גם את קרבן של 'האלרגיה'?

הקיץ בעיצומו, האביב כבר מזמן מאחורינו, אך האלרגיות שהחלו באביב עדיין איתנו. בקיץ נפוצות אלרגיות מסוגים שונים, ולא די בכך שחשבנו שעזבו אותנו באביב, הן אף מלוות אותנו הישר לתוך הקיץ. אם גם את אחת מקרבנות האלרגיה כדאי שתקראי * מהי בעצם אלרגיה? (בריאות)

גילי ש. | כיכר השבת |
אלרגיה היא תגובה של המערכת החיסונית בגוף לחומרים שאינם ״רצויים״ או ״בלתי מתקבלים״ אצלינו,אך מדובר בדברים שבדרך כלל, לרוב העולם זה לא יזיק, אך אם אנחנו רגישים לאותה אלרגיה, אז הגוף מרגיש תקלה ומיד המערכת החיסונית מראה אותות אזהרה בהגזמה. ישנם חמש סוגי אלרגיות שונות:

1. יתושים/עקיצות חרקים

אז לצערינו, היתושים והחרקים נמצאים בכל השנה אך בקיץ הם יוצאים בהמוניהם, הגוף שלנו מזיע והלחות בגופינו מושכת
את החרקים, ובשנים האחרונות החלו גם הנמלים להעביר אלרגיות למניהם בזמן העקיצה החרק מחדיר רוק הגורם לו לדלל את הדם שלא יקרש בדרך, ואותו רוק הוא הגורם המרכזי לאלרגיה הכי נפוצה שבאה מהחרקים והיתושים. ועוד עניין מסוכן בעקיצות, הוא שאותו יתוש לא מסתפק אך ורק בבני האדם, והחיות שביקר שם לפני יכולות להיות מלאות מחלות ובעיות שמלאות גם הן בסכנות.

2.אלרגיה לצמחים:

אמנם הפריחה היא באביב, אך לשמחתינו או לצערי אותם אנשים הרגישים לאלרגיה הזו, הפריחה ממשיכה גם בקיץ, ובקיץ המגע הוא בשכיחות גבוהה יותר אם זה בטיולים בחייק הטבע, או סתם כך עקב ריבוי היציאות והמגע עם הטבע. יש גם כאלו הסובלים מאלרגיה לדשא, עצי אלון וברוש. ובכל פעם בישיבה נחמדה על הדשא הגוף מתחיל לגרד באי נעימות.

3.אלרגיה לקרם הגנה:

אחד המוצרים היחודיים לקיץ הוא קרם ההגנה שמספק לנו הגנה מפני קרינת השמש כל זמן שאנו יוצאים לטייל בחודשי הקיץ, ובכל פעם שאנו מתפנקים בים או בבריכה, לרוע המזל, ישנם לא מעט אנשים שסובלים מאלרגיה לקרם הגנה. למעשה,
ברוב המקרים מדובר ברגישות לחומרי הבישום שמוסיפים לקרם ההגנה, ולכן, כאשר מאובחנת אלרגיה לחומר בישום מסויים,ניתן למנוע את האלרגיה ולחפש קרם הגנה ללא התוספות של אותו אלרגן אליו רגיש הנגוע באלרגיה.

4.אלרגיה לפירות קיץ:

בעוד שרובנו מצפים לפירות הקיץ המופלאים בכליון עיניים. כגון האבטיח והמלון, הרי ישנם לא מעט אנשים שאלרגיים לסוגים שונים של פירות הקיץ. אלרגיה לפירות לא נחשבת לחמורה במיוחד: תסמיני האלרגיה מופיעים זמן קצר לאחר אכילת הפרי ובדרך כלל באים לידי ביטוי בהתנפחות של השפתיים ותסמינים קלים בעור בלבד. כדאי לציין כי באופן כללי אלרגיה לפירות נחשבת לנדירה יחסית, עם זאת עדיין יש את אי אלו שפירות יכולים להוות לגופם סכנה ממשית.

5.אלרגיה לכימיקלים/מוצרי קוסמטיקה:

אלרגיה זו מתבטאת בפצעים קטנים, בעור אדמומי, בצריבה בעיניים ובגירוד עצבני. תופעה זו נפוצה יותר בקיץ לא בגלל הזעה, אלא בגלל שימוש מרובה במסנני קרינה להגנה מפני השמש. מומלץ לבדוק אם קרמים ומייק אפ, דאורדורנט וכו׳ עם מסנני קרינה או כל מוצר קוסמטי אחר הם אלה שגורמים לתופעות אלרגיות, אלרגיות עוריות עלולות לגרום עם הזמן להפרעות במערכת החיסונית והעצבית ולכאבי ראש בלתי מוסברים.

רוב תסמיני האלרגיה נעלמים אחרי זמן מה, אך אם האלרגיה מתפשטת מומלץ לפנות לרופא. אם כי מומלץ לעשות בדיקת אלרגיה כללית, כי אינך יודע מתי היא יכולה להופיע. נתפלל שלא תגיע בכלל ושהקיץ יעבור בנעימים :)

קיץ נעים ובריא!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית