שו"ת: עכשיו גיליתי שבעלי אגואיסט, איך אתמודד?

חיי נישואין הן עבודת חיים לא פשוטה לפעמים, הדילמות והבעיות שמתפתחות במהלך חיי הנישואין מציבות אותנו לעיתים בפני משברים שאנחנו צריכים להתמודד איתן * הרבנית חגית אמאייב בטור שבועי קבוע על דילמות מחיי המשפחה ואיך ניתן לפתור אותן (ייעוץ, שו"ת)

מאמע | כיכר השבת |
אשת חיל..
שאלה:

גיליתי שאני נשואה לאדם אגואיסט ואגוצנטרי! לא שהרגע גיליתי את זה, אבל עכשיו הבנתי שעליי להשלים עם המציאות הזאת כי לעולם לא אצליח לשנות אותו. ונניח שאנסה לוותר ולשתוק כל הזמן כדי לשמור על שלום בית, איך אוכל להיות מאושרת?

תשובה:

אישה יקרה ואהובה, אני קוראת את דברייך ומצוקתך ניכרת מכל מילה ומילה. הרצון שלך לזכות לחיים מאושרים הכוללים בתוכם זוגיות אוהבת ומפרה הוא טבעי ואמיתי כל כך. אין ספק שזה לא פשוט לחיות עם אדם שמרוכז בעצמו ובענייניו, שהרי כולנו רוצים להרגיש ולדעת שהאדם עמו אנו חולקים את חיינו הוא שותף לחיים בכל מובן אפשרי.

על פי טבע, האדם הוא יצור אנוכי שרואה עצמו כמרכז העולם ועל כן עיקר עמלו הוא לצאת מעצמו ולהשפיע מכל הטוב הטבוע בו על זולתו ולזכות ב-"ואהבת לרעך כמוך".

הבעיה הגדולה ביותר היא שכל אחד מחכה שהשני יתחיל במלאכת השינוי, התיקון, ההשקעה וההשקיה. כולנו מחכים ומצפים שהאדם לו נישאנו יגאל אותנו מייסורנו, ממצוקותינו ומבדידותנו. וכבר הורו לנו חז"ל ש"אם אין אני לי מי לי".
הבשורה המשמחת היא שהקב"ה תמיד מקדים תרופה למכה ויחד עם הניסיון הוא נותן לנו כלים שאינם תלויים באף אחד מלבד בנו עצמנו. ומיד אסביר את כוונתי.

האדם הוא עולם קטן ולכן עליו ללמוד לחיות עם עצמו בשלום, בשמחה ובאהבה על מנת לזכות לחוות רגשות דומים בתוך חיי הנישואים. ולענייננו, במקום שאמתין לחסדיו של בעלי יש בכוחי לפעול על מנת שעולם הרגש שלי לא יהיה נתון בידי אחר, שבסופו של יום אני צריכה לחיות עם עצמי בשלום עד מאה ועשרים שנה בסיעתא דישמיא.

אני מאמינה שאם תלמדי להתחבר לעצמך ממקום מאוזן ואוהב תוכלי לגרום לבעלך להתחבר אלייך ולרצות בקרבתך משום שטבען של אנרגיות חיוביות הוא שהן ממגנטות. ונכון, זוהי משימה מאוד לא פשוטה אך היא נושאת בקרבה בשורה חשובה, אני לא צריכה לחכות לו כשיש לי אותי. ומספיק שצד אחד יעשה עבודה טובה כדי להפוך את הבית כולו למקום שנעים וטוב לחיות בו.

היריעה קצרה כעת מלהרחיב על השוני העצום בין נפש הגבר לנפש האישה אך זאת עלינו לזכור, לכל בעיה יש פתרון אם לומדים להציב את הגורמים המתאימים במקומם הנכון במשוואה. אז עצתי העיקרית לך היא לעשות כל שביכולתך על מנת ללמוד עוד ועוד על עצמך, על הטבע של בעלך ועל הדרכים הנכונות לגרום לו להתקרב ולפתוח את ליבו אלייך, אליכם.

ובעיניי מילות המפתח העיקריות הן: מילים חיוביות, חיפוש ומציאת הנקודות הטובות, רצון אמיתי להצליח והשפלת הגאווה שגורמת לנו להישאר במקום חשוך בעוד שהלב מבקש לצאת לחופשי, לאהוב ללא תנאים.

אני סומכת עלייך שתבחרי לגרום לזה להצליח, ולו רק משום שזה בדיוק מה שהקב"ה מאמין שאת מסוגלת לעשות.
ובשם השם תעשי ותצליחי!

הרבנית חגית אמאייב יועצת זוגית, משפחתית ופסיכותרפיסטית מוסמכת. להזמנת הרצאות/סדנאות או להצטרפות לקבוצת העצמה 054-9522661 ובאתר הבית "בשניים ויותר" bshnaeem@gmail.com‏.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית