אנשים שחיו עד גיל 100 חולקים את סודותיהם לחיים ארוכים ובריאים

מהו הסוד לחיים ארוכים ובריאים? "A Place For Mom" - רשת בתי אבות בארצות הברית, ביקשה למצוא את התשובה לשאלה הנצחית, באמצעות ראיונות עם אנשים מעל גיל 100. התשובות שלהם די מפתיעות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מהו הסוד לחיים ארוכים ובריאים? "A Place For Mom" - רשת בתי אבות בארצות הברית, ביקשה למצוא את התשובה לשאלה הנצחית, באמצעות ראיונות עם אנשים מעל גיל 100, כדי ללקט את העצות שלהם לגבי חיים ארוכים וכמה מהן למעשה די מפתיעות!

החברה מנתחת 100 ראיונות עם אנשים שחיו עד גיל 100 לפחות. היא מצאה כי בעוד 25 אחוזים הקפידו לחיות בצורה בריאה ומסורתית, כגון תזונה בריאה, 29 אחוזים די התעלמו ממנה.

קחו למשל, את אגנס פנטון, שהאמינה כי צריכת שלושה בקבוקי בירה וכוס ויסקי מדי יום, סייעה לה לחיות 112 שנים. (בכל מקרה, היא נפטרה באוגוסט 2017.)

למעשה, כ -16% מהמתראיינים אמרו כי שתיית אלכוהול כל יום היא הסוד לאריכות ימים. מדובר בהמשך למחקר אחר שנערך לאחרונה (אם כי בעייתי מאוד) שדן האם שימוש מתון באלכוהול (כלומר, שתי כוסות יין או בירה ליום) אכן קשור לאריכות ימים.

אז הנה פירוט של 10 ההרגלים הנפוצים ביותר, בהתאם למתראיינים:

29% התעלמו מעצות דיאטה מסורתיות
25% הקפידו על תזונה בריאה
22% נשארו פעילים עד גיל מבוגר
18% אימצו גישה חיובית
16% באופן קבוע צורכים אלכוהול
12% לא שתו ולא עישנו
10% טיפחו קשרים קרובים
8% ישנו מספיק
9% היו חביבים
9% היו דתיים

באופן טבעי, המתראיינים סיפקו לנו לא מעט דברי חוכמה מנוגדים. ליאנדרה בקרה למברראס שנפטרה בגיל 127, מייחסת את חייה הארוכים לאכילת שוקולד רב. בס קופר, שחייתה עד גיל 116, אומרת שלהשאר מחוץ לעסקים של אנשים אחרים ואי אכילת ג'אנק פוד היו המפתח לחיות אחרי גיל 100. או שאתם יכולים פשוט לקחת את עצתו של האדם המבוגר ביותר בעולם, מסזו מונקה: אכלו הרבה עוגות ומצאו זמן לרחוץ בכמה מעיינות חמים.

כמובן, אלה הן דוגמאות אנקדוטיות, לא נשמעות כייעוץ רפואי, אז כדאי לקחת אותן בערבון מוגבל. עם זאת, ישנן אסטרטגיות מוכחות מדעית שיגרמו לכם לחיות זמן רב יותר: להפסיק לעשן, לממש, לשמור על משקל בריא, לאכול הרבה ירקות ולהימנע משתייה מוגזמת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר