5 עובדות שכל אישה צריכה לדעת על בדיקת הריון

כמעט כל אישה מבצעת בשלב מסוים בחייה בדיקת הריון ביתית. האם הן אמינות? מתי צריך לעשות אותן? ומה ההבדל בין בדיקות זולות ליקרות? 5 עובדות שכל אישה צרכיה לדעת (הריון ולידה)

מאמע | כיכר השבת |
מזל טוב!
כמעט ואין אישה שלא מצאה את עצמה עומדת בתור לבית מרקחת, מביטה ימינה ושמאלה ומגישה לקופאית בחיוך נבוך ערכה לבדיקת הריון. הפעולה הזו תמיד מלווה ברגשות עזים בהתאם לנסיבות השונות: תקווה, אכזבה, שמחה, או פחד, כל אחד מהרגשות האלו תמיד יגרמו לנו לפקפק באמינות התוצאה וולכת לבצע בדיקת דם 'ליתר ביטחון'. אז אחת ולתמיד, כל העובדות שלא ידעתן על בדיקות הריון.

1. לשלם יותר לא יעשה אותך בהריון

בדיקות הריון משתנות במחיר - בדיקות זולות הן אלו שמציגות את ה"קו" המיתולוגי על המסך הקטן, בעוד הבדיקות היקרות אומרות לך במפורש אם את "בהריון" או "לא בהריון." גם אם התוצאה בפועל נראית טוב יותר, היא לא תשתנה מבדיקת הריון זולה ליקרה יותר. אם את בהריון, את תשארי כך גם את תוציאי רק 25 ש"ח במקום 50 ש"ח, ולהיפך. הבזבוז יהיה שווה רק אם רוצה לדעת כמה זמן את כבר בתוך ההריון, אך במחשבה שניה, הרופא יגלה לך את זה בכל מקרה.

2. הזמן הטוב ביותר לביצוע הבדיקה

יש סיבה להמלצה הכתובה על גבי האריזה, לבצע את הבדיקה עם השתן הראשון של היום; בדיקות הריון מבוססות על מדידת רמות של HCG , אשר מרוכז ביותר בשתן הראשון הניתן לאחר זמן ממושך ללא אכילה ושתיה. כמובן, את לגמרי יכולה לעשות את הבדיקה בחצות ועדיין לקבל תשובה נכונה, אבל אם אתה יכולה להתאפק, התוצאה האמינה והברורה ביותר תתקבל בבוקר.

3. תוצאה חיובית היא בדר"כ נכונה

אחוזי הדיוק של בדיקות הריון נעות בין 97-99% מהמקרים. אז נכון שנותרו 3% בודדים כטווח פוטנציאלי לטעויות. אבל בדר"כ אם קבלת תוצאה חיובית, סביר להניח שאת אכן בהריון. תוצאה חיובית שקרית יכולה להתקבל רק במקרים נדירים בהם אישה נוטלת תרופות הרגעה, אנטי-אפילפטיות או תרופות לטיפולי פוריות שמגבירות את ההורמון אותו מזהה הבדיקה כסימן להריון.

4. האכזבה מתוצאה שלילית לפעמים מוקדמת מידי.

לא רק לשעה ביום יש השפעה על הבדיקה, גם ליום בחודש יש השפעה על אמינות התוצאה. תוצאה שלילית, גם אם בדר"כ היא מדוייקת, יכולה להתגנב במרמה כאשר הבדיקה נערכת בשלב מוקדם מידי של ההריון, בו רמת הורמון ה-HGC עדיין נמוכה מידי בשביל שהבדיקה תזהה אותה. מומלץ לבצע את הבדיקה החל מהיום הראשון של האיחור בווסת שלך, ובמקרה שהמחזור שלך לא סדיר, לפחות 21 ימים לאחר שניסית להכנס להריון. אז אם הסימפטומים שלך ממשיכים גם לחר התשובה השלילית של הביקה הראשונה. נסי לבצע בדיקה נוספת אחרי כמה ימים.

5. הבדיקה יכולה לפוג

בדיוק כמו גלולות, גם לבדיקות הריון יש תאריך תפוגה. ברגע שהוא עובר, הכימיקל המשמש לגילוי ה-HGC כבר לא יעיל - והתוצאה המתקבלת אינה אמינה. אז גם המחזור שאיחר ביומיים שלושה כבר האיץ לך את הדופק בתקווה והריץ אותך לבית מרקחת לקניית הבדיקה, ואז אכזב בגדול כשהופיע עוד לפני שהספקת לבצע אותה, בפעם הבאה לפני שאת מוציאה את הבדיקה שנגנזה בארון, חשוב לבדוק את התאריך על הקופסה לפני השימוש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית