הארכת חופשת הלידה? יש למה לצפות

זה עדיין בבחינה אבל יש סיכוי גדול שזה יקרה, האוצר בוחן הארכת חופשת לידה מ-14 שבועות כיום ל-16 שבועות בעתיד. ח״כ רחל עזריה תעמוד בראש צוות שיבחן את הסוגיה המעניינת הזו, העלות היא גדולה ומסתכמת בכמאתיים חמישים מליון שקל בשנה. אך לאחר מחאת ההורים בנושא החליטו להתיחס למצב ברצינות (חופשת לידה)

מאמע | כיכר השבת |
הארכה...
חברת הכנסת רחל עזריה וצוות שיתלווה אליה יבחן בקרוב את אופציית הארכת חופשת הלידה שר האוצר משה כחלון סיכם עימה כי הוועידה תבחן את הנושא ואולי בקרוב חופשת הלידה תיארך בכשבוע שבועיים, ואם עד כה חופשת הלידה עמדה על 14 שבועות, מעתה אולי היא תיארך ל- 15-16 שבועות של חופש. העלות להארכה הזאת עומדת על כמאתיים חמישים מליון שקלים בשנה.

בתקופה האחרונה הולכת וגוברת מחאה ברשת החברתית מצד אמהות והורים שדורשים הארכת חופשת לידה, לפני כשש שנים הוארכה חופשת הלידה מ-12 שבועות ל-14 שבועות. לשם השוואה - בקנדה זכאיות אמהות לחופשת לידה של 20 שבועות ומנגד בארצות הברית אין חופשת לידה ממומנת כלל.

לאחר חודשים רבים של קריאות ברשתות החברתיות מצד ההורים לבקשת הארכת חופשת הלידה, הודיע שר האוצר משה כחלון עומל על כך, וכי בראש הצוות תעמוד חברת הכנסת רחל עזריה. עזריה קידמה בשנה האחרונה מספר חוקים הקשורים בנושא שעות עבודה והורות. למשל הוספת שעת הנקה מדי יום לאחר שהאישה חוזרת מחופשת הלידה.

בצוות יהיו חברים כגון נציגי משרד האוצר, ביטוח לאומי, ההסתדרות, מעסיקים נוספים, וגם ישנה שאיפה לשלב את הנשים שמובילות את הדרישה להארכת חופשת הלידה.

באוצר נערכה הערכת הוצאות לשבוע חופש נוסף לחופשת הלידה. הסכום יעמוד על מאתיים חמישים מליון שקל. וכי הארכת החופשה לשבועיים תעמוד על חצי מליארד שקל לשנה שלמה. בקבוצת הפייסבוק שנפתחה מטעם הורים שמבקשים הארכת חופשת הלידה עומדת על כמאתיים חמישים אלף הורים. הצוות שיוקם יבחן בין היתר גם מענה לאמהות עצמאיות בחופשת לידה וכן יבחן את האפשרות לשלב באופן יותר מעורב את האב, כך שיוכל לצאת לחופשה לצורך טיפול ברך הנולד.

חברת הכנסת רחל עזריה מסרה בתגובה: "הורים לתינוקות בישראל זו אוכלוסייה שעד היום לא הייתה במרכז העניינים, והגיע הזמן לתקן זאת. שוק העבודה השתנה יחד עם גידול האוכלוסיה ואחוז הפריון הגבוה ושגודל גם ברוך השם. הורים צעירים עובדים קשה יותר כיום משום שבעבר הייתה תמיכה מהמשפחה המורחבת וכיום ההורים צריכים להסתדר לבד בעצמם. בעיקר בתקופת הלידה שהיא תקופה רגישה לתינוק ולבני הזוג. בחינת הארכת תקופת הלידה מצטרפת לסדרת חקיקות של מפלגת כולנו להקלה על הורים עובדים בישראל, כגון: חלוקה של ימי מחלה בין בני הזוג חוק תוספת ימי החופשה, חוק פיקוח על מחירי תחליפי החלב ועוד".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית