מה ההבדל בין סוגי המצברים לרכב? מאור מצברים עושים לכם סדר

גם אם אינכם מבינים גדולים בתחום הרכב, את המצבר אתם מכירים היטב. זהו אותו הרכיב המספק את הכוח החשמלי לרכב שלכם, ובלעדיו לא תוכלו להתניעו (תחבורה, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

סביר להניח שהבנתם זאת בדרך הקשה כאשר שכחתם לכבות את אורות הרכב, ושבתם אליו למחרת בבוקר רק כדי לגלות שהאורות בזבזו לכם את כל כוחו של המצבר.

איך עובד המצבר?

המצבר פועל על בסיסה של פעולה כימית שתפקידה ליצור זרם חשמלי בהתאם לעוצמת הצריכה של הרכב. המצבר מורכב מקופסת פלסטיק אחת המחולקת לשישה תאים שבהם נמצאים לוחות עופרת. בין התאים האלה זורמת חומצה גופריתית המשולבת עם מים מזוקקים. המגע שבין הלוחות לנוזלים יוצר את הזרם החשמלי המספק לרכב את הכוח הדרוש לצורך התנעה. המצבר נטען תוך כדי הנסיעה, ויש מערכת נוספת האחראית על אספקת האנרגיה שלו.

מתאימים את קיבולת המצבר לסוג הרכב

אם יש צורך לבצע החלפת מצברים, חשוב להתאים את המצבר הנכון לרכב שלכם. כשם שסוגי הרכבים שונים, כך גם המצברים המותאמים אליהם שונים. אחד ההבדלים המשמעותיים ביותר הוא יכולת הקיבולת של המצבר. מצברים בעלי קיבולת שבין 45 ל-60 אמפר לשעה מתאימים במיוחד לרכבים קטנים או בינוניים דוגמת מכונית משפחתית. מנגד, מצברים בעלי קיבולת שבין 72 ל-90 אמפר לשעה מתאימים יותר לרכבים כמו משאיות או טרקטורים.

להכיר את סוגי המצברים השונים

מלבד הקיבולת שלהם, המצברים נבדלים בין סוגיהם. אלה כמה מבין סוגי המצברים הנפוצים שכדאי להכיר:

  • מצברים להתנעה – מדובר במצברים הפועלים על חומצה ומים, אותם מצברים נפוצים המצויים במרבית הרכבים הפרטיים. הם מספקים כמויות גדולות של אנרגיה בזמן קצר ואינם נועדו לפריקה משמעותית. מצברים אלה דורשים תחזוקה מתמדת, הם פולטים גז רעיל ועל כן זקוקים לאוורור תמידי.
  • מצבר ללא טיפול – זהו מצבר התנעה שאינו דורש טיפול תמידי. עם זאת, הוא עלול להינזק בעקבות הטענה אינטנסיבית.
  • מצברי ג'ל – אלה מצברים המבוססים על ג'ל. חומר זה מחליף את החומצה הנמצאת במצבר להתנעה. מצברים אלה משמשים לטווח ארוך: הם אינם זקוקים לתחזוקה מתמדת, אינם פולטים גזים רעילים רבים ואפשר למקם אותם בזווית אחרת מבלי להרוס אותם. עם זאת, לעתים ההשקעה במצברים אלה אינה משתלמת מבחינה כלכלית.
  • מצברי AGM – מצברים אלה דומים למצברי הג'ל, אם כי במקום לוחות הג'ל הם מורכבים בלוחות הספוגים בחומצה.

מה כדאי לבחון לפני שבוחרים מצבר חדש?

אם המצבר שלכם עומד לשבוק חיים, ואתם מעוניינים להחליפו, ישנם כמה נושאים שיש לבדוק תחילה. ראשית, בחנו את צריכת החשמל שלה אתם זקוקים. מצבר שצריכת החשמל שלו אינה מתאימה לרכב שלכם עלול ליצור בעיות שונות. על מנת לברר את הצריכה הדרושה לכם, חשוב להתייעץ עם חשמלאי רכב מקצועי. שנית, יש להיערך להוצאות כלכליות שונות כאשר מדובר בהחלפת מצבר. עם זאת, מומלץ לבחור במצבר איכותי וחדש שישמש אתכם לטווח ארוך. ושלישית, כדאי לבדוק את האחריות שיש לכם על המצבר, על מנת לוודא שיש לכם למי לפנות במקרה של בעיה או תקלה.

מחליפים מצבר ולא מחכים בתור

שירותי החלפת מצבר עד הבית נועדו לקצר את זמני ההמתנה ולחסוך לכם כסף. אינכם מוכרחים להמתין בתור למוסכניק עד שיואיל בטובו להתפנות אליכם. במקום זאת, אתם קובעים תור מראש ומחכים לחשמלאי רכב מקצועי בביתכם הפרטי. שנית, אינכם צריכים לבזבז דלק ולהגיע למוסך. כמו כן, ישנם מקרים שבהם המצבר פגום עד כדי כך שהוא לא מאפשר לכם להגיע למוסך. אז במקום להזמין גרר, פשוט תזמינו חשמלאי עד הבית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר