רגע לפני: טרנדים בעולם הנדל"ן

היכרות עם טרנדים בעולם הנדל"ן יכולה לסייע למשקיעים ואנשים פרטיים שרוצים להפיק תשואה גבוהה מהענף הכי רווחי בישראל. רגע לפני שאתם חותמים על החוזה – הנה כל המידע שכדאי לקחת בחשבון (נדל"ן, שיווקי)

טרנדים בעולם הנדל"ן. אילוסטרציה (צילום: רשיון חופשי פקסלס)

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדד מחירי הדירות נותר בחודשים האחרונים ללא שינוי. בתוך כך, מחירי הדירות החדשות עלו ב-1.6% וקצב מחירי הדירות של 12 החודשים האחרונים בין דצמבר 2016 לדצמבר 2017 ירד למינוס 0.2%. אלו מן הסתם נתונים מבלבלים שמעלים את החיפוש אחר עסקאות נדל"ן בחו"ל.

הנה 3 טרנדים בעולם הנדל"ן שנובעים באופן ישיר מהנתונים לעיל ושאותם כדאי להכיר:

1. נדל"ן מניב

נכס מניב הוא כל נכס שמספק הכנסה חודשית כספית. זו הגדרה רחבה שכוללת בתוכה לצד נדל"ן למגורים גם נכסי נדל"ן מסחריים ובהם חנויות, משרדים, שטחי תפעול ועוד. מנגד, ההגדרה הרחבה חשובה כי כל סוג של נכס מפיק תשואה אחרת ועונה לקריטריונים אחרים מבחינת רמת סיכון או חשיפה לשינויים במשק.

נכסים מניבים למגורים למשל נחשבים לסולידיים ביותר והיתרון שלהם הוא יציבות. לעומת זאת, תחת קטגוריה של נכסים מניבים מסחריים נכללים משרדים חנויות ושטחים מסחריים אחרים שבהם התשואה גבוהה ומגיעה ל-7%-12% בשנה – אך רמת הסיכון בהתאם, וכל תקופת מיתון במשק עלולה לפגוע בהשקעה.

2. קבוצות רכישה

הצטרפות לקבוצת אנשים אמורה להוזיל עלויות ולהגדיל את הרווחים מעסקאות בענף הנדל"ן. למרות שלא מדובר בטרנד חדש, קבוצות רכישה חוזרות לאחרונה לכותרות בגלל שהן עוזרות לזוגות צעירים לחסוך את עלויות רכישת הדירה מקבלן ועדיין לגור בבית חדש.

מבחינת משקיעים, קבוצת רכישה משמשת כהתאגדות של אנשים פרטיים במטרה לרכוש קרקע ועליה לבנות באופן עצמאי את פרויקט המגורים. המשמעות היא גמישות רבה בביצוע הפרויקט, בקביעת הסטנדרט ובהצבת יעדים. למעשה, כל משקיע שהוא חלק מהקבוצה הוא גם יזם ויש כאלה שלוקחים על עצמם את האחריות של הארגון, שיווק הקרקע ובחירת הקבלן המבצע.

3. העסקת חברת ניהול

אנשים פרטיים שבחרו להשקיע בנדל"ן מניב למגורים וקנו דירה שעומדת להשכרה לא תמיד מוצאים את הזמן הפנוי, האנרגיות והמשאבים על מנת להתנהל מול השוכרים. במקרים כאלה הם יכולים להצטרף לטרנד של העסקת חברת ניהול וליהנות משורה ארוכה של יתרונות.

חברת ניהול אחראית על תפעול הנכס בתמורה לתשלום חודשי קבוע או עמלה מסוימת מתוך דמי השכירות. סכום העמלה נקבע מראש בין בעל הנכס לבין נציגי חברת הניהול והוא תלוי במיקום, בביקוש, בגודל הדירה, בדרישות מיוחדות של המשקיע, ברמת הזמינות וכן הלאה.

העסקת חברת ניהול מתאימה בעיקר למשקיעים סולידיים שרוצים להפיק תשואה מדירה להשכרה ולהמשיך לנהל עסקים אחרים במקביל. מנגד, מי שמתפרנס מנדל"ן יכול לחסוך לעצמו את עמלת הניהול על ידי התנהלות ישירה מול השוכרים וקהל היעד הרלוונטי.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר