סכנת חנק

אזהרה: הרחיקו שרשראות מתינוקות וילדים

משרד הכלכלה באמצעות הממונה על התקינה מזהיר מפני שרשראות חרוזים לילדים נגד כאבי שיניים וכדומה. על פי המשרד החרוזים מסוכנים ויכולים להביא לחנק (צרכנות נבונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות משרד הכלכלה)

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל מזהיר את ציבור ההורים מפני שימוש בתכשיטי שרשראות אבני חן וחרוזים בקרבת תינוקות וילדים קטנים.

בעקבות אזהרות שפורסמו ע"י מינהל מזון ותרופות של ארצות הברית (FDA) על סכנה הנובעת משימוש בשרשראות ענבר וסוגי חרוזים אחרים למטרת הקלת כאבי השיניים אצל תינוקות, הממונה על התקינה פונה לציבור ההורים ומבקש להזהיר על סכנת היפגעות חמורה של תינוקות וילדים קטנים ממוצרים אלו.

וכטל מסביר כי שרשראות המורכבות מחלקים קטנים אסורות בתור צעצוע, או בתור תכשיט לילדים או לשימוש לכל מטרה אחרת בקרבת התינוקות. שרשראות מסוג זה עלולות ליצור לולאות, להתפתל סביב צוואר התינוק ואף לגרום לפגיעתו עד כדי סכנת חנק.

אבנים, כדורים וחרוזים קטנים שבשרשרת עלולים להיתלש מהשרשרת ולחסום את דרכי הנשימה של התינוק, לחדור לדרכי העיכול של תינוק או לגרום לפגיעות פיזיות אחרות בתינוק.

הממונה על התקינה מבקש להזכיר ליצרנים ,למוכרים ולהורים, כי על פי התקן המחייב חל איסור לשימוש בכדורים, אבנים וחרוזים שקוטרם פחות מ-4.5 ס"מ בתור קישוטים או בתור אבזרי משחק או לכל שימוש אחר בתינוקות וילדים שגילם פחות מ- 3 שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר