בוחרת אוטומטית בכוס יין? הגיע הזמן לבירה

מחילה מכבודך, יין, אך מסתבר שבירה טובה יותר לבריאותנו, הנשים, והיא מכילה חומרים חיוניים שיכולים להפחית סיכון לאוסטאופורוזיס ובריחת סידן (בריאות)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
הקשר בין בירה לאוסטאופורוזיס (צילום: Jonas Jacobsson on Unsplash)

ההתלבטות אף פעם אינה קלה: האם אני במצב רוח של יין או דווקא של בירה? כמובן, זה תלוי באירוע, אבל על פי ניתוח מחקר שפורסם במגזין לרפואה טבעית, אם את אישה, בירה עשויה להיות בחירה טובה יותר עבורך, ולא רק כי ישנן בשוק היום בירות קלילות וטעימות המיועדות לקהל נשי במיוחד.

והסיבה?

ככל שאנו מזדקנות (בחן), שימור צפיפות העצם וההגנה מפני אוסטאופורוזיס הופכים להיות בראש סדר העדיפויות שלנו. ודאי שכמוסות סידן לבליעה ותוספות למיניהן הן אופציות מצוינות למניעה, אבל מתברר שחצי ליטר של בירה עשיר בסיליקון - אלמנט חיוני למבנה העצם שלנו - ועשוי להיות מקור טוב יותר כשמדובר בשברים בעצם ולו רק בגלל שזו אפשרות פשוטה וזמינה יותר לחובבות הבירה מבינינו.

לדוגמא, במחקר אחד מצאו החוקרים כי המשתתפים קלטו יותר מ-64% מכמות הסיליקון שנמצאת בבירה שאינה אלכוהולית, לעומת 4% בלבד מאותו החומר שנמצא בבננות.

עוד יותר מעניין, הכשות (סוג של צמח) והפלבונואידים (תרכובות שונות המצויות בפירות וירקות ומשמשות כנוגדי חמצון) המצויים בבירה, יכולים למעשה להאט את שחרור הסידן מן העצמות.

אז לשתות - במתינות, כמובן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית