"פגיעה בפרטיות"

תביעת ענק הוגשה נגד פייסבוק-וואטסאפ

בבית המשפט בתל אביב הוגשה תביעה בבקשה להופכה לתביעה ייצוגית נגד פייסבוק-וואטסאפ בטענה שהחברה אינה שומרת על פרטיותם של המשתמשים ואוגרת את פרטיהם (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בימים האחרונים הוגשה תביעה ייצוגית שתאלץ את בית המשפט הישראלי לדון בנושא הפגיעה בפרטיות המשתמשים בוואטסאפ ובפייסבוק שתי הרשתות הפופולריות ביותר.

עוה"ד יצחק אבירם ושחר בן מאיר הגישו תביעה נגד פייסבוק־וואטסאפ ובקשה להכירה כייצוגית, בגין "הפרת הזכויות לפרטיות, פגיעה בפרטיות הציבור, ניצול מעמד של מונופול לרעה, גרימת נזק לציבור לרבות עשיית עושר שלא במשפט". הם דורשים: "צו עשה המורה לחברות לאפשר לכל משתמש להורות להן שלא לשתף את נתוני וואטסאפ שלו עם פייסבוק, ולהורות למשיבות למחוק ממערכות המחשוב שלהן כל מידע שנאסף מאפליקציית וואטסאפ". השניים מעריכים את התביעה בסכום של 3 מיליארד שקל.

כזכור פייסבוק רכשה בשנת 2014 את וואטסאפ בסכום גבוה במיוחד של 19 מיליארד דולר כשההערכה היא שהרשת החברתית רצתה להגדיל את מאגרי המידע שלה לצורך שליחת פרסומות מדויקות.

בתביעה מוזכרים התקדימים הרגולטוריים במדינות אחרות כמו גרמניה וצרפת, שאסרו את העברת המידע זו. לטענת התובעים, גם בישראל מדובר בהפרה של כמה סעיפים בחוק הגנת הפרטיות: "המעשה אסור, אך הרגולטור הרלוונטי בישראל חלש ופוחד מלהשתמש בכוחו. עובדה שעד עתה לא נשמעה ממנו אף לחישה לכיוון פייסבוק בשום עניין". ובמקום אחר: "בשל קיפאון (מכוון?) בישראל של הרגולציה, בשל הזנחה (מדעת ומרצון?) וחוסר הטיפול של הרשויות בישראל בהגנה על הפרטיות של כמעט כל תושבי מדינת ישראל באה בקשה זו".

בתביעה יש ציטוט ממחקר אקדמי מאוניברסיטת אריאל על שימושי מדיה בישראל, שלפיו שיעור החדירה של פייסבוק בישראל הוא 83% ושל ווטסאפ 84% מכלל בעלי הגישה לאינטרנט, מה שקנה להן מעמד מונופוליסטי — ולכן גם הסכמת הלקוח לשימוש אינה מספיקה ועל המדינה להתערב בנושא.

הבקשה תידון בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר