1. קלמנטינה טובה לבריאות השיניים והחניכיים!

הידעתם? נמצא קשר ישיר בין אכילת מאכלים המכילים ויטמין C, לבין בריאות השיניים והחניכיים, למניעת כאבים ושמירה על הגיינת הפה.

2. לקלמנטינה יש ויטמין C בשפע

כמו כל פירות ההדר המשובחים, גם הקלמנטינה מכילה ויטמין C. עונת הבשלות של הקלמנטינה היא בחודשים אוקטובר-נובמבר. (ממש עכשיו) ערכה התזונתי של הקלמנטינה (ל-100 גרם) הוא 45 קלוריות, 10 גרם סוכר, 175 מיליגרם אשלגן, 45 מיליגרם ויטמין C, וסיבים תזונתיים 2.3 גרם.

3. קלמנטינה טובה למניעת עצירות

פירות ההדר באופן כללי, וקלמנטינה בפרט. מכילים כמות נכבדת של סיבים תזונתיים, אלו יעילים במיוחד בתקופת החורף, בזמן שהגוף זקוק לחיזוק למערכת העיכול.

4. קלמנטינה עוזרת לחיזוק מערכת החיסון

״הקלמנטינה מחזקת גם את המערכת החיסונית בגוף האדם ובכך דוחה מחלות מסוגים רבים״ אומר דוקטור שוקי ג'יג'י, מומחה לפרות הדר בכלל וקלמנטינות בפרט.״בהן גם שפעת ומחלות אחרות המנצלות את חולשת גוף האדם ותוקפות אותו״

5. קלמנטינה כתומה ומשפרת את הראייה

בקלמנטינה יש המון ויטמין A, שמלבד פעילותו כוויטמין הוא משמש גם כנוגד חמצון. קלמנטינות עשירות במיוחד בקרוטנואידים ובבטא-קרוטן, שאחראים בין היתר על בריאות העין.מהיום? לא רק גזר! קלמנטינה זה הכתום החדש!

6. קלמנטינה מומלצת לנשים בהיריון

לאישה בהריון מומלץ לאכול שתי מנות פרי הדר ביום, או במקום לשתות מיץ קלמנטינות סחוט טבעי. שתית מיץ הדרים טרי מחזקת את המערכת החיסונית של האישה וגם של העובר, ומסייעת לעליה תקינה במשקל.

7. קלמנטינה מונעת אבנים בכליות

שתיית מיץ קלמנטינות מפחית חומציות בשתן ומסייע לסובלים מאבנים בכליות. אגב, גם המיץ תפוזים יעיל באותה המידה. ניתן אפילו לעשות מיקס ולערבב. גם טעים גם בריא.

8. מנשנשים קלמנטינות ולא מזדקנים

אכילת הפרי הכתום כתום הזה, מעכבת את הזדקנות העור והמערכות בגוף. פירות וירקות כתומים גם משפרים את זרימת האנרגיה בגוף, הם טובים לריאות שלנו ומקלים על השיעול.

אז, איך דוקטור שוקי אומר? תאכלי קלמנטינה ותיהיי לי בריאה!

]]>