יש לך עוד כמה שעות.. לצחוק:)

חחחחח, הצחוק החדש, כתוב, מתגלגל או בכל צורה שבה הוא מתפרץ. לא ניתן להגדיר אותו כתוצאה מאושר ממשי אלא כביטוי לרגש כלשהו או בעצם, כרצון להיות מאושרים. "האדם לא צוחק כי הוא מאושר אלא הוא מאושר כשהוא צוחק" (וויליאם ג'יימס) * אז מה מכיל הצחוק שלנו?

יערית אלבז | כיכר השבת |
הצחוק הוא דרך לבטא כאב, שמחה, אושר. ובקיצור רגשות הנעים על ציר בין כאב לשמחה. לא אחת כאשר הולכים לנחם אבלים רואים כי הם מתגלגלים מצחוק, בעוד המנחמים היושבים מולם מזילים דמעה ומשתתפים בכאבם ולא מבינים את פשר הצחוק המתגלגל. אנחנו בדרך כלל צוחקים מתוך כאב ועל מנת לפרוק מתח פיזי או רגשי שהצטבר אצלנו.

הצחוק מדבק

הוכחה נוספת לכך כי צחוק הינו מנגנון פורקן ולאו דווקא מעיד על אושר מוחלט בכך שהוא 'מדבק', כאשר אחד מתחיל לצחוק כולם פוצחים אחריו מיד גם מבלי לדעת מה הסיבה. בניסוי שנערך בתחת רכבת בלונדון נעמד אדם מבוגר שהתחיל לצחוק בקול, מיד אחריו התגלגל הצחוק ככדור שלג וכולם החלו מצחקקים.. נו, הצחוק מדבק אמרנו, אבל גורם גם לרגעי שמחה, פורקן של כאב, תסכול, ואפילו במקרים קשים של צער ואובדן.

האם אנחנו צריכים להיות שמחים בשביל לצחוק?

הנוהג הוא לחשוב כי צריך סיבה או מצב מיוחד כדי לצחוק, כנראה שזה אחד מהמיתוסים הנפוצים ביותר, כי לא באמת צריך סיבה או מצב כדי לצחוק, הצחוק בעצם הוא אינסטינקט, הפועל כתגובה פיזית המחוברת לצד האינטואיטיבי שלנו במוח – ערכון ניסוי עם עצמכם, כאשר אתם צוחקים נסו לדבר על משהו רציונלי, הצחוק יפסיק – וזו הסיבה כאשר אדם צוחק ללא סיבה ופתאום שואלים אותו למה אתה צוחק? הוא ברוב המקרים יפסיק לצחוק, כאשר יפעיל את ההגיון לגבי מהות הצחוק שלו באותם רגעים. לכן צחוק אינו מחייב סיבה או מצב כלשהו הוא יכול לינבוע מכאב, רגש, או סתם פעולה אינטואיטיבית.

לצחוק יש אופי?

ישנם סוגי צחוק רבים, צחוק של כאב, רגש, שמחה, פחד, חרדה ועוד, ניתן ממש ללזהוטת זאת, כמו למשל: צחוק מרושע, הרסני, כעסני, לעומת צחוק המביע רוך, שמחה ואושר. לצחוק לא חייב להיות רקע מקדים הוא יכול להתפרץ סתם ככה ללא הודעה מוקדמת כאשר החלק האינטואיטיבי במוח מתרגם זאת לפורקן רגש מסויים באמצעות הצחוק.

דמעות של צחוק או של כאב?

חוקרים בדקו כי הדמעות שזולגות בזמן הצחוק הן אינן דמעות של שמחה אלא להיפך של כאב. הם בדקו כי המרכיבים של דמעות זולגות בזמן צחוק ונמצא כי הן זהות לדמעות של כאב. כאשר מחתנים בת או מכניסים בן לעול המצוות, אישה בשעת לידה, או כאשר נפרדים מאדם יקר הדמעות הן אותם דמעות חלקם מהולות בשמחה חלקן בכאב.

הצחוק בריא לנו

מחקרים רבים נערכו בנושא הצחוק, טיבו, מהותו ומה הוא מסמל עבור הצוחקים. מה שבטוח הוא שהצחוק בריא לנו, ישנם אפילו מחקרים שמראים כי הוא מרזה, מאריך ימים ועוד דברים טובים עבור האדם. הכי חשוב שנזכור, לא משנה מה הסיבה, צחוק הוא דבר טוב.. פשוט אל תפסיקו לצחוק.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית