כך תתחדשו ברכב חדש בקלות

רכב חדש הוא כבר מזמן לא פריבילגיה של עשירים אלא מוצר צריכה בסיסי, נגיש וזמין. אז איך תוכלו גם אתם לשדרג את איכות החיים ולנסוע על רכב כזה? הנה כמה הצעות (רכב, שיווקי)

כך תתחדשו ברכב בקלות. אילוסטרציה (צילום: רשיון חופשי פקסלס)

רכב פרטי משמש כאמצעי התחבורה הנפוץ והעיקרי בישראל. הסיבות לכך מגוונות וכוללות פגמים מהותיים בתחבורה הציבורית, חוסר השקעה בתשתיות וגם תנאי מימון נוחים מצד יבואני הרכב, חברות הליסינג והבנקים. אחת ההשלכות של התופעה היא כמות אדירה של רכבים חדשים על הכביש ואפשרות לרכוש אותם כמוצרי צריכה סטנדרטיים לכל דבר ועניין.

במילים אחרות, רכב חדש הוא כבר מזמן לא מוצר שמיועד לאנשים עשירים בלבד. זהו מוצר צריכה בסיסי שבלעדיו קשה להסתדר, בעיקר אם מדובר בהורים לילדים ובבעלי משפחות. השאלה היחידה היא מהן אפשרויות המימון הכי משתלמות לקניית רכב 0 ק"מ ומה עושים בשביל לחסוך בהוצאות מיותרות.

מימון, תקציב והוצאות תחזוקה

בשלב הראשון תצטרכו לקבוע את מסגרת התקציב ובהתאם את אפשרויות המימון המתאימות לכם. אם ביכולתכם לגייס הון עצמי מסוים וחסר לכם סכום קטן בלבד בשביל להשלים את רכישת הרכב החדש במזומן מול היבואן, סביר להניח שהאופציה הכי משתלמת תהיה הלוואה מהבנק. הלוואה כזו תאפשר לכם להעמיד תנאים ליבואן ולהשיג שדרוג ברמת האבזור, בצבע או בתוספות מיוחדות.

מנגד, אם חסר לכם את רוב הסכום לרכישת הרכב לא תהיה ברירה אלא לברר על אפשרויות מימון רחבות יותר. כאן האופציות כוללות ליסינג מימוני ותפעולי, רכישת הרכב בתשלומים ישירות מהיבואן או הלוואה מחברת אשראי, חברות ביטוח וחברות פרטיות. היתרון הוא שהמימון נעשה במסלול חוץ בנקאי ולא משפיע על המצב בחשבון העובר ושב שלכם, אך החיסרון הוא שתצטרכו לספוג עמלות וריביות גבוהות.

אחד הטיפים החשובים עבור אנשים שרוצים להתחדש ברכב חדש בקלות הוא להכניס למסגרת התקציב גם את ההוצאות השוטפות. העלות האמיתית של הרכב לא נקבעת רק לפי המחיר בחוזה מול היבואן, אלא גם בהתאם למיסים שתצטרכו לשלם, לעלויות הדלק והביטוח ולטיפולים במוסך. אם תתייחסו מראש לעלויות האלה, לא תצטרכו להיות מופתעים אחרי כמה חודשים ותוכלו לשמור על הרכב החדש בלי להיכנס לחובות.

דעו איזה רכב מתאים לכם

ענף הרכב בישראל מוצף בדגמים חדשים ומבחינתכם זה אומר שצריך להשקיע לפחות כמה ימים או אפילו שבועות בהשוואה יעילה. השוו בין דגמים שרלוונטיים עבורכם בלבד והתייחסו לפרמטרים כגון גודל תא אחסון, רוחב ומידות המושבים מאחור, צריכת הדלק של הרכב, דירוג במבחני ריסוק ובטיחות וכן הלאה.

במידה ואתם לא בטוחים לגבי דגם מסוים, תוכלו לתאם נסיעת מבחן מול היבואן. נסיעת המבחן לא מחייבת אתכם בשום צורה ומטרתה להעניק לכם אינדיקציה כללית בלבד. במקביל, קבלו המלצות מחברים והתייעצו עם בני משפחה שאתם סומכים עליהם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר