לכבודה של תורה

סיום הש''ס בישיבת נועם אלימלך על ימה של טבריה

מעמד מרגש ורב רושם בהשתתפות תלמידי רבני וידידי ישיבת 'נועם אלימלך' נערך בעיר טבריה על מימי הכינרת לרגל השמחה העצומה עם סיום הש"ס בבלי שנלמד בעמל וביגיעה ע"י תלמידי הישיבה. צפו (בארץ, שיווקי)

סיום הש"ס בכנרת של ישיבת נועם אלימלך. (צילום: יחצ)

. קדמו למעמד שנה וחצי רצופות של התמדה ושקידה בתורה בישיבה, כאשר מדי יום תמידין כסדרם, בסדר מיוחד שהוקדש למטרה הנשגבה של סיום הש''ס. הבחורים נטלו על עצמם את המשימה הלא קלה לסיים דפים ומסכתות ובכח הרבים להגיע ליעד המיוחל - סיום הש''ס. יקשה לתאר את אווירת אהבת התורה שנוצרה בישיבה כתוצאה מהלימוד המשותף של כלל הבחורים, כשכל סיום של מסכת מנוצל למעמד כבוד התורה והחשקתה.

ואכן לקראת סיום זמן קיץ תשע''ח זכו תלמידי ורבני ישיבת נועם אלימלך לברך על גומרה של תורה ולשמוח בשמחתה, כאשר הבחורים סיימו את הש''ס כולו מרישא עד גמירא. כחודש לפני קיום המעמד התכנסה הוועדה המכינה לראשונה, ומאז ועד לקיומו לא נחו המארגנים ע''מ שיצא תחת ידם מעמד הנותן כבוד ויקר לתלמידים היקרים שהגו ועמלו בעמל התורה.

מסביב לשולחנות ערוכים בטוב טעם וברוב פאר כראוי לסעודת מצווה, על ספינה מיוחדת שנשכרה לצורך המעמד, ישבו זה לצד זה אורחים, רבנים, תלמידי ורבני הישיבה.

את המעמד פתח והנחה הרב אהרן הרשטיין מרמ''י הישיבה ושאף עמד מאחורי המפעל העצום של סיום הש''ס, בראשית דבריו הביע בשם כולם שבח והודאה לקב''ה שהחיינו וקיימנו ונתן את הכח לכולם להגיע לרגע הנדיר והמיוחד הזה, בהמשך הדגיש את ההתרגשות העמוקה שליוותה את התלמידים וצוות הישיבה בימים שקדמו ליו''ט ולחג הגדול של סיום הש''ס, ביטוי לעמל הרב שהושקע ע''י כל אחד ואחד מהתלמידים במשך שנה וחצי רצופות.

אחריו נשא משא מיוחד מי שעומד מאחורי 'נועם אלימלך' המייסד וראש הישיבה רבי משה בוקשפן, בדבריו ציין את מהות הישיבה "שדווקא בדור זה אשר הרוחות הזרות והתאוות הרעות פעמים שנראה כי הם מאיימות להטביע את ספינת עולם התורה, רואים את מסירות נפשם של הבחורים להיאחז בדף של הספינה - בתורה הקדושה, ואיתה להילחם באומץ לב ביצה''ר, וב''ה שזכינו בישיבתינו להגיע לרגע כזה מרומם של סיום כל הש''ס".

כאשר הגיע זמן הסיום התקבצו כל הנוכחים לשבת אחים גם יחד בניגוני הכנה מעוררי לב ונפש יחד עם בעל המנגן ר' אברהם מושקוביץ ששורר בקול נעים ומלא רגש יחד עם הבחורים והאורחים, כאשר ניתן האות ניגש הרב מרדכי פריד מרמ''י הישיבה שנטל על עצמו את המסכתא האחרונה בש''ס, לסיים את הש''ס, לפני כן עורר את התלמידים והדגיש בפניהם את החשיבות העצומה שרואים בעליונים במסירות הנפש של הבחורים לעמול ולשקוד על דלתות התורה, ובטוח שהקב''ה ימלא את שכרם משלם.

מייד לאחר סיום הקדיש פרצה קריאת המזל טוב מפי הנוכחים, ושירה אדירה של אשריכם תלמידי חכמים בקעה רקיעים, ובמקביל באותם רגעים החלו להישלח לשמי הכינרת זיקוקין די נור - שהאירו את שמי טבריה. השמחה על הספינה הרקיעה שחקים, כאשר יד אל יד מתחברים וריקוד של חדוות התורה יחד עם כל ההתרגשות שכעת יוצאת החוצה ונראית היטב על פני כולם.

בהמשך הסעודה נשא היועץ החינוכי של הישיבה הרב שמעון שנייבלג משא חינוכי שזור בדברי הגמרא הפותחים ומסיימים את הש''ס, בדבריו עמד על הנאמר 'אל תקרי הליכות אלא הלכות', שהקב''ה לא מתבונן על ההליכות, על ההתמודדויות והנפילות, אלא דווקא על ההלכות שהאדם מתאמץ ללמוד ולקיים למרות הקושי והמאמץ.

את המעמד נעל אורח הכבוד הרב אשר יחיאל קסל, רב כפר הנוער זוהרים, שבדבריו שיבח את תלמידי הישיבה על אשר הגדילו לעשות בהתמדתם בלימוד: "לימוד זה יעמוד לכם גם להמשך החיים וגם לעוה''ב, ואין ספק שהקב''ה וכל פמליא של מעלה מתמלאים היום בקורת רוח מיוחדת לראותכם בנים חביבים של הקב''ה ביום שמחתכם".

בסיום המעמד מסר המנחה תודות מיוחדות לרבנים החשובים מארגני המעמד ובראשם הרב אהרן בוקשפן ואיתו עימו המזכיר ישראל רוזנבוים, שלא חסכו כל מאמץ לכבוד התורה ולומדיה, בחיתום המעמד נערך קומזיץ מיוחד מלא בשירי רגש והתעוררות עד לתוך הלילה, כשכל המסובים לא מפסיקים לשמוח בשמחת התורה.

להרשמה ופרטים על ישיבת נועם אלימלך: ניתן לפנות 1700-500-612

צפו בתמונות

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר