ההדלקה המסורתית של ישיבת 'אורייתא'

גם השנה, כבשנים האחרונות, לא יוותרו מאות רבות של בני הישיבות העולים למירון על ההדלקה רבת ההתעוררות והשמחה של תלמידי ישיבת 'אורייתא', המתקיימת ברחבת תולדות אברהם יצחק, מתחת לציונו הקדוש של רשב"י וסמוך למערת הלל הזקן ותלמידיו (אקטואלי, שיווקי)

ההדלקה המסורתית של ישיבת אורייתא. (צילום: יחצ)

מאות תלמידיה של ישיבת 'אורייתא' על שני סניפיה, יתכנסו יחדיו בליל ל"ג בעומר, הילולא דבר יוחאי, ברחבת ההדלקה הגדולה, בשעה 1:30. יחד עמם ימלאו את השטח ואת הטריבונות הגבוהות, מאות רבות של בחורים מכלל הישיבות בארץ בתוספת מרובה של משתתפים רבים.

תקדים מרגש השנה, הוא מעמד "אמירת נשמת כל חי", בראשותם של רבני הישיבה. המעמד יונחה ע"י מנהלה הרוחני של הישיבה, הרב דוד שפר.

מאורייתא נמסר כי המעמד "יהווה מוקד לרגשות סוערות מתוך הודיה עמוקה להקב"ה על כל החסדים המרובים שזכינו לראות במהלך השנה החולפת, על כל צעד ושעל. ובמיוחד החסדים הרבים בתוך היכל ישיבת 'אורייתא' כאשר בחורים רבים כל כך זכו לבנות השתא הכא את בניין ביתם על אדני התורה והחסידות".

תקדים נוסף הוא העובדה שמדליקי המדורה לכבודו של רשב"י אינם אלא שניים מתלמידי הישיבה שזכו בימים אלה לסיים את הש"ס כולו: ישראל מאיר לב ויונה קאפנהיים. הבחורים, מסיימי הש"ס, יזכו לכבודה של תורה ויעלו את האש במדורה לכבודו של רשב"י.

את הריקודים ינעימו גדולי זמר במוזיקה החסידית: אהרן סמט בליווי מקהלת "קולות", תזמורתו של מושי מנדלסון, הקלרינטיסט דוד הלר והגיטריסט יואלי גרוס.

מערך מיוחד החוצה גבולות ומגזרים, הוא ההכנה הגדולה לקראת חלוקת "ח"י רוטל" משקה לאלפי הרוקדים בהילולא דבר יוחאי. חלוקת השתייה סוחפת אליה ימבקשי ישועה רבים הפונים אל נציגי הישיבה ומבקשים להיות אף הם שותפים בחלוקת משקה הישועות, לתועלתם של אלפי הרוקדים. לכבוד רבי שמעון בר יוחאי.

תלמידי הישיבה לא יסיימו את אווירת ההתעלות עם כיבוי המדורה האחרונה של מוצאי ל"ג בעומר. התלמידים משני סניפי הישיבה נשארים במירון גם לשבת שלאחר ההילולא, כשישתכנו ב'לינת הרשב"י' ויקיימו שבת שכולה התרוממות, בראשותם של הצוות הרוחני.

בימים אלה נשלמות ההכנות האחרונות והמאומצות, בניצוחו של מנהל הישיבה, הרב יהודה וגשל והצוות הלוגיסטי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר