זהירות נשק חם: החולשות שלך הן המפתח להצלחה

בהרווארד גילו שאנשים נמשכים לאלה שחושפים חולשות ולא מנפנפים בחיי זוהר מנותקים מהמציאות. מסתבר שהדרך לקנות לבבות ולבנות אמון היא להיות כנים ולהודות בקשיים

ריבה רפפורט | כיכר השבת |
שלמות זה לחלשים (צילום: Fischer Twins on Unsplash)

האם עד היום חיינו בטעות? התחושה הפנימית הזאת שלוחשת לנו שכדי שנקנה לבבות ונעמיס חברים חדשים נצטרך להראות את ה'אני' שלנו במיטבו ולשמור את השיתופים הפחות זוהרים לכרית - מתבררת כלא נכונה.

מחקר מרתק מאוניברסיטת הרווארד טוען שהדרך הטובה ביותר לזכות באמון מהסביבה היא לחשוף את הפגמים והחולשות שלנו ולא להסתיר אותם.

"לא לבכות על קפה שנשפך"

ב-1966 חוקרים מהרווארד ביימו ניסוי בו צילמו שני שחקנים העונים על שאלות זהות כשלקראת סוף הסרטון, הושתל מקרה מביך שאחד מהשחקנים חווה - קפה נשפך עליו בטעות. בתום הצפייה, התבקשו הצופים להביע את דעתם על שני הבחורים מהסרטון.

החוקרים גילו שהבחור שנשפך עליו הקפה משך יותר את משתתפי הניסוי והצטייר כאנושי יותר כיוון שהיה צריך להתמודד עם מצב מביך, ואילו השני תואר כמאופק ששולט על רגשותיו מול המצלמה.

תעזי להיות לא מושלמת

בסופו של יום אנחנו רוצות שיאהבו אותנו בדיוק כמו שאנחנו. הרעיון שמציעים הוא לא להפוך מעכשיו את החברה לכותל הרשמי שלכן ולהעמיס עליה תלונות וכאבים שאף פעם לא פתחתן בפניה, אלא בזהירות לחשוף גם שריטות ופגמים ולשדר באלגנטיות - גם אם לא תמיד טוב לי, אני חזקה מספיק לפתוח את זה ולהמשיך לאהוב את עצמי. זה ממגנט.

תמיכה נוספת למסקנות המחקר הועלתה באחת מהרצאות TED. סופר העלה בנושא טענה כי גילוי הפגיעות שלנו בפני החברה בונה אמון באנשים ממולנו מסיבה פשוטה הנקראת "לולאת פגיעות".

לולאת פגיעות היא כשאדם אחד מעז לחשוף חולשה ואדם אחר מגיב בחשיפת חולשה משלו. כמובן שבאסטרטגיה יש גם סכנות במידה והצד השני לא מגיב בצורה תומכת וחשיפת הפגמים יכולה להזיק למשתף, לכן חשוב לדעת לבחור את הפרטנר הנכון לשיתוף. וכאשר המחווה הדדית קשרי אמון חזקים נבנים ומאפשרים לשותפים לבטוח אחד בשני ולשתף פעולה.

האם את חולמת לפתוח עסק יום אחד, להגיש פרויקט גמר מול הכיתה או אפילו לבקש העלאה מהבוס? כל אלה דורשים בטחון שאת צריכה לבנות.

ובכן, אם את מחפשת להתיידד, לבנות את ההשפעה שלך או להתקדם למקום גבוה יותר - הנשק הסודי הוא חשיפת הפגיעות והחולשות שלך. לבסוף רק יעריכו ויעצימו אותך יותר. לכי על זה.

כנס הבריאות הדיגיטלי 'אישה בריאה' - 11.7.18 יום רביעי כ"ח תמוז, מלון וולדורף אסטוריה ירושלים

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית