נאור כרמי וליאור אלמליח זכו בפרס שר החינוך

המפיק החב"די העומד מאחורי סדרת האלבומים המצליחה 'צמאה', נאור כרמי והפייטן האנדלוסי המצליח ליאור אלמליח הם זוכי פרס שר החינוך בקטגוריית המוזיקה (חדשות המוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ ואוהד רומנו)

המפיק החב"די המצליח נאור כרמי והפייטן ליאור אלמליח הם הזוכים השנה בפרס שר החינוך בתחום המוזיקה, שני יוצרים שבהחלט עושים הרבה למען המוזיקה היהודית בישראל כל אחד בתחומו הוא.

את הענקת הפרס יזם שר החינוך נפתלי בנט בשנת 2016 לזכרו של השר אורי אורבך ז"ל, גובה הפרס הוא 150,000 ש"ח לכל אחד מהזוכים בו. פרס שר החינוך ליוצרים בתחומי התרבות היהודית מוענק מדי שנה בשש קטגוריות שונות: תיאטרון, קולנוע, ספרות ושירה, מחול, מוזיקה, ומפעל חיים.

בהפקת אירועי צמאה התרגשו היום לשמוע שנאור כרמי, המפיק המוזיקלי האגדי של הפרויקט העמל בימים אלו על דיסק חמישי בסדרה, זכה בפרס שר החינוך לתרבות ויצירה על שם אורי אורבך ז"ל.

הרב משה שילת העומד בראש אירועי יריד החסידות ויוזם פרוייקט 'צמאה' אמר: "מפעים לראות איך שהניגונים החסידיים האותנטיים הפכו בחמש השנים האחרונות לנחלת הכלל ממש. נאור הצליח להוציא מביצועים עתיקים, עיבודים מודרניים וחדישים שהנגישו את עולם הניגון לכל דורש".

נאור כרמי אף זכה בעבר בפרס ראשון בפסטיבל העולמי למוסיקה יהודית באמסטרדם יחד עם להקת 'הלב והמעיין' ומשמש כראש המחלקה למוסיקה יהודית ב"מזמור". הוא ניגן במהלך השנים עם מיטב האמנים בישראל והיה חבר בהרכבים משפיעים במיוחד כמו אדומי השפתות עם ברי סחרוף ורע מוכיח שביצעו את שיריו של אבן גבירול.

בנימוקים למתן הפרס לכרמי, צוין: "מחלוצי המוסיקה האתנית בארץ, יוצר ומחדש את הניגון האשכנזי הנסתר. מלחין ומנהיג הרכבים, מעבד ומפיק מוסיקאלי פורה ומוכשר. כרמי מפיק מזה שמונה שנים את האירוע המוסיקלי הגדול ביותר של המוסיקה היהודית וכן את התקליטור "צמאה".

פרויקט צמאה זכה להצלחה מסחררת והפך לתופעה במוסיקה ובתרבות היהודית. ועדת הפרס מצאה אותו ראוי בזכות סגנונו הייחודי, המלווה את יצירותיו והפקותיו המוסיקאלית לאורך השנים".

הזוכה השני בפרס הוא הפייטן ליאור אלמליח, המשמש במשך שנים כאחד מפייטני התזמורת האנדלוסית ומופיע רבות בישראל ובעולם וזוכה להערכה רבה על פועלו.

אלמליח כתב בדף הפייסבוק שלו בתגובה לידיעה: "מדי יום אני משתדל להוקיר תודה על הזכות שנפלה בחלקי לעסוק במקצוע אהוב ומתגמל עבורי ולהיות עמוד אור המחבר בין תרבויות, מורשת קדומה של אבותיי ולגשר על פערי הזמן והמקום תוך זיקה מתמדת לשמר אומנות ותכנים מופלאים ומבורכים. היום זה יום מיוחד עבורי, הודיה עמוקה על כך שפועלי זוכה להכרה ממסדית ולמעמד מרגש ומכובד. לפני שעות במספר, שמחתי לקבל שיחה אישית מכבוד שר החינוך נפתלי בנט, בה בישר לי על זכייתי בפרס החינוך בתחום המוסיקה לתרבות יהודית לשנת 2018. אין נרגש ממני ומודה בלב מלא על הזכייה המבורכת והנפלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר