"ברוח טובה והסכמה"

בגלל חברותו במועצת הפלג: "קול תורה" תיפרד מהגרב"ש דויטש

הנהלת ישיבת קול תורה דנה בנוגע לעתידו בישיבה של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, המשמש בה כר"מ זה כארבעים שנה, והחליטה: הר"מ יפרוש מהמוסד לטובת ישיבה חדשה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרב"ש דויטש בהלווית הגר"ש אוירבך (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הנהלת ישיבת קול תורה התכנסה בנוגע לעתידו בישיבה של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, המשמש כר"מ ישיבת קול תורה מזה כארבעים שנה, כאשר על פי ההחלטה יקים הגרב"ש דויטש מסגרת לימודים חדשה.

הבעלות על ישיבת קול תורה מתחלקת בין הגרמ"י שלזניגר המשמש כחבר מועצת גדוה"ת של "דגל התורה" ובנו הגר"ש שלזינגר, להגאון רבי יחזקאל קורן קונשטט המחזיק גם הוא בכ-50% מבעלות הישיבה כחתן אצל משפחת קונשטט ממייסדי הישיבה.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" העלו כבר בסוף זמן חורף גורמים שונים בהנהגת הישיבה את המורכבות שבעובדה שהגאון רבי ברוך שמואל דויטש הפך מאז פטירתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל לאחד ממנהיגיו הבולטים של הפלג הירושלמי ומכהן כחבר בכיר ב"המועצת" של בני תורה. הדבר גרם למתח, כאשר ראשי הישיבה טענו שעל הרב דויטש לעזוב את תפקידו בישיבה.

בישיבת ההנהלה השבוע שהתכנסה לקראת תחילת זמן הקיץ, העלו שוב הצדדים את הבעיתיות שבפיצול אצל ראשי הישיבה, כאשר כאמור הגרמ"י שלזינגר חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה ולאחרונה מונה הגרב"ש דויטש לחבר מועצת גדולי התורה של מפלגת "בני תורה" מה שיוצר בלבול רב והוראות סותרות עבור תלמידי הישיבה והוחלט להיפרד ברוח טובה ומתוך הסכמה.

יצויין, כי הגרב"צ בורדיאנסקי, אף הוא מראשי ישיבת קול תורה מונה גם הוא לחבר מועצת גדולי התורה של הפלג הירושלמי, אך הוא לא במשבצת ההנהגה המשולבת כמו הגרב"ש דויטש. הגרב"צ משמש גם חבר עמותה של ישיבת קול תורה מה שמקשה על הישיבה לפטרו גם אם יהיה רצון בכך.

תהלוכת הלימוזינות של עריקי 'הפלג', הגרב"ש דויטש בלט באירוע (באדיבות המצלם)

בנוסף, גם משגיח הישיבה הגר"י בורדיאנסקי נחשב מגדולי התורה של הפלג הירושלמי בציבור הליטאי, אך אינו מדבר על נושאים אלו בשיחותיו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתום הדיון הוחלט כי הגרב"ש דויטש יקים מסגרת לימודית בשכונת בית וגן עבור אברכים ובחורים בני הפלג הירושלמי, הנהלת הישיבה אף תשלח בעתיד אברכים ובחורים ללמוד במסגרת החדשה והנפרדת ותסייע להגרב"ש ככל הניתן, זאת כדי שלא ייחשב הדבר למחלוקת ופירוד, הקמת המסגרת של הכולל והישיבה החדשה בראשות הגרב"ש דויטש תהיה ברצון ובשלום ובשיתוף פעולה עם ראשי הישיבה.

הנהלת הישיבה תסכים לכך שהר"מים האחרים המזוהים באופן כזה או אחר עם הפלג הירושלמי ימשיכו ללא הפרעה בתפקידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר