגירושין הגבוהים במגזר שלך?

ולא, אנחנו לא מדברים על נשים מוכות חלילה, שלקחו את גורלן בידן, או נשים או גברים שסבלו מאישה או בעל מוכה שחין, מדובר על זוגות שפשוט "נגמר להם", ככה, באמצע ביצת העין והקפה. "נגמר להם", או ש"הלב שלהם" לקח אותם הלאה, מן הארה כזאת של אמצע החיים, ומפרקים לרסיסים את הבית על כל יושביו.

ברוך השם, בנתיים נוסחת השידוכים במתכונתה החרדית עובדת, (לא מתווכחים עם סטיסטיקות), בירורי שטח מגן שושנה, פגישות מכובדות, נישואין בגיל צעיר ורענן עד שיבה טובה וילדים מקיר לקיר, טפו טפו. ברור שישנם מקרי יוצאי דופן של חוסר התאמה מוחלט ועוד סיבות לפירוק החבילה, אז בשביל זה נועדה האפשרות ההלכתית להתגרש.

וזה עצוב.

כן!

ילד ללא אבא, עצוב בחיידר ובבית הכנסת (תקרבו, תלטפו) ובברכת כהנים וסוכות. אז אני מודה שהייתי חד הורית, אם יחידנית, "דעפקטא", "יד שניה במצב טוב", "ספסנישט", בקיצור גרושה, לכמה שנים. זה היה עצוב ולא קל אבל בניגוד לנאמר בכתבה הייתי עטופה בקהילה תומכת מכל הבחינות, היתה רגישות מדהימה של הצוות החינוכי בחיידרים ובבית הספר, שום אות קין, נידוי וחרמות.

מצטערת, אין לי מבט של גרושה חרדית לתת לכם.

"האב החרדי ברוב המקרים נוטש את משפחתו"

ברוב המקרים??? כמה מקרים ספרת מר לוי, שלושה? מכירה אבות חרדים שמתחלקים בנטל והם אבות פעילים שהמשיכו להיות בחייהם של ילדיהם גם אחרי שהחבילה התפרקה, והפוך, המצפון המייסר גורם להם להיות יותר שותפים חינוכית ולא רק להיות "אבא-לונה-פארק".

החוצפה העיקרית ב"עאלק תחקיר הזה", היתה של התחקירנית שהעזה להגיע לבתיהם של גדולי הדור בתואנת שווא וצילמה אותם ללא ידיעתם. הרב פוברסקי שרואה עשרות ומאות זוגות ומשתף אנשי מקצוע וכל מטרתו להציל עוד בית בישראל אמר שלעיתים אין ברירה וצריך להתגרש, "אבל אשתי חושבת אחרת", היא היתה מורה שנים ארוכות וידעה לזהות את העיניים העצובות של הילדים הללו. וכך אמרה הרבנית לאה, ברוב חכמתה הנשית ותבונתה ממרום שנותיה, לתחקירנית המתחזה: "אבא, אמא, ילדים = משפחה". ככה, פשטות ואמת צרופה.

עזבו אתכם מפולטיקלי קורקט - "אבא, אמא, ילדים = משפחה".

תכל'ס...

אז תדע כל אם עבריה לחנך את בתה, שנלחמים על הבית, "הוא לא אומר לך מותק?", נשמה גם רידג' אמר לברוק "מותק" רק בפרק ה-7089... ומה שהרבנית בערך התכוונה שתעמדי מול המראה ותגידי לעצמך: "מותק, אני בסדר".

אגב, הפניה מיועדת לגברים ונשים כאחד.

ותחשבי טוב טוב לפני שאת בועטת אותו מהבית - מי יהרוג לך את הג'וקים, ומי יפתח לך את הפקק מהדיאט קולה. אבל מה שבטוח שהתכנית אימה והלא אובייקטיבית הזאת של אמנון לוי על גרושות חרדיות נואשות הוציאה לנו את החשק להתגרש

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית