חוסר איזון הורמונלי ורדיפה אחרי מתוק: סיבות ופתרון

קרה לך שנמשכת לשוקולד בלגי, גלידה בסוף ארוחה, או לכל מאכל מתוק אחר? יצר לך להרגיש חוסר אונים או עצבות סתם כך? מינה ברנשטוק, קינזיולוגית מומחית בשיעור שישים לזה סוף (בריאות)

מינה ברנשטוק | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

גדלנו לחשוב שצריך לטפח את הגוף והנפש, לתת לכל אחד מהם יחס חם ולא להתעלם מנורות אזהרה. כואבת הבטן - אז נשתה תה, עצבות נחתה - נצא עם חברות, רעבות - נאכל, צמאות - נשתה.

אבל מה עם התייחסות לגוף ונפש כמקשה אחת? ידעתן שאם נזניח חלק אחד מהגוף אנו עלולות לפגוע בחלקים אחרים שכלל לא העלינו בדעתנו. למשל, מתברר שהמשיכה שלנו למתוק לא נובעת דווקא מירידת סוכר או מצימאון אלא מדברים אחרים. בדיוק את זה כדאי שנבדוק ואולי נגלה שמתוק הוא לא החולשה שלנו אלא בכלל עניין אחר.

"הגיע הזמן להתקדם ולהתייחס לגוף ולנפש כמקשה אחת". צילום: shutterstock

שמי מינה ברנשטוק, אני קינזיולוגית במקצועי, מלווה נשים בריפוי וחיזוק המערכת הנשית בשיטת "סודות למחזור בריא, קצר וללא כאבים" ואני אסביר: הקב"ה ברא לנו גוף חכם שכמו שאנו יודעות לדבר ולשמוע דרכו, גם לו יש יכולת לדבר - השאלה אם אנחנו מאזינות לו.

ובכן, כשחסר לנו נוזלים בגוף, אנו חשות צימאון ומיד רצות לשתות. אבל, אם לא הקשבנו לתחושת הגוף, הוא נכנס מיד למערכה שנייה ומתחיל "לחסוך" בנוזלים כדי לא לאבד את מה שיש לו. על הדרך הגוף שלנו מתריע באופן יותר ברור מהודעת ה"צמא" הקודמת. הוא מתחמם, העור מתייבש, פחות נוזלים מועברים לכלל מערכות הגוף, ביניהן העיכול. ואז, צצות להן בעיות אחרות שאינן קשורות, לכאורה.

"אני רצה אחרי מתוק, נחלשת עוד יותר וחוטפת בעיות נוספות"

הגוף שלנו עובד באופן הוליסטי. כל המערכות קשורות ומחוברות אחת לשנייה. אילו נשמע טוב לגוף שלנו ונתרגם את הצרכים שלו בעיתוי נכון נוכל למנוע מעצמנו אין ספור בעיות שונות ומשונות.

מינה ברנשטוק. יודעת בדיוק מה הפתרון. צילום: באדיבות המצלם.

לשם המחשה, אדגים מקרה. נחמה, אחת מיני רבות אשר הגיעה לקליניקה שלי, סיפרה שמתמודדת שנים רבות עם בעיה במערכת הנשית ומייחלת ללמוד לאזן את עצמה הורמונאלית. על הדרך, היא סיפרה שיש לה משיכה בלתי מרוסנת למתוק והיא לא מצליחה להשתחרר ממנה. במהלך הטיפול, בדקתי אותה במקום וגיליתי שכל ה"בעיות" נבעו ממחסור במספר ויטמינים ומינרלים חיוניים. ופתאום - אנו מגלות שהסיבות שונות מאלה שעליהן שחשבה.

מיד, נתתי לנחמה הדרכה מדויקת אודות הויטמינים והמינרלים שעליה לצרוך, ואני? איחלתי לה הצלחה. לאחר שבוע נחמה התקשרה והודיעה לי: "הבעיה ההורמונאלית שלי נפתרה. ולא רק, על הדרך איני חשה כבר משיכה למתוק".

ואנו שואלות אם כן מה היא הסיבה שיש לנו משיכה למתוקים? וכיצד נתרגם את מה שהגוף מנסה לומר דרך הצורך בסוכר? כדי לענות נכון על התשובה, בואו נבין קודם כיצד פועל הסוכר על הגוף שלנו.

כשאנו אוכלים סוכר אנו מקבלים אנרגיה וכוח מידיים שמספקים תחושה מצוינת. אך מה קורה לאחר חצי שעה עד שעה? האנרגיה צונחת, ובגדול. וזה מה שמביא אותנו לחיפוש הבא אחר מזון עם סוכר, על מנת לשמור על אנרגיה טובה, ערנות, מצב רוח ועוד. אם ניפול בפח ואכן נמשיך לצרוך עוד ועוד, המעגל הזה יהפוך למאד לא בריא ויוכל לגרום לבעיות גופניות ומחלות קשות חס וחלילה.

אז מהו אוכל בריא ומזין? מסתבר שלכל אחד יש "בריא" משלו

האם יש דרך להעלות את האנרגיה בגוף ולשמור עליו מבלי להזיק לו? דבר ראשון, עלינו לאכול בצורה בריאה ומאוזנת. והכוונה למאכלים שנותנים לגוף שלנו את האנרגיה שהוא צריך.

תבני תפריט מותאם בדיוק בשבילך. צילום: shutterstock

אז איזה תפריט מומלץ?

באופן כללי, כדאי לעבור לדגנים מלאים, ביניהם חיטה מלאה, כוסמין מלא וכלל משפחת המלאים, לצרוך מנת חלבון אחת ביום ואם להשתמש בסוכר, לעבור לסוכר פירות שהוא סוכר טבעי (ואיתו גם רצוי לא להגזים.) צורת האכילה הזו חשובה מאוד גם למערכת ההורמונאלית הנשית וגם לאיזון הנפשי והפיזי וכמובן. לא לשכוח ירקות שהם מקור מעולה לויטמינים ומינרלים.

אם גם אתן שואלות איך בכל זאת, למרות שאוכלים בריא ומאוזן, עדיין קיימים חסרים בגוף ואנו נמשכות למתוק? התשובה לכך פשוטה, לא כל מזון הוא אכן "בריא". האוכל של היום אינו איכותי כפי שהיה בעבר ואין בו באמת את כל המרכיבים החיוניים לגוף מפאת ריבוי ההורמונים שמוסיפים לתזונה, עיבודים שונים של מזון, חומר משמר ועוד.

כדי לאזן אותו, חייבים להשלים את החסרים על ידי מינרלים וויטמינים ולבנות תפריט מזין וחיוני בדיוק לגוף שלך. ברגע שניקח ויטמינים ומינרלים שחסרים לנו תהיה לנו פחות משיכה למתוק!!

התחילי להכיר את עצמך יותר ולמדי את התפריט שלך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית