הסוף לאולטרסאונד: בקרוב תצפו בעובר באמצעות משקפי תלת מימד

מחקר חדש מראה כי משקפי מציאות מדומה יכולות להפוך סריקות MRI ונתונים למודל שימחיש את חייו של עובר. מדענים אומרים שזה יאפשר להורים לקבל תמונות ריאליסטיות של ילדים שטרם נולדו, במקום תמונת האולטרסאונד המטושטשת, לזהות מומים מולדים ולאפשר להורים לראות את ההתפתחות של התינוק שלהם מחוץ לרחם (הריון)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
טטכנולוגייה חדשה הולכת לשנות לחלוטין את תקופת ההריון ולהפוך אותה לחוויה חושית ממכרת ונעימה. בקרוב ממש, תוכלנה אמהות צעירות, לצפות בתלת מימד בתינוקות שלהן מתפתחים ברחם, להבחין בצורה ומבנה הפנים, ואף בפיהוק מתוק או התמתחות של העובר.
איך זה עובד?

מדענים ברזילאים השתמשו בקטעי סריקות MRI לבניית מודלים משוחזרים שלהם בתלת מימד. ברגע שנוצר מודל מדויק , כולל הרחם, חבל טבור השליה, המכשיר היה מתוכנת למזג הכל לידי מודל אחיד של מראה העובר. המודלים משחזרים את המבנה הפנימי כולו של העובר, כולל תצוגה מפורטת של דרכי הנשימה.

איך זה עובד?,מדענים ברזילאים השתמשו בקטעי סריקות MRI לבניית מודלים משוחזרים שלהם בתלת מימד. ברגע שנוצר מודל מדויק , כולל הרחם, חבל טבור השליה, המכשיר היה מתוכנת למזג הכל לידי מודל אחיד של מראה העובר. המודלים משחזרים את המבנה הפנימי כולו של העובר, כולל תצוגה מפורטת של דרכי הנשימה.,,לחזור אל הרחם,הטכנולוגיה הזו תאפשר לרופאים לקבל תמונת מצב ברורה ומדויקת לגבי התינוק המתפתח, לזהות מומים מולדים ומחלות פוטנציאליות, ולתת להורים יותר אופציות לגבי החלטות טיפוליות.,,חוויה מיוחדת,החוקר הראשי, הרון ורנר ג'וניור, מקליניקת ריו דה ז'נרו, אמר: "חווית ההתנסות עם מערכת המציאות המדומה הייתה מיוחדת במינה. הטכנולוגיה הזו מספקת תמונות עובריות חדות וברורות הרבה יותר מאשר אולטרסאונד ותמונות MRI שנצפות על צג המחשב המסורתי. בנוסף היא נותנת אפשרות לצפות במערכות הפנימיות של התינוק באופן מדויק וברור.,המודלים העובריים התלת מימדיים בשילוב עם טכנולוגיות הטמעה במציאות מדומה, עשויים לשפר את הבנתנו לגבי מאפיינים אנטומיים בעובר". הוא הוסיף כי הם יכולים לשמש גם עבור צרכים חינוכיים וגם כשיטה להורים לדמיין את התינוק שעתיד להיוולד להם.,המחקר יוצגו בשבוע הבא בכנס השנתי של האגודה הרדיולוגית של צפון אמריקה.
משקפי מציאות מדומה שיתנו לך כניסה אל הרחם. צילום מסך מתוך daly mail לחזור אל הרחם הדור האחרון של משקפי המציאות המדומה יכול ממש 'למקם' את המשתמש בתוך הרחם ולתת לו תחושה של היטמעות בסביבת העובר, כשהוא משלים את החוויה החושית עם צלילי פעימות לב. המשתמש יוכל ללמוד על האנטומיה התלת מימדית של העובר באמצעות הזזת הראש בלבד.

הטכנולוגיה הזו תאפשר לרופאים לקבל תמונת מצב ברורה ומדויקת לגבי התינוק המתפתח, לזהות מומים מולדים ומחלות פוטנציאליות, ולתת להורים יותר אופציות לגבי החלטות טיפוליות.

למי הוא דומה? צילום מסך מתוך daly mail חוויה מיוחדת

החוקר הראשי, הרון ורנר ג'וניור, מקליניקת ריו דה ז'נרו, אמר: "חווית ההתנסות עם מערכת המציאות המדומה הייתה מיוחדת במינה. הטכנולוגיה הזו מספקת תמונות עובריות חדות וברורות הרבה יותר מאשר אולטרסאונד ותמונות MRI שנצפות על צג המחשב המסורתי. בנוסף היא נותנת אפשרות לצפות במערכות הפנימיות של התינוק באופן מדויק וברור.

המודלים העובריים התלת מימדיים בשילוב עם טכנולוגיות הטמעה במציאות מדומה, עשויים לשפר את הבנתנו לגבי מאפיינים אנטומיים בעובר". הוא הוסיף כי הם יכולים לשמש גם עבור צרכים חינוכיים וגם כשיטה להורים לדמיין את התינוק שעתיד להיוולד להם.

המחקר יוצגו בשבוע הבא בכנס השנתי של האגודה הרדיולוגית של צפון אמריקה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית