אישה בריאה

חני סקאל: אכילה בריאה או הפרעת אכילה? כך תזהו

זה קורה במשפחות הכי טובות - ובדיוק בשביל זה צריך משפחה. חני סקאל הדיאטנית הראשית של לאומית שירותי בריאות, עם מדריך חובה למניעת היווצרות הפרעות אכילה

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
הפרעת אכילה. אף אחד לא חסין (צילום: shutterstock)

בעוד יומיים וקצת זה יקרה. כולנו נתכנס במלון וולדורף אסטוריה לחוויה שהיא כמעט חד פעמית ונאזין למגוון מרתק של הרצאות שעוסקות בבריאות, נשים ומה שביניהן.

אחת מהן תשמע מפי הדיאטנית הראשית של לאומית שירותי בריאות, חני סקאל, ובה היא תחדד לנו את כוחה של המשפחה בזיהוי ואיתור מוקדם של הפרעות אכילה - גורם שמקל ומסייע להתגבר על ההפרעה בקלות רבה יותר.

בעידן בו התמודדות עם משקל אינה פוסחת על אף בית ולא מפלה על רקע דת או מגדר (כן, גם גברים עלולים לסבול מאנורקסיה. זו לא הפרעה "נשית"), חני תעניק לנו טיפים כיצד למנוע את הפרעות האכילה בטרם היווצרותן בעזרת ערך המשפחתיות.

משפחה מעל הכל

"דאגו לקיים ארוחות ערב משפחתיות" מייעצת חני, "הימנעו כמה שניתן מהתעסקות ודיבור על אוכל, תנו לילדיכם את החופש לבחור בנושאי אוכל, כווננו את מנגנון השובע והרעב עוד מגיל הינקות והציבו להם גבולות תוך כדי השתדלות לא לפגוע בהם".

ומה עושים במקרה שזיהינו הפרעת אכילה?

"אם אתן מזהות הפרעת אכילה אצל אי מי מסביבתכן, חשוב ביותר לפנות לעזרה מקצועית שתיתן יד מכוונת ותנחה אתכן כיצד לטפל בבעיה וכמובן, תנו כתף תומכת והקשיבו לצרכיו של הסובל מההפרעה".

זהו רק קצה המזלג, תרתי משמע, מתוכן ההרצאה שתשמעו באירוע. אנחנו כבר לא יכולות לחכות. ניפגש ביום רביעי בשש וחצי, מלון וולדורף אסטוריה, ירושלים.

כנס הבריאות הדיגיטלי אישה בריאה - 11.7.18 יום רביעי כ"ח תמוז | מלון וולדורף אסטוריה ירושלים

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית