המדע טוען: אלו 5 הדרכים ליצור חברויות

סיימת את התיכון בהצלחה, התחתנת, ילדת 3 ילדים מתוקים, השלמת תואר שני. בלי משים, נטשת את חברותייך בדרך וביום בהיר את מרגישה מעט בודדה. לא נורא, הנה 5 דרכים לפתח קשרים (מאמע)

מאמע | כיכר השבת |
כמהה לחברת נפש? תשקיעי (צילום: שאטרסטוק)

זה קרה לכולנו. נשאבנו לתוך מערבולת החיים של עבודה, בית, בעל וילדים, ובמשך מספר שנים הקשר החברתי הקרוב ביותר שלנו הוא עם פקידת הקבלה הנחמדה במשרד של רופא הילדים שלנו.

אנחנו לא נתקלות במספיק הזדמנויות כדי ליצור קשרים חדשים ואיכותיים ולפעמים חשות כי החברות מהתיכון פחות מתאימות לשמש לנו כחברות היום. התבגרנו, השתנינו, עברנו דרך. משהו חסר לנו בחיים. בדיוק בשביל זה הבאנו עבורך (ועבורנו) את 5 השיטות הטובות ביותר למציאת חברות נפש חדשות:

1. למדי להקשיב ולהתעניין

בהתייחס למחקר שפורסם בכתב העת Journal of Experimental Social Psychology, הכתב אריק בארקר מציין כי "להיות אהובה על כולן יכול להיות קל כמו להקשיב לרכילויות עסיסיות בהפסקות בית הספר".

אז איך את הופכת למאזינה טובה יותר? החוקרים ג'ק זנגר וג'וזף פולקמן, אשר ניתחו נתונים על אימון עסקי עבור אוניברסיטת הרווארד, ציינו כי הקשבה אינה מסתכמת בהנהון בראש בשקט: "להיפך, אנשים מחשיבים למאזינים הטובים ביותר את אלה אשר מעת לעת שואלים שאלות המקדמות גילוי ותובנה ".

2. כשאת מציעה תמיכה, היי ספציפית

את הוויכוח הבא אנחנו בטוח לא צריכות להכיר לך:

חברה: "למה את אף פעם לא באה לבקר?"

את: "מה זאת אומרת? תזמיני, נבוא בשמחה"

חברה: "אינני צריכה להזמין. ביתי פתוח כל הזמן"

על זה בדיוק אנחנו מדברות!

בין אם מדובר במצגת שהבן של חברתך הכין, או בחשש מזרים שיש לביתה בת החמש, הימנעי מייעוץ על ידי שימוש בקלישאות. (ראי ערך: "יש לו את זה!" או "אני בטוחה שהיא תהיה בסדר.") פרטי יותר במקום: "זה נשמע כאילו באמת חקרת את הנושא. מאז שרשמת לפניך על אילו נקודות עיקריות אתה הולך לדון במצגת, הייתי סמוכה ובטוחה שהיא תצא מדהים."

לא רק שזה ישמח אותו, הפעולה הזאת תגרום לידידתך להרגיש קרובה יותר אלייך, כך מדווח קארי רום, בהתייחסו למחקר בכתב העת Journal of Experimental Psychology: "זה גם יגרום לחברה החדשה שלך להרגיש טוב יותר כאשר המחמאות מבוססות על עובדות."

3. העיזי לשתף יותר

מחקר אחד שפורסם בכתב העת Journal of Social and Clinical Psychology אישר את מה שרובנו כבר יודעות: "אנחנו אוהבים חברים חדשים יותר כאשר הם ספרים פתוחים". נמצאו קשרים חיוביים בין חשיפה עצמית לבין הערכה עצמית והיענות".

ד"ר סוזן קראוס וויטבורן, פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח, אמרה: "את מניחה שמישהי שנחשפת בפנייך, אוהבת ומחבבת אותך. עם זאת, את צריכה לתת זמן לגילוי העצמי שלך בדיוק כמו שצריך: מוקדם מדי, ואת עלולה לסכן את החברה החדשה שלך. מאוחר מדי, ואת עלולה להחמיץ את ההזדמנות להתחבר. בקיצור, אל תהיי מוזרה מדי מהר.

4. השקיעי במכרות מזדמנות

או במילים אחרות, אולי די עם לעבור כביש כשאת רואה אותה מרחוק?

אל תרתעי כל כך מסמול טוק עם האמהות של הילדים בגן של הבן שלך או עם אנשים שעומדים איתך בתור בסופרמרקט. "אפילו אינטראקציה קצרה עם אנשים, גם למי שברשותו קשרים חברתיים חלשים, ישנה השפעה משמעותית על איכות החיים", מדווח מחקר שנערך בנדון.

5. אל תהססי להחיות קשרים ישנים

ממחקר שנערך בארגון המדע, עולה כי "החייאת קשרים חברתיים רדומים יכולה להיות מתגמלת במיוחד. חברות ישנה-חדשה יכולה לשחזר במהירות את רוב האמון שבנו בה קודם לכן, בד בבד עם עניין רב בהאזנה לסיפורים מרתקים והשלמת פערים של שנים."

אז קדימה, מה עם החברה המצחיקה ההיא שהיית יושבת איתה לקפה לפני שהתחתנת? צרי איתה קשר. במקרה הגרוע ביותר, היא תהיה עסוקה מדי בשבילך, אבל מה הסיכוי שזה יקרה? ואם כן, לפחות ניסית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית