היד החזקה: מה כף היד שלך אומרת עלייך?

לא פעם מוצא האדם עצמו בצמתים בחיים ונדרש להחליט בין אופציות או באיזו עת משבר ותורה זו מאפשרת הצצה לאפשרויות העומדות בפניו בהמשך הדרך. הכירולוגיה חושפת את כל עולמו הפנימי של האדם מילדותו ועד תום ייעודו בחיים האלה (תורת כף היד)

אילנה בן משה | כיכר השבת |
תורת כף היד (צילום: שאטרסטוק)

ביום הכיפורים אנו קוראים בבית הכנסת "וחותם יד כל אדם בו". כל אדם מחזיק בתוך כפות ידיו ממש אוצר גנוז. כירולוגיה הינה תורה שלמה המאגדת את תכונותיו, כישוריו, יכולותיו וייעודו הייחודי לו באמצעות קוים, צורות מיוחדות על כף היד, סימנים מיוחדים, צורת אצבעות וציפורניים. הדגש העיקרי היינו על צורת כף היד ואבחון מדויק של הקווים הראשיים בפנים כף היד: קו ראש, קו חיים, קו לב, קו גורל, קו בריאות.

כירו שהמציא תורה זו ועל שמו היא נקראת, טען שהמוח רושם את פעולותיו על כף היד. כיום מתייחסים אל תורה זו כאל מיסטיקה אך טעות נפוצה היא, כיוון שאפילו באירופה במאה ה-19 למדו אותה בבחינת מדע מדויק באוניברסיטאות.

מדוע כדאי לאבחן על פי כף היד דווקא?

תורות רבות חושפות את מהותו של האדם אך הן לעיתים חיצוניות לו ואילו כף ידו הפרטית מעידה עליו בלבד. כמו כן היא מאפשרת גישה לעברו של האדם וגם לעתידו והיא מדויקת ומשתנה בהתאם לחיי האדם. לא פעם מוצא האדם עצמו בצמתים בחיים ונדרש להחליט בין אופציות או באיזו עת משבר ותורה זו מאפשרת הצצה לאפשרויות העומדות בפניו בהמשך הדרך. הכירולוגיה חושפת את כל עולמו הפנים של האדם מילדותו ועד תום יעודו בחיים האלה. ככל שכף היד מלאה בקווים והיא נראית "מקושקשת" זה מראה כי האדם מורכב מאוד ועובר שינויים רבים בחייו לעומת אדם בעל כף יד נקיה וחלקה יותר שצולח את נפתולי החיים בצורה חלקה יותר ומסובכת פחות.

מה עושים עם האבחון תכלס?

בשנים הראשונות לעיסוקי בכירולוגיה הייתי מאבחנת ושולחת את האדם לדרכו. משל לאדם שהלך לרופא והרופא מצא שיש לו סכרת ושלח אותו הביתה ללא טיפול או יעוץ הולמים. על כן עם השנים הוספתי לארגז הכלים הפרטי של אימון אישי, טיפול רגשי וייעוץ זוגי כדי לתת מענה לבעיות וחסמים שעלו באבחון.

היכן הבחירה אם הכל כתוב כבר מראש על כף היד?

כף יד שמאל מייצגת את ההורים את העבר ואת הכלים שניתנו לנו בעת הגיענו לעולם ואילו יד ימין מראה את פועלנו בעולם ואף משתנה מדי תקופה על פי מה שאנו פועלים. לכן, אם האדם משנה את מסלולו אזי כף יד ימין משתנה אף היא ואז זה בבחינת "הכל צפוי והרשות נתונה". כאן רואים למעשה בבירור את בחירתו של האדם. הכל זה פוטנציאל ועל כל אדם לממש את ייעודו. אם לדוגמה לאדם מסוים יש פוטנציאל להיות סופר זה היעוד שנראה מכף היד ואדם אחר יצטרך לממש ייעודו כספורטאי: כל אחד על פי מה ש"מדווחת" כף ידו. זאת ועוד היד מראה בחירה בבן זוג, התאמה זוגית, כיווני קריירה ותחביבים.

איך נעשה האבחון דה פקטו?

לוקחים רולר שטובלים בתוך דיו ומורחים על שתי כפות הידיים ומטביעים על דף חלק בצורה בה יבלטו כל הקווים. האבחון ייעשה על ידי זכוכית מגדלת, תאורה מיוחדת וכן סרגל מדידה למדוד אורכים בכף היד. כיום ניתן להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים כמו מצלמה איתה מקבלים תקריב של הקווים הדקים והעדינים ביותר בכף היד. כמובן על כך יתווספו צילום היד אצבעות וציפורניים שגם להם חלק מהותי באבחון.

לסיכום, כירולוגיה הינה תורה מרתקת וייחודית המשמשת להבין איך האדם חושב, כיצד הוא מבטא את עצמו, איך הוא מתנהג בכל תקופה ותקופה בחיים. בעזרתה ניתן לראות את התנהלותו בבית, בעבודה וביחסים הקרובים לו, מה מידת בטחונו העצמי, עקשנותו והתמדתו בכלל.

אילנה בן משה - כירולוגית

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית