אאא

שהעצמות בגופינו נבנות בתקופת הילדות שלנו, בגיל צעיר הן מגיעות לשיא שלהן וזו הסיבה שלא מעט מאנשי הרפואה רואים באוסטאופורוזיס (בריחת סידן) סוג של מחלת ילדות.

תקופת הילדות הנה הזדמנות חד פעמית לאפשר לגוף להגיע למיצוי פוטנציאל הגדילה שלו ולבנות גוף בריא ועצמות חזקות שישמשו אותו לשנים טובות וארוכות. כאשר בניית העצם המסיבית מתרחשת בגיל הילדות וההתבגרות.
מרבית הסידן (מעל 90%) נאגר בעצם עד גיל 18-22.

כלומר, בתקופת הילדות נבנות העצמות שישמשו את הגוף לאורך כל החיים. עצם שנבנית על בסיס דל סידן, היא עצם חלולה ושבירה שלא תצליח לשקם עצמה במלואה בשנים שיבואו.

בעתיד המחלה תבוא לידי ביטוי באיבוד מסת עצם, בירידת כמות המינרלים שבתוכה, ועלולה לגרום להופעת שברים.

חלב עשיר בסידן זה בריא? כן, מקור חשוב לסידן הנם מוצרי החלב, הם מהווים מקור סידן זמין ובעל ספיגה טובה בגוף. 

בנוסף לסידן, מספקים מוצרי החלב מרכיבי תזונה נוספים החיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A , ואשלגן.


אז איך עושים את זה נכון? הנה מספר טיפים לדרך בה תוכלו לשלב מוצרי חלב בתפריט המשפחתי:

1. הקפידו על ארוחת בוקר מזינה, המשלבת מוצרי חלב – זאת כדי לאפשר זמינות גבוהה של סידן, חלבון ואנרגיה להתחלת היום לדוגמא: דגני בוקר עם חלב, פרוסת לחם מרוחה בגבינה.
2. מומלץ להקפיד על ארוחות ביניים מזינות.
3. מומלץ להכין יומן סידן, לתלות על המקרר וכל ילד/בוגר יציין כמה מנות סידן אכל באותו יום.
4. מומלץ לשתף את הילדים בהכנת הארוחה, כשהילדים מעורבים קיימת היענות גבוהה יותר ותופעות של אכילה בעייתית פוחתות.
5. חשוב להקפיד על שעות ארוחה קבועות, לייצר מסורת של ישיבה של כל בני הבית סביב שולחן האוכל ללא הפרעות (פלאפונים, צפייה בטלוויזיה וכדומה).
6. מומלץ להכין תפריט שבועי ולהיעזר בילדים - זה חוסך זמן, קניות מיותרות ונותן לילדים תחושת שותפות. כאמור תחושת שותפות מגבירה הענות.