דיין האמת

אבל בראש העין: הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל

הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה הראשי של ראש העין וחבר מועצת הרבנות הראשית לשעבר נפטר והוא בן 74 בפטירתו. בימים האחרונים הדרדר מצבו ורבים התפללו לרפואתו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בטבת תשע"ט | 31.12.18
הגר"ע בסיס זצ"ל, לפני כשבועיים (באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בשעה האחרונה (שני) נפטר הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה הראשי של ראש העין וחבר מועצת הרבנות הראשית לשעבר. בן 74 בפטירתו.

בימים האחרונים הדרדר מצבו ורבים התפללו לרפואתו רבי עזריה בן שלומית, אך הערב השיב את נשמתו ליוצרה.

לפני כשבועיים, קרא הרב בסיס זצ"ל ליו"ר ש"ס באלעד, צוריאל קריספל, וביקש ממנו כצוואה שיפנה לגורמים המתאימים שידאגו למנות את בנו אחריו. "הרב פנה דרכי לאריה דרעי ולראשון לציון הרב יצחק יוסף בצוואת שכיב מרע שימנו את בנו", מספר קריספל ל'כיכר השבת'.

הצוואה של הגר"ע בסיס זצ"ל

"איזו אבידה", הוא מוסיף, "זכיתי להתברך על ידו לפני כשבועיים, ולקבל ממנו של חיבוריו בהלכה שלושה חלקים של ספרו".

קריספל מוסיף ומספר: "אני חייב לציין שלמחרת נסעתי במיוחד לירושלים והגעתי לישיבה שהתקיימה בסיעת ש"ס בכנסת, סיפרתי ליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הי"ו על פגישתי זו עם כבוד הרב זצ"ל ועל בקשתו, כמו כן סיפרתי לו על מחלתו הקשה, הרב דרעי כאב לשמוע כי הרב חולה מאוד ומייד הפטיר, מה השאלה בכלל, ראשית זו ההלכה, ובמיוחד כאשר מדובר בבן תלמיד חכם חשוב, ואמר לי, נעשה הכל שכך יהיה בע"ה ונשתדל שזה יקרה עוד בחייו, שיזכה לראות את בנו ממשיך את דרכו, אך כאמור נצחו האראלים את המצוקים ונשבה ארון ה'".

מתולדותיו

הגר"ע נולד ברדאע שבתימן לרב יחיא בסיס. בהיותו בן 5, בשנת 1950, עלו הוריו לישראל במסגרת מבצע על כנפי נשרים והשתקעו בראש העין. הוא למד במסגרות לימוד מסורתיות שקמו בעדה התימנית המקומית, ובתלמוד תורה נחלת ראובן בפתח תקווה.

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' והתקרב לראש הישיבה מרן הגאון רבי אלעזר מנחם מן שך זצ"ל.

בשנות ה-80 שימש כרב שכונה בראש העין וכרב היישוב בית דגן. לאחר פטירת הרב דוד חג'בי זצ"ל, נבחר לשמש כרבה של ראש העין, תפקיד אותו הוא מילא במשך 24 שנים. משנת תשס"ג ועד שנת תשס"ח היה חבר במועצת הרבנות הראשית.

קריספל מתברך מהרב זצ"ל, לפני כשבועיים

מלבד מאות חסידיו מקרב הקהילה הדתית בראש העין, לרב בסיס יש אלפי חסידים ברחבי הארץ והוא ידוע בעמדותיו הקנאיות.

הרב זצ"ל הוא היה עוסק רבות במענה לשאלות הלכתיות מהארץ ומחו"ל, ותשובותיו קובצו ופורסמו בספרי שו"ת 'בית העזרי'.

הותיר אחריו ששה ילדים, כולם הולכים בדרכו. אמו שלומית ע"ה נפטרה לפני שנה ומחצה, אחותו ע"ה נפטרה לפני כשנה.

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי יצחק יוסף אמר הערב: "קבלתי בצער רב את הידיעה המכאיבה על פטירתו של הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, רבה של ראש העין מוותיקי רבני ישראל וממנהיגיה הבולטים של עדת יוצאי תימן.

"הציבור בישראל איבד היום את אחד מטובי הרבנים אשר האיר פנים לכל אדם והיה בקי בכל חדרי תורה ומפורסם בענוותנותו ובצדקותו, מי יתן לנו תמורתו. תנחומי למשפחתו ולכל תלמידיו ושומעי לקחו הרבים".

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר: "בצער רב קיבלתי הערב את הבשורה המרה על פטירתו של ידידי חבר מועצת הרבנות הראשית בעבר הגאון הגדול רבי עזריה בסיס זצ"ל רבה של ראש העין ואדם שגדלותו בתורה יחד עם מידותיו המיוחדות היו לשם דבר. יחד עם כל בית ישראל אני מבכה את פטירתו ושולח את תנחומי למשפחתו היקרה ולאלפי תלמידיו".

מסע הלוויה יצא הבוקר (שלישי) בשעה 11:00 מבית מדרשו ברחוב שילה 60 בראש העין, לבית העלמין בעיר. על פי בקשתו וצוואתו - נשים מתבקשות לא להשתתף בהלוויה.

קריספל מתברך מהרב זצ"ל, לפני כשבועיים
ההקדשה של הגר"ע בסיס זצ"ל לצוריאל קריספל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר