מפתיע: אלו 100 המאכלים המזינים ביותר

השקדיה פורחת? גם ברשימת 100 המאכלים המזינים של BBC היא מככבת במקום הראשון. איפה העגבניה ואיפה זרעי הצ'יה? פייר, התוצאות מפתיעות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

רשת BBC הבריטית פרסמה רשימה של 100 המאכלים המזינים והבריאים ביותר, המדענים שביצעו את הדירוג בדקו למעלה מ-1,000 מאכלים שונים, והעניקו להם ניקוד בהתאם לתרומה שלהם לדרישות התזונה היומיות של בני אדם באופן המקיף ביותר. הקלוריות לא היו המרכיב הדומיננטי, אלא המידה והגיוון של החומרים המזינים, ולכן התוצאות מפתיעות.

מי שהגיע לראש הרשימה הוא השקד, שקיבל ציון של 97 - למרות הערך הקלורי הגבוה שלו, בזכות היותו עתיר חומצות שומן בלתי רוויות.

מיד אחריו במקום השני נמצא פרי האנונה החלקה (96). הפרי הטרופי זכה לדירוג הגבוה למרות כמות הסוכר הרבה שבו, משום שהוא מלא בויטמינים A, C, B ואשלגן.

דג הורדון הגיע שלישי בדירוג (89 נקודות) בגלל כמות החלבון הגדולה שבו והריכוז הנמוך של שומנים רוויים. זרעי צ'יה, שצברו פופולריות בשנים האחרונות בגלל שהם מסייעים ביצירת תחושת שובע, קיבלו 85 נקודות (מקום חמישי).

חובבי הפיצה ישמחו לדעת כי גם עגבניה אדומה קיבלה טוב יחסית (56 נקודות, מקום 61) בזכות היותה מקור מצוין לאשלגן, ויטמינים וחומצה פולית.

כוסברה קיבלה ציון אפילו טוב יותר והגיע למקום ה־36 (61 נקודות), בגלל היותה עתירת קרטנואידים, שעוזרים בחיזוק בריאות הגוף ובהקלה על חום וכאבים. מי שסוגרת את הרשימה, היא הבטטה - שאמנם אינה בעלת קלוריות רבות אך גם אינה עשירה במיוחד בחומרים מזינים לעומת ירקות אחרים.

מזונות נוספים שדורגו בצמרת הרשימה הם: זרעי דלעת, עלי סלק, גרגיר הנחלים, תרד יבש, דגי מעמקים ומנדרינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר