גילוי משעיר

בשורה משמחת לציבור המתקרחים נמצאת ב...מקדולנד'ס

קבוצת מדענים יפנים פיתחו שיטה חדשה לייצור המוני של שיער, וסיפרו כי דווקא רשת המזון המהיר ב"מקדולנד'ס" שותפה לגילוי המסעיר שאולי ישנה חייהם של רבים (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)
חוקרים מיפן הצליחו לייצר זקיקי שיער חדשים בעכברים תוך מספר ימים, על ידי שימוש בתאי גזע אנושיים, בשימוש בטכנולוגיה יחסית פשוטה. החוקרים אמרו כי הטכנולוגיה אמורה לפעול על בני אדם בדיוק כמו שהיא פועלת על עכברים, בשורה שמפיחה תקווה חדשה במיליוני קרחים.
ההצלחה יוצאת הדופן החלה לאחר שהחוקרים הצליחו לפצח את נוסחת הקסם שלא היתה ידועה עד כה והיא חידוש של זקיקי שיער במעבדה באופן משמעותי.
החוקרים סיפרו כי הרכיב בו השתמשו בכדי ליצור את הנוסחה הוא בעצם כימיקל שמשמש לטיגון הצ'יפס ברשת המזון המהיר "מקדולנד'ס". התוסף לטיגון הצ'יפס משמש למנוע קפיצת שמן בעת הטיגון ומתברר שהוא סייע גם לתהליך הכימי שסייע לזקיקים להתחדש.
ראש צוות המחקר פרופ' גונג'י פוקודה מאוניברסיטת יוקוהומה היפנית סיפר כי "הסוד שאפשר לנו ממש להרבות את זקיקי השיער ולייצר אותם באופן המוני היה במצע הכימי שנתנו לתאי הגזע. זה בעצם היה הסוד שאפשר לנו את פריצת הדרך. השתמשנו בכימיקל של הרשת העולמית 'מקדונלד'ס' שאפשר חדירה טובה יותר של חמצן לתערובת".
"האפשרות לייצר שיער מחדש היא התקדמות מדהימה בתחום. אחת הדרכים לשימור השיער היתה שיטה ביולוגית לייצור של זקיקי שיער חדשים רק שעד כה הכישלון היה בייצור המוני של זקיקים כאלו. כלומר כיצד לייצר צמיחה גדולה של שיער חדש. אנחנו מצאנו שיטה ממשית להתחדשות השיער והיא הצליחה בעכברים", הוסיף הפרופסור.
חוקר נוסף הסביר, כי "כשהזרקנו את תאי הגזע עם המצב הזה לעכברים צמח ממש המון שיער חדש. צמחו שיערות שחורות ובריאות. לכן אנחנו מקווים שהשיטה החדשה שלנו תייצר ממש מהפך בתחום של שיחזור שיער אנושי אצל קרחים".
החוקר אמר, כי "העיקר הוא ההזרמה של חמצן לזקיקים ומה שאפשר לנו באופן מפתיע לייצר זאת היה הכימיקל שמונע קפיצת שמן, ש'במקדולנד'ס' משתמשים לצ'יפס. זרימת החמצן הייתה הכרחית לצמיחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר