אאא
יום ראשון הגיע, ובמקום להרגיש רעננים אחרי סוף שבוע של מנוחה, 76% מאיתנו מצויים בחרדה וחשים אי נוחות. ובכן, הנה 19 דרכים להקל על ימי ראשון ולגרום להם להראות פחות מאיימים:
 
1. אם יש לכם האפשרות, שנו מאוחר ככל שתרצו. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Sleep Research מאשר את מה שאנחנו כבר יודעים: שינה ביום ראשון עושה לגוף ולנפש פלאים. אבל, אם אתם ישנים פחות משבע שעות בלילה, ומשלימים אותן בסופי שבוע, זה לא פחות טוב מאלה שישנים שבע שעות בכל לילה.
 
 
2. ערכו לעצמכם סדר עדיפויות לרשימת המטלות שלכם. הציבו מטרות גדולות, מרתיעות, דחופות ומורכבות בראש ובראשונה ברשימה. למה? למרות שזה עלול להיות מפתה לקחת את הזמן כדי להרגע במשך היום, הכי טוב להשלים את המשימות הקשות בתחילה כדי לשמור על ראש שקט בהמשך היום.
 
3. שבצו אימון כושר בלוח הזמנים שלכם. התייחסו אל פילאטיס באותה דרך שבה הייתם מתייחסים לתור אצל רופא השיניים. דהיינו, אין מקום לביטולים.
 
4. קפה. קחו עימכם לעבודה בקבוק או תרמוס עם קפה שהכנתם בבוקר, חם או קר, לפי טעמכם, באופן שיהיה זמין לכם במשך כל היום. מרענן ומעיר.
 
5. תכננו כמה תלבושות. אם אחת לא מצליחה לפתות אתכם בבוקר המחרת, יש לכם גיבויים. (ואם כולן נראות לכם, בסופו של דבר, קיבלתם מדים חדשים לעבודה)
 
6. בדקו את תחזית מזג האוויר השבועית. כל הלוקים האלה שתכננתם? צוותו להם מעילים, נעליים ואביזרים בהתאם.
 
7. קראו ספר מצחיק. צחוק הוכח כמנטרל את ההשפעות השליליות שמתח עושה לגוף שלנו ומשמש ככלי טיפולי להפחתת דכאון. 
 
 
8. הסירו את כתם הקטשופ מהמכונית שלכם כבר. האם מרחב המחיה שלכם מבולגן ומבלבל או פשוט ומסודר? האם אתם שומרים דברים (כמו בגדים) שאתם כבר לא משתמשים בהם? אם יש לכם מכונית, היא נקיה או סתם משמשת כעוד מקום לשמירה הזבל? האם הסביבה שלכם מעודדת רגשות חיוביים? האם היא מרוקנת או משפרת את האנרגיה שלכם? פעלו בהתאם לתשובות שעניתם לעצמכם.
 
9. כנסו להתקלח. מתברר שאנחנו באמת מקבלים את הרעיונות הטובים ביותר שלנו במקלחת, בהתאם למחקרים. לדברי המדען הקוגניטיבי סקוט בארי קאופמן, "סביבת המקלחת המרגיעה, הבודדת והבלתי-שיפוטית יכולה להרשות לעצמה חשיבה יצירתית בכך שהיא מאפשרת למוח לנדוד בחופשיות ולגרום לאנשים להיות פתוחים יותר לזרם הפנימי של התודעה והחלומות בהקיץ". למעשה, רוב האנשים דיווחו שיש להם רעיונות יצירתיים יותר במקלחת מאשר בעבודה.
 
10. פנקו את עצמכם. אם בארוחה טובה, במסיכת פנים המזינה את העור או בטיול לשוק החקלאים לקנות פרחים יפים.
 
11. נקו משהו. את המקרר שלכם, את התיק שלכם, את תיבת הדואר הנכנס, את שולחן העבודה, את רשימת אנשי הקשר שלכם. כל כך נקי. כל כך כיף.
 
 
12. טפלו בכביסה גדולה. שמיכות, סדינים, מגבות אמבטיה, חלוק מגושם ומסיבי. כאשר תתעטפו בהם ביום שני בלילה, אתם תהיו כל כך שמחים שעשיתם זאת.
 
13. התקשרו לאמא שלכם. מחקר שנערך על ידי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד מצא ששמיעת הקול של אימנו גורמת לשחרור של אוקסיטוצין (aka).
 
14. הגדירו כוונה. אולי אתם רוצים להיות אמיצים יותר השבוע. או רגועים יותר. או חביבים. רשמו מילה אחת על דף קטן והצמידו אותו למקרר או למראה. זה לא יכול להזיק.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

 
15. הביטו קדימה על השבוע של הילדים שלכם. ארגנתם את התיק לקורס ביום ראשון בלילה, למרות שבפועל הוא יהיה ביום חמישי? מעולה.
 
16. מקמו ארוחת ערב משפחתית בימי ראשון במקום גבוה בסדר העדיפויות. על פי מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה, לילדים שגרו במשק בית עם לפחות חמש ארוחות משפחתיות בשבוע היו יחסים טובים יותר עם הוריהם. (אבל אם אתם לא יכולים לעמוד בזה, אל תדאגו - ארוחת בוקר נחשבת גם.)
 
 
17. בצעו פגישות עם עצמכם. על פי הספר של לורה ואנדרקם, מה האנשים המצליחים ביותר עושים בסוף השבוע: "צריך לקבוע פגישה כדי לצאת מהשגרה, וכמובן ללכת על זה". אם אתם רוצים לקרוא ספר, להאזין למוזיקה או לנקות את הארון שלכם, קבעו זמן בלוח השנה ליום ראשון שלכם לעשות בדיוק את זה, גם אם אין לכם תוכנית ממשית אחרת לאותו יום. ואז דבקו בה. אחרת, זה לא יחזיק מעמד.
 
18. לכו לישון מוקדם. יום ראשון בלילה הוא הזמן המושלם לכך.
 
19. קראו ספר משעמם. מתקשים לישון? השילוב של קריאת חומר שאינו מעניין מספיק, בעת שכיבה במקום נוח ושקט, הוכח כפתרון לריפוי נדודי שינה. שמירה על עירנות בזמן קריאת טקסט יבש דורשת מאמץ ועלולה להוביל גם לחלום בהקיץ, מה שיקרב אותנו לשינה, בעמוד ה-15 תרדמו. מילה שלנו.