אאא

רשת BBC הבריטית פרסמה רשימה של 100 המאכלים המזינים והבריאים ביותר, המדענים שביצעו את הדירוג בדקו למעלה מ-1,000 מאכלים שונים, והעניקו להם ניקוד בהתאם לתרומה שלהם לדרישות התזונה היומיות של בני אדם באופן המקיף ביותר. הקלוריות לא היו המרכיב הדומיננטי, אלא המידה והגיוון של החומרים המזינים, ולכן התוצאות מפתיעות. 

מי שהגיע לראש הרשימה הוא השקד, שקיבל ציון של 97 - למרות הערך הקלורי הגבוה שלו, בזכות היותו עתיר חומצות שומן בלתי רוויות.

מיד אחריו במקום השני נמצא פרי האנונה החלקה (96). הפרי הטרופי זכה לדירוג הגבוה למרות כמות הסוכר הרבה שבו, משום שהוא מלא בויטמינים A, C, B ואשלגן. 

דג הורדון הגיע שלישי בדירוג (89 נקודות) בגלל כמות החלבון הגדולה שבו והריכוז הנמוך של שומנים רוויים. זרעי צ'יה, שצברו פופולריות בשנים האחרונות בגלל שהם מסייעים ביצירת תחושת שובע, קיבלו 85 נקודות (מקום חמישי). 

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

חובבי הפיצה ישמחו לדעת כי גם עגבניה אדומה קיבלה טוב יחסית (56 נקודות, מקום 61) בזכות היותה מקור מצוין לאשלגן, ויטמינים וחומצה פולית.

כוסברה קיבלה ציון אפילו טוב יותר והגיע למקום ה־36 (61 נקודות), בגלל היותה עתירת קרטנואידים, שעוזרים בחיזוק בריאות הגוף ובהקלה על חום וכאבים. מי שסוגרת את הרשימה, היא הבטטה - שאמנם אינה בעלת קלוריות רבות אך גם אינה עשירה במיוחד בחומרים מזינים לעומת ירקות אחרים.

מזונות נוספים שדורגו בצמרת הרשימה הם: זרעי דלעת, עלי סלק, גרגיר הנחלים, תרד יבש, דגי מעמקים ומנדרינות.